Napisano 3 Grudzień 201311 l Witam. Mam pytanie co do 3ds maxa. Mam obiekt płaski, daję mu trzeci wymiar przy pomocy extrude i chciałbym dalej z nim coś robić, jakiś smooth. Dla smoothów się liczy raczej ładna siatka, a taki obiekt an dwóch ściankach ma bardzo złożony wielokąt zamiast czworoboku. Dajmy przykład litery, z jakiejś czcionki, która została potraktowana extrudem. Jak zastosuję smootha to obiekt szlak trafia. Czy jest jakiś sposób na prace na takim obiekcie, ładniejsza siatkę w miarę automatycznie czy ręcznie trzeba rozbijać te dwa nieszczęsne polygony i starać się coś ładnego z nich uzyskać?
Napisano 3 Grudzień 201311 l Litery akurat to niezbyt dobry przykład. Ale da się je poprawić niedużym nakładem "ręcznej" pracy tak, żeby wyglądały "przyzwoicie". Trzeba za pomocą "cut" dodać trochę nowych "edge", szczególnie w narożnikach, potem extrude i chamfer. Dobre smooth group i są gładkie i z miękkimi krawędziami. Po co na nich TS? Ale to oczywiście gdy masz krótki napis, np nazwę firmy, a nie tablicę pamiątkową z nazwiskami setki zasłużonych :-)
Napisano 3 Grudzień 201311 l Autor Ehh.. wiem, że można chamferować ale przy pary wyrazach to się robi roboty jakby się modelowało samochód. :P Liczyłem na to, że może jest jakiś szybki sposób na to. ;)
Napisano 3 Grudzień 201311 l Autor @Kubajaniak - będziesz w Lublinie, to się zgłaszaj po piwo. :) Swoją drogą ciekawe.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto