Skocz do zawartości

problem z oznaczaniem lamp/kamer


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam

dopiero raczkuję, jeśli nie leżę i kwiczę, w maxie więc ciężko mi opisać ten problem więc załączam screen:

 

3dsmax.png

 

tak oto wygląda mój obiekt, ktoś wie jak zmniejszyć wielkość tych "kresek" (odpowiadających kamerze i światłom), żeby było cokolwiek widać?

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)
Customize > Preferences > ViewPort > Non-scalling obejcts size i wybierasz sobie.

 

Pozdrawiam.

 

dzięki trochę pomogło ale chyba już wiem co było przyczyną

przeskalowałem sobie obiekt z cali na centymetry i pewno dlatego się wszystko wydawało takie duże względem modelu

 

 

//albo i nie

na screenie są przydrożne lampy, zoom ne wpływa na wielkość pivotów (wciąż są wielkie)

1123.png

Edytowane przez se6a
Napisano

Masz w tym samym okienku zakładkę gizmos, tak masz też ustawienia wielkości gizma, ale faktycznie coś dziwnego się podziało. Sprawa wygląda tak samo w persp ?

Napisano

W rzutach z góry/prawej/lewej wszystko zdaje się być w porządku, tylko z perspektywa jest problem.

Używając +/- widać poprawę (pivot maleje) ale z kolei w innych rzutach robi się niemalże niewidoczny (to samo tyczy się świateł)

dało by radę zmienić tą wielkość tylko dla danego viewportu?

 

ogólnie to otwarłem ten stary projekt i za co się nie zabiorę to się sypie

-na początku rozmiary, teraz pivoty co chwilę zmieniają kąt (mam na myśli, że robię sobie 2 sześciany daję na oba attach i chcąc przesunąć je jednocześnie jeden idzie w prawo drugi w lewo mimo, że przed chwilą działały dobrze)

Tu chyba sprawdzała się opcja Reset Xform prawda?

...no ale u mnie nie działa

 

Myślicie że przywrócenie ustawień domyślnych pomoże?

osobiście wydaje mi się, że to z modelem jest problem a nie z konfiguracją programu

Napisano

UP

przeinstalowałem i nadal nic, w dodatku render się popsuł, ale to już w nowym temacie

pomoże mi ktoś z tym?

dlaczego w innych viewportach jest w porządku a przy perspektywie wszyskto jest takie wielkie?

coś jest nie tak ze skalowaniem tych źródeł światła, są po prostu wielkie, a jak zmienię wartość w

 

Customize > Preferences > ViewPort > Non-scalling obejcts size to przy oddaleniu obrazu stają się one niewidoczne

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności