Skocz do zawartości

utnij


ZdynkY

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich użytkowników :)

 

Jestem nowy na forum i mam problem. Zrobiłem model budynku i mam problem z ucięciem ściany ze ścianą lub dachem (dodam że wszystko robiłem boxem). Próbowałem funkcją Boolean ale uzyskałem inny efekt niż chciałem. Chodzi mi o zwykłe ucięcie elementu. Z góry dziekuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Hej,

Jeżeli chcesz uciąć ścianę ze ścianą to albo w miejscu łączenia zaznaczasz splajna, który je łączy i chamferujesz go bardzo lekko a potem usuwasz polygon po środku i masz je odłączone, albo zaznaczasz elementy, które chcesz jako osobny obiekt i klikasz detach.

Możesz też użyć funkcji boolean wsadzając w miejsce przecięcia jakiś obiekt.

Jeżeli chcesz po prostu pozbyć się połączenia splajna i rozdzielenia go na dwa to chyba najlepiej z chamferem. Ewentualnie obok tego splajna zaznaczasz dwa przeciwprostopadłe do niego i klikasz connect i wybierasz tak, żeby nowa linia była obok tej którą chcesz usunąć. Obszar pomiędzy nimi usuwasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze "slice", którym przetniesz obiekt płaszczyzną ustawioną pod dowolnym kątem. Jeżeli chcesz to zrobić dla kilku niezależnych obiektów jednocześnie to musisz je najpierw połączyć za pomocą "attach". W pewnych okolicznościach rozwiązaniem może być zastosowanie 'clipping" w kamerze i renderowanie od ustawionego przekroju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Dzięki. Wybaczcie ale zaczyna przygodę z max-em. Mam problem z funkcją chamfer (gdzie ona jest i jak ją się uruchamia) spline (mam narysować czy zaznaczyc narysowaną- jak to zrobić) i funkcję slice też nie wiem jak zastosować. Sorry ale to moje początki, jestem bardzo wdzieczny za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności