mirkuz87 Napisano 5 Grudzień 2013 Napisano 5 Grudzień 2013 Witam wszystkich, bardzo często importując model 3ds do maksa otrzymujemy siatkę która jest źle wygładzona, ma wiele ścianek niepoprawnie sflipowanych itd. Na dodatek dla taki model źle znosi funkcje związane z wygładzaniem. Rozwiązaniem które może pomóc jest polecenie quadify all - niestety ono też nie zawsze działa poprawnie. Chciałbym zaprezentować inny sposób na usunięcie kłopotliwej triangulacji w modelu: 1. Importujemy model do 3ds maxa. 2. Konwertujemy go do edit poly 3. Idziemy do zakładki create > space warps> bomb. Tworzymy obiekt bomb obok modelu 4. Naciskamy na "bind to space warps" - na głównym pasku 3ds maxa - trzymając myszkę przeciągamy od obiektu "Bomb" na nasz model 5. Zmieniamy aktualną klatkę na dowolną powyżej klatki początkowej (przesuwając suwak obiekt powinien nam się "rozwalać") 6. Wchodzimy w parametry obiektu "Bomb" - zmieniamy wszystkie wartości na 0 (oprócz fragment size które ustawiamy na min/max =2) 7. Eksportujemy nasz model do formatu .3ds (sam model, bez obiektu "Bomb") 8. Usuwamy wszystko ze sceny 9. Importujemy zapisany wcześniej model .3ds 10. Nie zmieniając go na poly (działając cały czas na edit mesh) zaznaczamy wszystkie krawędzie - i wciskamy opcję auto edge 11. Siatka powinna zmienić się na prostokątną Niestety i ten sposób jest zawodny - czasem zostają pojedyncze trójkątne elementy, ale jest ich zdecydowanie mniej niż przy poleceniu 'quadify all". Pzdr
Bacry Napisano 14 Marzec 2014 Napisano 14 Marzec 2014 nie prościej jednak użyć narzędzia z graphite modeling tool w zakładce Geometry (All) -> Quadrify All?
ca mel Napisano 16 Marzec 2014 Napisano 16 Marzec 2014 Bacry - prościej, ale po tym poleceniu w żadnym programie na ogół nic dobrego nie wychodzi. mirkuz87 - dzięki, widziałem gdzieś kiedyś video z tą sztuczką, szukałem jakiś czas temu, a nie dało już rady znaleźć
peerbe111 Napisano 25 Marzec 2014 Napisano 25 Marzec 2014 Nie wiem dlaczego, ale po tym nie mogę usuwać egde'y za pomocą ctrl+bakspace, ani nie działa meshsmooth itd. Można jakoś to naprawić?
biszkopte Napisano 29 Maj 2014 Napisano 29 Maj 2014 do pojedynczych trójkatów można zawsze zastosować detriangulator ze scriptspota...fajna sprawa..nie wywalał wszystkiego ale też czyścił znaczne hektary meszy :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się