satach Napisano 3 Grudzień 2013 Napisano 3 Grudzień 2013 Witam. Jak zrobić taki materiał który by wraz ze zwiększającą się grubością przedmiotu zmniejszała się jego przeźroczystość ? Lub na przykład by wyznczać granicę przeźroczystości- jeśli promień przechodzi przez grubość powiżej 10cm materiał jest całkowicie nieprzeźroczysty. Poniżej 10cm całkowicie przeźroczysty... Od czego jest parametr Max depth w refrakcji ? próbowałem z nim kombinować ale nie bardzo rozumiem na jakiej zasadzie on działa...
Dynamico Napisano 4 Grudzień 2013 Napisano 4 Grudzień 2013 (edytowane) Materiały typu SSS W pewnych przypadkach można by też próbować osiągnąć efekt zmieniając parametry w sekcji refraction -> fog Max depth: gdybyś ustawił szyby jedna za drugą, to max depth określa ile szyb (na jaką głębokość) renderer będzie widział jako przeźroczyste. Jeżeli ustawisz np. max depth 5 to szósta będzie już renderowana jako niprzeźroczysta Masz też adekwatny parametr w reflection ale odpowiedzialny za odbicia. Dwa lustra ustawione naprzeciwko siebie będą odbijały się wzajemnie niekończoną ilość razy. Tym parametrem ograniczamy maksymalną liczbę odbić Edytowane 4 Grudzień 2013 przez Dynamico
Kramon Napisano 4 Grudzień 2013 Napisano 4 Grudzień 2013 można też zrobić symulację takiego materiału tzn tak zwanego fake'a Wziąć informację nodem o długości promienia i sterować przezroczystością w ten sposób.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się