Napisano 3 Grudzień 201311 l Witam. Jak zrobić taki materiał który by wraz ze zwiększającą się grubością przedmiotu zmniejszała się jego przeźroczystość ? Lub na przykład by wyznczać granicę przeźroczystości- jeśli promień przechodzi przez grubość powiżej 10cm materiał jest całkowicie nieprzeźroczysty. Poniżej 10cm całkowicie przeźroczysty... Od czego jest parametr Max depth w refrakcji ? próbowałem z nim kombinować ale nie bardzo rozumiem na jakiej zasadzie on działa...
Napisano 4 Grudzień 201311 l Materiały typu SSS W pewnych przypadkach można by też próbować osiągnąć efekt zmieniając parametry w sekcji refraction -> fog Max depth: gdybyś ustawił szyby jedna za drugą, to max depth określa ile szyb (na jaką głębokość) renderer będzie widział jako przeźroczyste. Jeżeli ustawisz np. max depth 5 to szósta będzie już renderowana jako niprzeźroczysta Masz też adekwatny parametr w reflection ale odpowiedzialny za odbicia. Dwa lustra ustawione naprzeciwko siebie będą odbijały się wzajemnie niekończoną ilość razy. Tym parametrem ograniczamy maksymalną liczbę odbić Edytowane 4 Grudzień 201311 l przez Dynamico
Napisano 4 Grudzień 201311 l można też zrobić symulację takiego materiału tzn tak zwanego fake'a Wziąć informację nodem o długości promienia i sterować przezroczystością w ten sposób.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto