Napisano 4 Grudzień 201311 l Eh, jak myląca jest od samego początku ta oś Z skierowana w górę. Nie mogę się pozbyć nawyku myślenia z innych softów w kwestii układu osi. Czy zmienialiście jakoś układ osi w Blenderze? Jeśli się da to czy to potem się trzyma kupy import-export do innych softów?(ZBrush, GoB)
Napisano 4 Grudzień 201311 l Chyba nie da się obrócić osi, ale przy eksporcie do niektórych formatów są opcje typu Flip YZ. Zresztą to nie jakiś dziki pomysł Blendera, jest sporo softów które mają Z do góry. Kwestja przyzwyczajenia. Możesz przełączyć sterowanie na Trackball (Preferences > Input > Orbit Style > Trackball) wtedy wszystkie osie będą równouprawnione przynajmniej przy obracaniu viewportu. Przy opcji Turntable oś Z zawsze pokazuje w górę ekranu i może to być irytujące jeśli model jest inaczej. Pamiętaj przy obracaniu modeli, że standardowa oś symetrii to X.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto