Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich,

 

bardzo często importując model 3ds do maksa otrzymujemy siatkę która jest źle wygładzona, ma wiele ścianek niepoprawnie sflipowanych itd. Na dodatek dla taki model źle znosi funkcje związane z wygładzaniem. Rozwiązaniem które może pomóc jest polecenie quadify all - niestety ono też nie zawsze działa poprawnie.

Chciałbym zaprezentować inny sposób na usunięcie kłopotliwej triangulacji w modelu:

 

1. Importujemy model do 3ds maxa.

2. Konwertujemy go do edit poly

3. Idziemy do zakładki create > space warps> bomb. Tworzymy obiekt bomb obok modelu

4. Naciskamy na "bind to space warps" - na głównym pasku 3ds maxa - trzymając myszkę przeciągamy od obiektu "Bomb" na nasz model

5. Zmieniamy aktualną klatkę na dowolną powyżej klatki początkowej (przesuwając suwak obiekt powinien nam się "rozwalać")

6. Wchodzimy w parametry obiektu "Bomb" - zmieniamy wszystkie wartości na 0 (oprócz fragment size które ustawiamy na min/max =2)

7. Eksportujemy nasz model do formatu .3ds (sam model, bez obiektu "Bomb")

8. Usuwamy wszystko ze sceny

9. Importujemy zapisany wcześniej model .3ds

10. Nie zmieniając go na poly (działając cały czas na edit mesh) zaznaczamy wszystkie krawędzie - i wciskamy opcję auto edge

11. Siatka powinna zmienić się na prostokątną

 

Niestety i ten sposób jest zawodny - czasem zostają pojedyncze trójkątne elementy, ale jest ich zdecydowanie mniej niż przy poleceniu 'quadify all".

 

Pzdr

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Bacry - prościej, ale po tym poleceniu w żadnym programie na ogół nic dobrego nie wychodzi.

 

mirkuz87 - dzięki, widziałem gdzieś kiedyś video z tą sztuczką, szukałem jakiś czas temu, a nie dało już rady znaleźć

Napisano

do pojedynczych trójkatów można zawsze zastosować detriangulator ze scriptspota...fajna sprawa..nie wywalał wszystkiego ale też czyścił znaczne hektary meszy :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności