blood_brother Napisano 3 Wrzesień 2004 Napisano 3 Wrzesień 2004 Dzisiaj przegladalem sobie cgtalk i przyszlo mi do glowy pytanie: jaka jest roznica pomiedzy shaderem a materialem?? Przegladam sobie WIPy na cgtalk i zauwazylem ze jest tam strasznie duzo (to zalezy w ktorym WIPie:) ) uwag na temat shaderow a nie materialow. Ze shader jest zbyt plastkiowy ze jest zbyt matowy itd itp. Nie ma tam ani slowa o materialach:| Moze dla nich shader to material?? Ale u nas shader znaczy zupelnie co innego niz sam material. Co prawda jest z nim powiazany ale to nie to samo. Chyba ze sie myle. W ogole w tym momencie mam mentlik w glowie:) Jak ktos to zrozumie i zna odpowiedz albo chociaz zna linki jakies to bylbym wdzieczny za podzielenie sie wiedza:) Pytam z ciekawosci:) Pozdro
Marcin Napisano 3 Wrzesień 2004 Napisano 3 Wrzesień 2004 shader jest czescia materialu ... shaderem mozna uzyskac efekt typu velwet czy roznorakie inne efekty rozproszenia swiatla na powieszchni ... odnosi sie glownie polysku jak i jego rozległosci .... z reszta poczytaj helpa maxa ... wpisz shader w wyszukiwarce helpa i bedziesz mial mnustwo info ;)
dr Ug Napisano 3 Wrzesień 2004 Napisano 3 Wrzesień 2004 Nom, tylko afaik w innych softach mianem Shadera okresla sie 'materialy' wlasnie. Stad cale zamieszanie.
Batou Napisano 3 Wrzesień 2004 Napisano 3 Wrzesień 2004 Dokładnie. Często shader znaczy dokładnie to samo co materiał (a nawet więcej). Do ściągnięcia są shadery, np do xsi lub mayi, których działania nie da się podrobić zwykłym materiałem. Generalnie nie zawracał bym sobie głowy takimi pierdółkami ;)
Arnet Napisano 3 Wrzesień 2004 Napisano 3 Wrzesień 2004 tak bardziej obrazowo... shader to np. Blinn, Phong, Zauer.... material to np. Blinn + Difuse map + Specularity Color + Bump map + ......
kozioo Napisano 4 Wrzesień 2004 Napisano 4 Wrzesień 2004 Arnet - Nie do końca - skin shader z brazila ma "wbudowanego" bumpa, posiada jakies predefiniowane ustawienia SSS, itd. I jest shaderem.
Gotham Napisano 4 Wrzesień 2004 Napisano 4 Wrzesień 2004 Oj ludzie nie kombinujcie tak. material = shader Nie dorabiajcie sztucznych teorii ;). Po prostu jeden shader zawiera wiele innych, taka budowa jest przecież w oczywisty sposób prostsza/wydajniejsza. W odległych czasach twórcy maxiaka wprowadzili sztuczny podział- nazwali matczyny shader materialem. Ot cała teoria ;).
kozioo Napisano 4 Wrzesień 2004 Napisano 4 Wrzesień 2004 I w ten sposób Gotham rozwiał wszelkie wątpliwości ;) I życie stało się prostsze :>
Arnet Napisano 4 Wrzesień 2004 Napisano 4 Wrzesień 2004 a Gotham sie myli, gdyz material nie jest rowny okresleniu shader :P, a rozrożniaja to np. programisci... natomiast dla uzytkownika koncowego to rzeczywiscie nie ma wieksego znaczenia.. zreszta ta granica miedzy tyim pojeciami zaciera sie.. a i tak wiadomo o co chodzi :P
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się