Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Otworzyłem nowy dokument w Maxie, zrobiłem szybkie źdźbło trawy i chciałem je rozrzucić scatterem po plejnie. A oto co wyszło z tego: http://img534.imageshack.us/img534/305/s8we.jpg

 

Trawa jest na złej stronie plejna i jest w dziwnej pozycji. Sprawdzałem już pivoty ale wszystko wygląda normalnie, niczym się nie bawiłem.

 

Mógłby mi ktoś coś doradzić ? :P

 

Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

hmmm dosyć dziwny efekt skoro nic nie zmieniałeś w samych ustawianiach scattera może ci się geometria plejna przekręciła na drugą stronę albo narysuj na nowo albo spróbuj mu nadać mod normal, a w ogóle zamiast scattera lepiej sobie trawkę namaluj przy pomocy graphite modeling tools object paint

Napisano

Rozumiem, dzięki. Trawkę może faktycznie będzie łatwiej paintem, ale jak będę chciał jakieś krzaczka zrobić to łatwiej będzie chyba scaterrem.

 

Nadałem moda normal plejnowi i teraz trawka faktycznie stoi normalnie, tylko, że jest w połowie wysokości plejna, zamiast na górze. Mogę oczywiście scatera zwyczajnie podnieść movem. Ale w przyszłości podejrzewam, że nie na wszystkich będę mógł poprawić przesuwając scatera ręcznie. Czy masz może jakiś pomysł ?

 

Pozdrawiam.

Napisano

pokarz to i wrzuć ustawiania scattera, tak ogólnie odnośnie roślinności to zasadniczo nie zwykły scatter tylko multiscatter to jest pożądane narzędzie do robienia zielska na wizualizacjach :)

Napisano

a usytuowanie trawki względem plaina nie zależy przypadkiem od punktu kontrolnego samego źdzbła które zrobiłeś? Jeśli ten punkt jest po środku jednej trawki to chyba będzie ją wstawiał w połowie wysokości. Trochę strzelam teraz bo nie używałem scattera...

Napisano

Naprawiłem ! Znaczy się, sam najpierw zepsułem :/

 

Uważałem, żeby nie popełnić błędu, a więc pomyślałem, że się wycwanię i od razu dam pivota, center to object i przesunę go na dół. No i tu był bies pogrzebany, dając "Center to Object" zamieniły mi się osie. Musiałem dać align to world i później jeszcze raz ustawić i teraz już poszło prawidłowo.

 

Mam tego MultiScaterra i w viewporcie jest naprawdę szybki i ma mega wygodny podgląd, ale kiedy przychodzi do renderowania to jest z 2 - 3 razy wolniejszy od Maxowego Scaterra :/

 

Znaczy podczas renderowania dosyć często z "Rendering Image" przeskakuje na "Unloading Geometry" czyżby to tego była wina ?

 

Pozdrawiam.

Napisano

Scatter od Maxa na 50k trawki zabrał mi około 2 gb. Multi Scaterr na 50k trawki zabrał mi 10.5 Gb i miał nadal Unloading Geometry :/

Napisano

coś masz nachrzaniono w scenie przy 50k w multiscaterze jak dałem limit dynamic memory na 2 gb to się nawet nie zająknął a zużycie pamięci było kilka mega normalnie robie sceny gdzie muliscater ma nawet do miliona obiektów, nie masz przypadkiem w scenie gdzieś vraydisplacementmod ustawionego na 2d lub jakiegoś ciężkiego modelu trawy w geometrie?

Napisano (edytowane)

Źdźbło jedno ma 16 poly. Scenka jest w pełni "nowa", jedno źdźbło, 2 pierdółki po parę k poli i tyle.

 

Sprawdzę na nowej pustej scenie i dam edita.

 

@Edit: Wszystko renderuje się szybko i zabiera po 800mb ram'u na 100k trawy. Schody zaczynają się gdy dodaję wariacje. Gdy daje waracje skali od 80 do 120% to ram skacze już na 5 gb, jak dodam do tego jeszcze wariacje rotacji to mamy ponad 8 gb i unloading geometry :/

Edytowane przez Zernat
Napisano

Pogogluję trochę, najwyżej zostanę na zwykłym scatterze, też nie prezentuje się jakoś źle, a w setkach tysięcy raczej nie będę potrzebował trawy kopiować :P

 

Pozdrawiam i dzięki za pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności