PodwojneD Napisano 29 Listopad 2013 Napisano 29 Listopad 2013 (edytowane) Będę wrzucać dosyć sporo animacji, dlatego żeby nie zaśmiecać testów, oraz nie tworzyć coraz nowego tematu na nowe animacje, postanowiłam otworzyć nowy temat, gdzie będę wrzucać wszystkie moje prace. Mam nadzieję, że administracja mi na to pozwoli. Skończyłam właśnie moją przeróbkę, słynnego mema z Familiady. Zajęło mi to dwa dni. Animowałam w programie Toon Boom Harmony. [video=youtube_share;--J0q1GsMM8] Edytowane 21 Kwiecień 2015 przez PodwojneD
Ania Napisano 30 Listopad 2013 Napisano 30 Listopad 2013 (edytowane) Bober się trochę dziwnie rusza na początku. Ciało mu chyba w złym momencie opada, i głowa rusza się jakoś tak zygzakowato. Za dużo gestów i mimiki między "Więcej" a "to". Oprócz tego fajnie, chociaż kogut z ostatniej animacji miał więcej charyzmy. Edytowane 30 Listopad 2013 przez Ania
PodwojneD Napisano 8 Grudzień 2013 Autor Napisano 8 Grudzień 2013 (edytowane) Przez ostatnie 4 dni animowałam moją małą interpretacje symbolu Lublina. Zainspirowały mnie małe kózki z zoo dla dzieci :) Niestety czerwone tło symbolu strasznie biło po oczach, a chciałam zostawić ten kolor, więc trochę rozjaśniłam i jest różowy, ale wydaje mi się, że pasuje do uroku małej kózki :) Próbuję wykombinować od znajomego jakąś ścieżkę dźwiękową. Program Toon Boom Harmony [video=youtube_share;SSFiTHTVXL0] Oraz wrzucam jeden ze starszych animacji, ćwiczenie na zajęciach. Zadanie zanimować worek, który miał w krótkim czasie znaleźć się ze skrzynki na podłodze. [video=youtube;0--2nQVKvqI] Cała animacja zrobiona tradycyjne, ołówkiem na kartkach Edytowane 8 Grudzień 2013 przez PodwojneD
Ania Napisano 8 Grudzień 2013 Napisano 8 Grudzień 2013 (edytowane) W pierwszym zirytował mnie krok do przodu. Żeby stanąć na tylnich nogach, myślę że taka koza raczej zrobiłaby przednią nogą krok do tyłu, nie do przodu (żeby przesunąć swój środek cieżkości do tyłu). Stań na czworakach i wypróbuj obie opcje. Mogłaby też tylnimi zrobić krok do przodu, ale nogi powinny się do siebie zbliżyć. Worek jest uroczy. Edytowane 8 Grudzień 2013 przez Ania
PodwojneD Napisano 8 Grudzień 2013 Autor Napisano 8 Grudzień 2013 (edytowane) Z tym się akurat nie zgodzę. Krokiem do przodu chciałam wyeksponować antycypację (?) ( zasada animacji, zanim coś idzie do tyłu musi pójść do przodu) Plus daje jej więcej siły do odepchnięcia, żeby później straciła balans. Kozy mają więcej siły w przednich nóżkach niż tylnych. Poza tym te kózki to takie małe baryłki i jakby dała krok do tyłu to musiałaby się cała przesunąć, inaczej przy zgięciu w dół padłaby na pysk. Ale dziękuję za komentarz :) Edytowane 8 Grudzień 2013 przez PodwojneD
Ania Napisano 8 Grudzień 2013 Napisano 8 Grudzień 2013 (edytowane) Właśnie nie daje jej więcej siły. Daje jej niekorzystną dźwignię przez co zmniejsza siłę którą może włożyć w ten ruch. Jednocześnie przesuwając środek ciężkości do przodu powiększa ciężar który musi przednimi nogami wybić w górę. Próbowałaś? Antycypację bym w tym wypadku zrobiła raczej ruchem w dół, nie w przód. Wierzę że koza ma więcej siły w przednich nogach, ale jestem pewna że ta siła najefektowniej działa skierowana mniej więcej w dół (w końcu tak najczęściej jest zastosowywana, kiedy koza stoi na pionowych nogach), nie po skośnej w przód. Ale to tylko moje zdanie, daleko mi do perfekcyjnego animatora. edit: około minuty 2:22 widać jak kozioł stawia tylnie nogi tuż przy przednich, krótko zanim podnosi przednie w powietrze. edit 2: potwierdzenie tezy żę w przednich nogach jest siła ;) Edytowane 8 Grudzień 2013 przez Ania
PodwojneD Napisano 18 Styczeń 2014 Autor Napisano 18 Styczeń 2014 Uf, ale mnie ostatnio wcięło na jakiś czas, tyle do roboty a czasu tak mało. Moja ostatnia animacja na projekt AniSlam, gdzie każdy animator dostaje 100 klatek do zanimowania, ostatnia i pierwsza klatka musi być taka sama jak osoby przed i po, jak tylko ekipa skonczy animować i edytować to wrzucę całość. Tymczasem: może kiedyś i nam uda się taki projekt zrobić jak się zbierze ładna grupa animatorów? Co wy na to? :)
olaf Napisano 18 Styczeń 2014 Napisano 18 Styczeń 2014 ciekawe rozwiązanie. wyglada fajnie. jednak ilość klatek na sek mocno działa na korzyść jakości.
PodwojneD Napisano 18 Styczeń 2014 Autor Napisano 18 Styczeń 2014 niestety praktycznie przez całą scenę jest 24 fps, gdyż kamera cały czas się porusza, już pod koniec trochę mi się nie chciało i zrobiłam 12 fps ;) i widać jak misiek lekko sunie
PodwojneD Napisano 18 Luty 2014 Autor Napisano 18 Luty 2014 [video=youtube_share;dVrq8NNiYDE] Taki szybki gryf, na rozluźnienie
PodwojneD Napisano 21 Luty 2014 Autor Napisano 21 Luty 2014 Rough Breakdown mojej animacji, proszę o opinie! Wydaje mi się że coś jest nie tak, możliwe że za dużo ruchów, co sądzicie ?
olaf Napisano 21 Luty 2014 Napisano 21 Luty 2014 Szczerze to tam jest tak malo klatek ze ciezko oceniac.
PodwojneD Napisano 1 Marzec 2014 Autor Napisano 1 Marzec 2014 Więcej klatek. Na razie skupiłam się na głowie, niedługo zacznę ciało i łapy, ogon na końcu
PodwojneD Napisano 8 Marzec 2014 Autor Napisano 8 Marzec 2014 Odnalazłam moją pierwszą animację którą zrobiłam 6 lat temu, zginęła w czeluściach internetów na starym koncie brata. Nie miałam pojęcia o animacji, rysowałam wszystko na zwykłym papierze, oparta o okno używając słońca jako światła. Animacja ma zaledwie 33 sekundy, ale zajęło mi to 3 tygodnie, rysowałam w szkole na lekcji i w nocy o północy. Nie miałam statywu, więc stałam bez ruchu robiąc zdjęcia kolejnym klatkom, jedna ręka zmieniała kartki. Edytowałam w movie makerze, nie miałam pojęcia jaki powinien byc czas oraz ile klatek na sekundę. Totalna improwizacja i eksperymentowanie, mimo to zakochałam się i od tamtego momentu wiedziałam, że chcę to robić. Jakością i płynnością nie zachwyca, jednak dzięki niej szkoła wysłała mnie na warsztaty animacji. [video=youtube_share;Vfr_mDWz_4E]
PodwojneD Napisano 11 Marzec 2014 Autor Napisano 11 Marzec 2014 Trochę nie rozumiem aluzji, za długo mnie w Polsce nie było :D
Juliusz Napisano 12 Marzec 2014 Napisano 12 Marzec 2014 To nie aluzja - to takie powiedzenie, że jest dobrze :) Ma energię - z "dziób-dzióba" robi się feniks! A do tego ogień się pojawia w animacji, więc pozwoliłem sobie na taką grę słowną. :) Przy okazji - moja pierwsza animacja poszła na makulaturę razem z jednym z podręczników do matematyki z liceum. Była to lecąca rakieta zderzająca się meteorytem - każda klatka na brzegu kolejnej kartki.
PodwojneD Napisano 14 Marzec 2014 Autor Napisano 14 Marzec 2014 [video=youtube_share;rCSGLGSQvLo] Kolejny etap mojej animacji, czyszczenie klatek, poprawki, dodawanie brakujacych klatek, jezeli macie jakies uwagi stugestkie to jest ostatni etap kiedy moge cos zmienic.
olaf Napisano 14 Marzec 2014 Napisano 14 Marzec 2014 baardzo klimatyczne, dobrze wyglada. Animację w ten sposób robisz dla funu czy z określonych powodów? Przerzucając się na coś innego na pewno byłoby szybciej. Zykły onion skin i praca z liniami wektorowymi dałby obecny efekt od zera do tego stanu w może godzinkę.
PodwojneD Napisano 15 Marzec 2014 Autor Napisano 15 Marzec 2014 Wiem, że są szybsze techniki, ale nie dadzą takiego rezultatu jaki bym chciała, poza tym kocham technikę rysunkową i to studiuję. Coś na zasadzie, po co narysować portret skoro można zrobić zdjęcie? Przecież jest szybciej ;)
olaf Napisano 15 Marzec 2014 Napisano 15 Marzec 2014 jasne, doskonale rozumiem. Faktycznie jest więcej uroku w takiej pracy. Wyszło bardzo fajnie. Chyba znacznie lepiej niż poprzedne animacje.
CzAk1 Napisano 15 Marzec 2014 Napisano 15 Marzec 2014 Nie ma wielu osób, które pracują w tak klasycznym wydaniu 2D, tym bardziej fajnie, że działasz. Ja będę tu zaglądał. :]
PodwojneD Napisano 18 Marzec 2014 Autor Napisano 18 Marzec 2014 Dzięki! :) Poprawiłam końcówkę kota, jeszcze drobne poprawki przy niektórych rysunkach i wezmę się za kolor!
PodwojneD Napisano 19 Marzec 2014 Autor Napisano 19 Marzec 2014 Trzeba się wziąć za animację wektorową, bo cholera tak najłatwiej znaleźć pracę. Próbna animacja we flashu, uczę się praktycznie od podstaw poprez filmiki instruktażowe na YT wiem że mouth shapes, ani ruchy nie są idealne, ale bardziej skupiałam się na technicznej stronie programu. [video=youtube;8w4mxmm-tJ0]
olaf Napisano 19 Marzec 2014 Napisano 19 Marzec 2014 ja na 'prawie' codzien animuje we flashu (od chyba 8lat) więc jak coś będzie potrzebne albo będziesz chciała jakieś pliki fla by obadać jak sobie poustawiałem wszytko daj znać na PM. tu masz jakieś tam rzeczy jakie animowałem: https://www.youtube.com/user/marcinbbox/videos?view=0&flow=list a kocur bardzo dobrze wygląda. Onion skin we flashu pomoże na 100% w szybszej animacji.
PodwojneD Napisano 19 Marzec 2014 Autor Napisano 19 Marzec 2014 Na pewno będę się zgłaszać :) a onion skin używam na codzień ;) bez niego ani rusz :)
Papierowy Napisano 19 Marzec 2014 Napisano 19 Marzec 2014 No właśnie pytanie... bo troszkę nie wiem czy warto flasha ruszać... nie lepiej w ToonBoomie np. ? Sam chcę się za niego zabrać w końcu.
