Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam. Otworzyłem nowy dokument w Maxie, zrobiłem szybkie źdźbło trawy i chciałem je rozrzucić scatterem po plejnie. A oto co wyszło z tego: http://img534.imageshack.us/img534/305/s8we.jpg

 

Trawa jest na złej stronie plejna i jest w dziwnej pozycji. Sprawdzałem już pivoty ale wszystko wygląda normalnie, niczym się nie bawiłem.

 

Mógłby mi ktoś coś doradzić ? :P

 

Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 12
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

hmmm dosyć dziwny efekt skoro nic nie zmieniałeś w samych ustawianiach scattera może ci się geometria plejna przekręciła na drugą stronę albo narysuj na nowo albo spróbuj mu nadać mod normal, a w ogóle zamiast scattera lepiej sobie trawkę namaluj przy pomocy graphite modeling tools object paint

Napisano
  • Autor

Rozumiem, dzięki. Trawkę może faktycznie będzie łatwiej paintem, ale jak będę chciał jakieś krzaczka zrobić to łatwiej będzie chyba scaterrem.

 

Nadałem moda normal plejnowi i teraz trawka faktycznie stoi normalnie, tylko, że jest w połowie wysokości plejna, zamiast na górze. Mogę oczywiście scatera zwyczajnie podnieść movem. Ale w przyszłości podejrzewam, że nie na wszystkich będę mógł poprawić przesuwając scatera ręcznie. Czy masz może jakiś pomysł ?

 

Pozdrawiam.

Napisano

pokarz to i wrzuć ustawiania scattera, tak ogólnie odnośnie roślinności to zasadniczo nie zwykły scatter tylko multiscatter to jest pożądane narzędzie do robienia zielska na wizualizacjach :)

Napisano

a usytuowanie trawki względem plaina nie zależy przypadkiem od punktu kontrolnego samego źdzbła które zrobiłeś? Jeśli ten punkt jest po środku jednej trawki to chyba będzie ją wstawiał w połowie wysokości. Trochę strzelam teraz bo nie używałem scattera...

Napisano
  • Autor

Naprawiłem ! Znaczy się, sam najpierw zepsułem :/

 

Uważałem, żeby nie popełnić błędu, a więc pomyślałem, że się wycwanię i od razu dam pivota, center to object i przesunę go na dół. No i tu był bies pogrzebany, dając "Center to Object" zamieniły mi się osie. Musiałem dać align to world i później jeszcze raz ustawić i teraz już poszło prawidłowo.

 

Mam tego MultiScaterra i w viewporcie jest naprawdę szybki i ma mega wygodny podgląd, ale kiedy przychodzi do renderowania to jest z 2 - 3 razy wolniejszy od Maxowego Scaterra :/

 

Znaczy podczas renderowania dosyć często z "Rendering Image" przeskakuje na "Unloading Geometry" czyżby to tego była wina ?

 

Pozdrawiam.

Napisano
  • Autor

Scatter od Maxa na 50k trawki zabrał mi około 2 gb. Multi Scaterr na 50k trawki zabrał mi 10.5 Gb i miał nadal Unloading Geometry :/

Napisano

coś masz nachrzaniono w scenie przy 50k w multiscaterze jak dałem limit dynamic memory na 2 gb to się nawet nie zająknął a zużycie pamięci było kilka mega normalnie robie sceny gdzie muliscater ma nawet do miliona obiektów, nie masz przypadkiem w scenie gdzieś vraydisplacementmod ustawionego na 2d lub jakiegoś ciężkiego modelu trawy w geometrie?

Napisano
  • Autor

Źdźbło jedno ma 16 poly. Scenka jest w pełni "nowa", jedno źdźbło, 2 pierdółki po parę k poli i tyle.

 

Sprawdzę na nowej pustej scenie i dam edita.

 

@Edit: Wszystko renderuje się szybko i zabiera po 800mb ram'u na 100k trawy. Schody zaczynają się gdy dodaję wariacje. Gdy daje waracje skali od 80 do 120% to ram skacze już na 5 gb, jak dodam do tego jeszcze wariacje rotacji to mamy ponad 8 gb i unloading geometry :/

Edytowane przez Zernat

Napisano
  • Autor

Pogogluję trochę, najwyżej zostanę na zwykłym scatterze, też nie prezentuje się jakoś źle, a w setkach tysięcy raczej nie będę potrzebował trawy kopiować :P

 

Pozdrawiam i dzięki za pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności