Sqarpi Napisano 3 Grudzień 2013 Napisano 3 Grudzień 2013 Witam. Mam pytanie co do 3ds maxa. Mam obiekt płaski, daję mu trzeci wymiar przy pomocy extrude i chciałbym dalej z nim coś robić, jakiś smooth. Dla smoothów się liczy raczej ładna siatka, a taki obiekt an dwóch ściankach ma bardzo złożony wielokąt zamiast czworoboku. Dajmy przykład litery, z jakiejś czcionki, która została potraktowana extrudem. Jak zastosuję smootha to obiekt szlak trafia. Czy jest jakiś sposób na prace na takim obiekcie, ładniejsza siatkę w miarę automatycznie czy ręcznie trzeba rozbijać te dwa nieszczęsne polygony i starać się coś ładnego z nich uzyskać?
Dynamico Napisano 3 Grudzień 2013 Napisano 3 Grudzień 2013 Litery akurat to niezbyt dobry przykład. Ale da się je poprawić niedużym nakładem "ręcznej" pracy tak, żeby wyglądały "przyzwoicie". Trzeba za pomocą "cut" dodać trochę nowych "edge", szczególnie w narożnikach, potem extrude i chamfer. Dobre smooth group i są gładkie i z miękkimi krawędziami. Po co na nich TS? Ale to oczywiście gdy masz krótki napis, np nazwę firmy, a nie tablicę pamiątkową z nazwiskami setki zasłużonych :-)
Sqarpi Napisano 3 Grudzień 2013 Autor Napisano 3 Grudzień 2013 Ehh.. wiem, że można chamferować ale przy pary wyrazach to się robi roboty jakby się modelowało samochód. :P Liczyłem na to, że może jest jakiś szybki sposób na to. ;)
Sqarpi Napisano 3 Grudzień 2013 Autor Napisano 3 Grudzień 2013 @Kubajaniak - będziesz w Lublinie, to się zgłaszaj po piwo. :) Swoją drogą ciekawe.
Dynamico Napisano 3 Grudzień 2013 Napisano 3 Grudzień 2013 W życiu by mi taki pomysł nie przyszedł go głowy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się