Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich, w animacji jestem początkująca, ale moim projektem na pracę inżynierską jest głowa, która musi przedstawiać emocje twarzą/mimiką. Długo szukałam tutoriala który pomógłby mi 'poruszyć' twarz postaci i zdecydowałam się na morphers. Niestety nie mogło być tak łatwo i gdy już wykonałam większość ruchów które chciałabym podpiąć pod podstawowy model i chciałam zobaczyć czy chociaż jedno zadziała :) to niestety okazało się, że gdy podpinam np zamknięcie powieki lewej pod obiekt podstawowy oczywiście zamyka tą powiekę, ale równocześnie przesuwa się w prawo, tak jest niemal ze wszystkimi modelami + te które odbiłam (mirror) aby otrzymać zamykanie przeciwnej w/w powieki i tak zamyka się ta pierwotna ( jeśli wymodeluję lewą i odbiję na prawą - to podpięta prawa i tak zamyka lewą). Nie wiem czy jasno wszystko rozpisałam, bardzo zależy mi na pomocy termin obrony się zbliża a tutaj nowe problemy - niestety na uczelni nikt nie jest w stanie mi pomóc. Będę wdzięczna za wszelkie naprowadzenia.

 

 

Ah dodam, że resetowałam xformy i to spowodowało dodatkowo rotacje ... ;//

 

Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Problem w tym, ze naruszylas numeracje vertexow poprzez miror nalozony na target morpha. Jezeli robisz sobie targety z odpowiednimi minami, musisz pamietac o tym, ze nie wolno uzywac zadnych modyfikatorow ktore przestawiaja numeracje vertexow.

Napisano

Jesli chodzi o mirror to z morphem nie zadziala. Jest kilka sposobow, ale jesli robisz w maxie 2010 lub wyzej to w graphite modeling tools znajdziesz Symmetry tools (na yt znajdziesz wiecej :) ). Mozna tez uzycz tego http://www.rpmanager.com/plugins/Transmographier.htm jesli kozystasz ze starszych wersji maxa. Jest jeszcze technika recznonozna z wykozystaniem skinwrapa ale nie bede opisywal bo masakra ;).

A jesli chodzi o przesowanie sie obiektu to pamietaj ze piwot wzgledem werteksow w obiekcie mophowalnym i morpujacym musi byc staly, poniewaz morpher transformuje wierzcholki wzgledem polozenia piwota obiektu.

Pozdrawiam, mam nadzieje ze pomoglem.

Napisano

Przepraszam, że tak pytam dziesięć razy ale prosto mówiąc jeszcze nie ogarniam tego tematu. Czyli teraz muszę robić od nowa? czy da sięto jakoś naprawić?? No i co z tym pivotem jak on w końcu ma być gdzieś przeczytałam, żeby wyśrodkować na każdej kopii ale to też nie pomaaga ;/ Wiem, że powinnam to wiedzieć, ale uczę się wszystkiego sama i nie wszystko jest dla mnie oczywiste mam nadzieję, że Was nie wkurzę i mi pomożecie. A swoją drogą dziękuje za dotychczasowe odpowiedzi!

Napisano (edytowane)

położenie pivota można naprawić, zaznaczasz model targeta (np mesh z zamkniętą powieką), align'ujesz (alt+a) go do głównej siatki z ustawieniem na pivot/pivot w okienku align, potem wchodzisz w edycję vertexów, zaznaczasz wszystkie, włączasz opcję Snap 3D (S) z ustawieniem na vertex, przesuwasz siatkę łapiąc ją za jakiś charakterystyczny vertex np czubek nosa do vertexa siatki modelu głównego. voilà!

 

powinno zadziałać. nie robiłem tego już ładne parę lat więc jeśli nie zadziała to mogłem coś pokręcić.

oczywiście powyższa metoda dotyczy meshy z wyłączonym skinem. inaczej może nie zadziałać poprawnie.

 

edit:

a co do mirrorów/numerków vertexów to jak wyżej napisali koledzy, tam gdzie użyłaś mirrora lub innego modyfikatora mesha który zmienia numerację vertexów musisz od nowa te targety zrobić. bo nie sądzę aby chciało się tobie przypisywać numerację vertexów:)

Edytowane przez zio_mal
Napisano

Mam trochę tych tutoriali porobionych o riggowaniu twarzy. Niestety za dużo wyjaśnień nie znajdziesz odnośnie samego robienia morphow, bo jest to sprawa najprostsza i zazwyczaj pomijałem wyjaśnianie. Moje tutki przydadzą ci się w późniejszym procesie "obróbki" morphów.

 

http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=55527

http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=43628

 

Na moim kanale Youtubowym pewnie coś jeszcze znajdziesz.

 

Pozdrawiam.

Napisano

Dziękuję wszystkim za pomoc! Nie sądziłam, że znajdę kogoś kto mi chociaż troszkę wyjaśni co robię nie tak. Czas mnie goni już prawie grudzień, obrona tuż tuż a ja się ciągle motam ;) mam nadzieję, że w końcu ogarne to wszystko jakoś by powstało te minimum 30sek animacji twarzy :D

 

POZDRAWIAM I JESZCZE RAZ DZIĘKUJĘ!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności