gryzon Napisano 4 Grudzień 2013 Napisano 4 Grudzień 2013 Eh, jak myląca jest od samego początku ta oś Z skierowana w górę. Nie mogę się pozbyć nawyku myślenia z innych softów w kwestii układu osi. Czy zmienialiście jakoś układ osi w Blenderze? Jeśli się da to czy to potem się trzyma kupy import-export do innych softów?(ZBrush, GoB)
Ania Napisano 4 Grudzień 2013 Napisano 4 Grudzień 2013 Chyba nie da się obrócić osi, ale przy eksporcie do niektórych formatów są opcje typu Flip YZ. Zresztą to nie jakiś dziki pomysł Blendera, jest sporo softów które mają Z do góry. Kwestja przyzwyczajenia. Możesz przełączyć sterowanie na Trackball (Preferences > Input > Orbit Style > Trackball) wtedy wszystkie osie będą równouprawnione przynajmniej przy obracaniu viewportu. Przy opcji Turntable oś Z zawsze pokazuje w górę ekranu i może to być irytujące jeśli model jest inaczej. Pamiętaj przy obracaniu modeli, że standardowa oś symetrii to X.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się