Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam.

Jak zrobić taki materiał który by wraz ze zwiększającą się grubością przedmiotu zmniejszała się jego przeźroczystość ?

Lub na przykład by wyznczać granicę przeźroczystości- jeśli promień przechodzi przez grubość powiżej 10cm materiał jest całkowicie nieprzeźroczysty. Poniżej 10cm całkowicie przeźroczysty...

Od czego jest parametr Max depth w refrakcji ? próbowałem z nim kombinować ale nie bardzo rozumiem na jakiej zasadzie on działa...

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 978
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Materiały typu SSS

W pewnych przypadkach można by też próbować osiągnąć efekt zmieniając parametry w sekcji refraction -> fog

Max depth: gdybyś ustawił szyby jedna za drugą, to max depth określa ile szyb (na jaką głębokość) renderer będzie widział jako przeźroczyste. Jeżeli ustawisz np. max depth 5 to szósta będzie już renderowana jako niprzeźroczysta

Masz też adekwatny parametr w reflection ale odpowiedzialny za odbicia. Dwa lustra ustawione naprzeciwko siebie będą odbijały się wzajemnie niekończoną ilość razy. Tym parametrem ograniczamy maksymalną liczbę odbić

Edytowane przez Dynamico

Napisano

można też zrobić symulację takiego materiału tzn tak zwanego fake'a Wziąć informację nodem o długości promienia i sterować przezroczystością w ten sposób.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności