Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Eh, jak myląca jest od samego początku ta oś Z skierowana w górę. Nie mogę się pozbyć nawyku myślenia z innych softów w kwestii układu osi. Czy zmienialiście jakoś układ osi w Blenderze? Jeśli się da to czy to potem się trzyma kupy import-export do innych softów?(ZBrush, GoB)

  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Chyba nie da się obrócić osi, ale przy eksporcie do niektórych formatów są opcje typu Flip YZ.

Zresztą to nie jakiś dziki pomysł Blendera, jest sporo softów które mają Z do góry. Kwestja przyzwyczajenia.

 

Możesz przełączyć sterowanie na Trackball (Preferences > Input > Orbit Style > Trackball) wtedy wszystkie osie będą równouprawnione przynajmniej przy obracaniu viewportu. Przy opcji Turntable oś Z zawsze pokazuje w górę ekranu i może to być irytujące jeśli model jest inaczej.

Pamiętaj przy obracaniu modeli, że standardowa oś symetrii to X.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności