Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Jak zrobić taki materiał który by wraz ze zwiększającą się grubością przedmiotu zmniejszała się jego przeźroczystość ?

Lub na przykład by wyznczać granicę przeźroczystości- jeśli promień przechodzi przez grubość powiżej 10cm materiał jest całkowicie nieprzeźroczysty. Poniżej 10cm całkowicie przeźroczysty...

Od czego jest parametr Max depth w refrakcji ? próbowałem z nim kombinować ale nie bardzo rozumiem na jakiej zasadzie on działa...

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Materiały typu SSS

W pewnych przypadkach można by też próbować osiągnąć efekt zmieniając parametry w sekcji refraction -> fog

Max depth: gdybyś ustawił szyby jedna za drugą, to max depth określa ile szyb (na jaką głębokość) renderer będzie widział jako przeźroczyste. Jeżeli ustawisz np. max depth 5 to szósta będzie już renderowana jako niprzeźroczysta

Masz też adekwatny parametr w reflection ale odpowiedzialny za odbicia. Dwa lustra ustawione naprzeciwko siebie będą odbijały się wzajemnie niekończoną ilość razy. Tym parametrem ograniczamy maksymalną liczbę odbić

Edytowane przez Dynamico
Napisano

można też zrobić symulację takiego materiału tzn tak zwanego fake'a Wziąć informację nodem o długości promienia i sterować przezroczystością w ten sposób.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności