se6a Napisano 5 Grudzień 2013 Share Napisano 5 Grudzień 2013 witam dopiero raczkuję, jeśli nie leżę i kwiczę, w maxie więc ciężko mi opisać ten problem więc załączam screen: tak oto wygląda mój obiekt, ktoś wie jak zmniejszyć wielkość tych "kresek" (odpowiadających kamerze i światłom), żeby było cokolwiek widać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zernat Napisano 5 Grudzień 2013 Share Napisano 5 Grudzień 2013 Customize > Preferences > ViewPort > Non-scalling obejcts size i wybierasz sobie. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
se6a Napisano 5 Grudzień 2013 Autor Share Napisano 5 Grudzień 2013 (edytowane) Customize > Preferences > ViewPort > Non-scalling obejcts size i wybierasz sobie. Pozdrawiam. dzięki trochę pomogło ale chyba już wiem co było przyczyną przeskalowałem sobie obiekt z cali na centymetry i pewno dlatego się wszystko wydawało takie duże względem modelu //albo i nie na screenie są przydrożne lampy, zoom ne wpływa na wielkość pivotów (wciąż są wielkie) Edytowane 5 Grudzień 2013 przez se6a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zernat Napisano 5 Grudzień 2013 Share Napisano 5 Grudzień 2013 Masz w tym samym okienku zakładkę gizmos, tak masz też ustawienia wielkości gizma, ale faktycznie coś dziwnego się podziało. Sprawa wygląda tak samo w persp ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miłosz3ds Napisano 5 Grudzień 2013 Share Napisano 5 Grudzień 2013 Jakąś wersję dla niewidomych chyba odpaliłeś. Co do wielkości gizma - zmieniasz to klawiszem -/_ i +/=. Miłej zabawy! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
se6a Napisano 5 Grudzień 2013 Autor Share Napisano 5 Grudzień 2013 W rzutach z góry/prawej/lewej wszystko zdaje się być w porządku, tylko z perspektywa jest problem. Używając +/- widać poprawę (pivot maleje) ale z kolei w innych rzutach robi się niemalże niewidoczny (to samo tyczy się świateł) dało by radę zmienić tą wielkość tylko dla danego viewportu? ogólnie to otwarłem ten stary projekt i za co się nie zabiorę to się sypie -na początku rozmiary, teraz pivoty co chwilę zmieniają kąt (mam na myśli, że robię sobie 2 sześciany daję na oba attach i chcąc przesunąć je jednocześnie jeden idzie w prawo drugi w lewo mimo, że przed chwilą działały dobrze) Tu chyba sprawdzała się opcja Reset Xform prawda? ...no ale u mnie nie działa Myślicie że przywrócenie ustawień domyślnych pomoże? osobiście wydaje mi się, że to z modelem jest problem a nie z konfiguracją programu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
se6a Napisano 20 Grudzień 2013 Autor Share Napisano 20 Grudzień 2013 UP przeinstalowałem i nadal nic, w dodatku render się popsuł, ale to już w nowym temacie pomoże mi ktoś z tym? dlaczego w innych viewportach jest w porządku a przy perspektywie wszyskto jest takie wielkie? coś jest nie tak ze skalowaniem tych źródeł światła, są po prostu wielkie, a jak zmienię wartość w Customize > Preferences > ViewPort > Non-scalling obejcts size to przy oddaleniu obrazu stają się one niewidoczne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się