PodwojneD Napisano 19 Marzec 2014 Autor Napisano 19 Marzec 2014 Toon boom nie jest tak rozwiniety jezeli chodzi o symbole, flash jednak wygrywa, a i wiecej jest pracy z tym zwiazanych.
olaf Napisano 19 Marzec 2014 Napisano 19 Marzec 2014 (edytowane) @Papierowy jezeli uzywales smart objects w photoshopie polubisz symbole we flashu. One tam byly bardzo wczesnie, jest wiele typów (trzy, z czego do animacji uzywa sie jednego) pozwlajacych bardzo mocno optymalizować ilosc pracy potrzebną do wykonania zadania. W ostatnich latach nie ma wielkich postępów w narzędziach dla animatorów, co jest minusem, ale rosnie integracja z innymi programami adobe. Edytowane 19 Marzec 2014 przez olaf
Papierowy Napisano 20 Marzec 2014 Napisano 20 Marzec 2014 Myslałem rysowac poklatkowo własciwie wszystko... Ale chyba racja... dam jeszcze szansę flashowi znaim siąde do toon booma. Flasha prznajmniej ogarniam w podstawach.
olaf Napisano 20 Marzec 2014 Napisano 20 Marzec 2014 we flashu tez mozesz robic klatkę po klatce, ale np. symbole+easing dają bardzo dobre efekty. Wyobraz sobie piekną animację powiewającej flagi całkowiecie skopaną przez fakt, ze nie porusza się płynnie na czubku masztu, bo nie jest zamknięta w klipie statku/masztu. Dobre zagnieźdzanie obiektów daje świetne efekty dając Ci 30/60fps nawet jeżeli poklatkowa animacja ma np. 15fps ale reszta z automatu rusza się w 30fps. Aha kości ma działające - uzywałem raz ale byłem zadowolony. Tak jak DD - jak potrzebujesz jakiejś flaszki by rzucić okiem na strukture daj znać.
PodwojneD Napisano 20 Marzec 2014 Autor Napisano 20 Marzec 2014 Ja wlasciwie zaczelam od toon booma i pracuje na nim od ponad roku, flasha dopiero sie ucze :)
blukazs Napisano 21 Marzec 2014 Napisano 21 Marzec 2014 Ja polecam photoshopa :) Nawet realtime preview zrobili w cs6 [downsampling] ale dziala plynnie, no i pedzle... Nie lubie wektorow :) Co do takich kontorowek... Kot zapowiada sie ciekawie :) Nie wiem na czym pracujesz ale polecam cintiqa, nawet tego 13hd. Zobaczysz jaka ladna linie zaczniesz prowadzi :) Wyglada mi na troche poszarpana poprze zbyt duze skalowanie ruchu? [maly tablet, duzy monitor] ?? Ja np nie potrafie nic narysowac na intuosie m podpietym do monitora 24...
PodwojneD Napisano 22 Marzec 2014 Autor Napisano 22 Marzec 2014 Ja juz zbieram na tego cintiq i uzbierac nie moge, chyba w koncu kredyt wezme, na studiach mamy w pracowniach i jak mam czws to tam ide i poprawiam i czyszcze, ale wiekszosc zrobilam w domu na moim malym wacomie. Animacje dziewczynki a raczej jej otwieranie oczu zrobilam w photoshopie, cala animacja w toon boom
Papierowy Napisano 22 Marzec 2014 Napisano 22 Marzec 2014 No właśnie jak się pracuje na cintiq? Napaliłęm się ostatnio na 13" companion. Ale w gazecie przeczytalem ze dość niewygodnie się rysuje.
blukazs Napisano 22 Marzec 2014 Napisano 22 Marzec 2014 Heh, fajnie macie na uczelni :) Chodzilo mi o malowanie/rysowanie i animowanie tylko w photoszopie. Krzysztof Rusinek zrobil fajny tutorial na tym forum :) http://max3d.pl/news/5337/ krotki zwiezly. Wideo layery w szopie sa bardzo fajne, jak dla mnie najlepsza alternatywa dla papieru. Co do companiona... Daarken robil video review na yt, bardzo sobie chwalil, mowi ze nawet przy 5000x3000px dziala plynnie i nie laguje, oczywiscie wersja z win8. Mi na tym cintiq 13 pracowalo bardzo fajnie, lubie takie male rzeczy. Precyzyjne i wygodnie sie rysuje. Przerabialas juz Animation Survival Kit i tutki Jasona Ryana?
PodwojneD Napisano 29 Marzec 2014 Autor Napisano 29 Marzec 2014 kotek już w kolorze, jeszcze czeka czyszczenie, muszę dodac kołderkę do drugiej łapy, światło/cienie i chyba koniec :)
Papierowy Napisano 31 Marzec 2014 Napisano 31 Marzec 2014 Drugie "ever"... tak dziwnie tymi oczami macha...
