gryzon Posted December 4, 2013 Share Posted December 4, 2013 Eh, jak myląca jest od samego początku ta oś Z skierowana w górę. Nie mogę się pozbyć nawyku myślenia z innych softów w kwestii układu osi. Czy zmienialiście jakoś układ osi w Blenderze? Jeśli się da to czy to potem się trzyma kupy import-export do innych softów?(ZBrush, GoB) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ania Posted December 4, 2013 Share Posted December 4, 2013 Chyba nie da się obrócić osi, ale przy eksporcie do niektórych formatów są opcje typu Flip YZ. Zresztą to nie jakiś dziki pomysł Blendera, jest sporo softów które mają Z do góry. Kwestja przyzwyczajenia. Możesz przełączyć sterowanie na Trackball (Preferences > Input > Orbit Style > Trackball) wtedy wszystkie osie będą równouprawnione przynajmniej przy obracaniu viewportu. Przy opcji Turntable oś Z zawsze pokazuje w górę ekranu i może to być irytujące jeśli model jest inaczej. Pamiętaj przy obracaniu modeli, że standardowa oś symetrii to X. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now