PodwojneD Napisano 11 Kwiecień 2014 Autor Napisano 11 Kwiecień 2014 Kotek skończony, jednak jeszcze szczypię się z doborem kolorów, miałam różne wersje i wybrałam wersję numer 3
PodwojneD Napisano 20 Listopad 2014 Autor Napisano 20 Listopad 2014 (edytowane) Ło matko jak dawno tu nie zaglądałam. Dajcie mi trochę czasu, chętnie kupię.... Przez ostatnie 3 dni animowałam Don Pedro. Bo postać miała wielki potencjał szkoda, że polscy animatorzy nie podjęli się trochę lepszej animacji, ale postanowiłam to wykorzystać i zanimować własnego Szpiega z Krainy Deszczowców ;) [video=youtube_share;XbxClyd2KSY] Poza tym w końcu tknęłam się animacji 3D Jedno z pierwszych ćwiczeń :) [video=youtube_share;rYd200ZdOVM] i uczę się flasha [video=youtube_share;elcGZbOAGYA] [video=youtube_share;6eKHsdXR_Cg] Ah i pamiętacie mojego kotka? Co roku na mojej uczelni ( Academy of Art University w San Francisco) jest pokaz najlepszych prac który nazywa się "Spring Show" Mój kotek wygrał Pierwszą nagrodę w kategorii 2D Animation Dialogue Test :) Edytowane 20 Listopad 2014 przez PodwojneD
PodwojneD Napisano 4 Grudzień 2014 Autor Napisano 4 Grudzień 2014 Kolejne ćwiczenie w 3D [video=youtube_share;xr5CJ2O_LOY]
Pawel Grabowski Napisano 10 Grudzień 2014 Napisano 10 Grudzień 2014 Bardzo fajnie wyszedł Szpieg z krainy deszczowców. Rzeczywiście szkoda, że nie wykorzystano potencjału tej postaci. Jedyne do czego się przyczepie to tło. Wprowadza dużo bałaganu do dopracowanej i płynnej animacji. Zwykłe przyciemnienie przy krawędziach miekkim bruschem załatwiłoby sprawę :) Animacja Kulki wychodzącej z nory też jest bardzo urocza :) Czekam na kolejne animacje 2 i 3D
PodwojneD Napisano 22 Marzec 2015 Autor Napisano 22 Marzec 2015 Dawno żem się nie odzywała. Tak bardzo nie podobała mi się animacja 3D, a mimo to dostałam się na klasę Pixara (animatorzy Pixara po godzinach uczą na mojej uczelni). Mimo tego, że w miarę nieźle daję sobie radę to nadal bronię się rękami i nogami przed 3D bo nie chcę całe życie spędzić w Graph Editorze. Tu niektóre z ćwiczeń: [video=youtube_share;CI-_qWVcQ-4] [/VIDEO] [video=youtube_share;kQQHgsTOGAI] [video=youtube_share;Yj85McPDz0Q]
zio_mal Napisano 22 Marzec 2015 Napisano 22 Marzec 2015 świetnie tobie to wychodzi, dobry timing, widać że dużo pomaga wcześniejsze doświadczenie z animacją 2d. nie obawiaj się, animacja 2d to dobre przygotowanie animacji 3d. osobiście nie potrafię dobrze animować 2d, ale mimo to przed większością projektów robię proste animacje 2d albo sekwencje klatek. takie przygotowanie oszczędza mi później masę czasu. a im dokładniejsza animacja 2d to mniej pracy i nerwówki przy 3d że coś nie będzie dobrze wyglądało. na początku, owszem, dużo czasu spędza w graph edytorze, ale tylko dlatego że to coś nowego i ciężko niektórym przez to przebrnąć. trzeba się z nim polubić, może nie będzie to dobre porównanie ale ja bym to tak powiedział: graph edytor jest jak gumka i ołówek , jak coś nie działa na viewporcie (rysunku) to w edytorze można szybko i zazwyczaj bezboleśnie to poprawić (gumka i ołówek).
PodwojneD Napisano 21 Kwiecień 2015 Autor Napisano 21 Kwiecień 2015 (edytowane) Nowa animacja. Miałam przy niej okropne urwanie głowy przez walkę z Mayą, co chwila wykrywałam jakiś błąd (typu zanimowałam kości przez przypadek, lub wszystkie kontrollery nie chciały mi się zaznaczyć) jeden problem za drugim i frustracja, ale przeżyłam... Ale przynajmniej utwierdziłam się w przekonaniu że to nie jest coś co chcę robić w życiu, to nie dla mnie. Wolę zostać przy 2D. Jak tylko semestr się skończy skupiam się na moim "animation short" który jest aktualnie w przedprodukcji :) [video=youtube_share;95vUfmtinXA]] Edytowane 21 Kwiecień 2015 przez PodwojneD
blukazs Napisano 25 Kwiecień 2015 Napisano 25 Kwiecień 2015 No to nic tylko pożałować że nie skorzystasz z takiej opcji jak nauczyciele z pixara, nie jeden dałby sobie pewnie odciąć jakiś mały palec za taką okazję :) Ale rozumiem Twoją frustrację, 2d w porównaniu z 3d jest takie wspaniałe, relaksujące i dziecinnie proste :) Szkoda bo naprawdę dobrze się zapowiadalo, myślę że jednak nie poddasz sie tak łatwo i jeszcze kiedys wrocisz jak ogarniesz technologie ^^
PodwojneD Napisano 26 Kwiecień 2015 Autor Napisano 26 Kwiecień 2015 Oj skorzystałam! Zostały mi 3 ostatnie tygodnie tych zajęć i nauczyłam się bardzo dużo, jednak dowiedziałam się też że to nie dla mnie. Pixar stara się animować tak żeby wszystko było jak najbardziej realistyczne. Jednak mi od zawsze w animacji podobało się to że była tak daleka od rzeczywistości, całkowicie inny świat który można sobie wymyślić i ożywa. Oczywiście przepiękne są animacje pixara i za każdym razem jestem pod wrażeniem, ale jak mówiłam to nie dla mnie, wolę kreskówki, wolę animacje eksperymentalne, festiwalowe, za każdym razem oglądać coś innego i patrzeć na świat z różnych perpektyw. I muszę się z Tobą nie zgodzić 2D nie jest dziecinnie proste ;) wymaga to wiele godzin, papieru, ołówków i wyrzeczeń . Nie każdy jest w stanie zostać animatorem 2D, wiele przechodzi na 3D bo nie potrafi rysować i woli żeby komputer zrobił to za niego. Ja wolę zrobić to sama, nie cierpię pracować z komputerem. Mnóstwo moich znajomych 2D przeszło na 3D lub "cofnęło" się na ilustrację bo nie dawali rady. Serio, z mojego rocznika chyba jestem jedyna która zostaje przy 2D. Poza tym w 2D musisz się naprawdę skupić, jeden popełniony błąd i musisz całą scenę robić od nowa, gdzie w 3D jest to o wiele prostrze :)
blukazs Napisano 1 Maj 2015 Napisano 1 Maj 2015 Z punktu technologicznego jest :) mówiąc 2d mam na myśli wszystko co płaskie, flash, cutout, rysowanie ręcznie klatka po klatce. No tak to fakt że nie jeden animator nie potrafi szkicować, a komputer za ciebie może tylko coś zepsuć :D w 3d też można zrobić jeden błąd i trzeba wszystko robić od nowa :D Studio Ghibli też pakuje od wielu lat mnóstwo 3d do swoich animacji ;) Nie "hejtuje" 2d, bardzo lubie, po prostu jest prostrze technologicznie jak i wykonaniowo - fakt jest bardziej żmudne, ale animatorzy 2d zwykle mają swoich "chińczyków" do rysowania inbetweenów wiec tez nie robia tego sami ;) Oczywiscie można być festiwalowym - niezależnym hipsterem, dlaczego nie :) Na szczescie 2d i 3d można fajnie łączyć i nie ograniczać sie do jednego, bo każdy świat ma swoje zalety:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się