Pako007 Posted December 14, 2013 Share Posted December 14, 2013 Witam. :) Jak zrobić efekt papieru jak np. tutaj -> http://1.bp.blogspot.com/-ShAB9_r10Uk/Tyv49yh0jzI/AAAAAAAAAvY/ahIoQH-pIIE/s1600/INK_MEETS_PAPER_Card_Back2_JPG.jpg ?? Do Diffuse wrzuciłem wizytówkę, a do Bump texture papieru, jak renderuje to widać tylko diffuse. Wiem chyba, że widoczność bump zależy od światła (?) Mam nadzieję, że wyraziłem się w miarę zrozumiale. Pozdrawiam :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaceks Posted December 14, 2013 Share Posted December 14, 2013 Masz jakiś cień do światła? Tak czy owak samym bumpem takich cudów nie zrobisz. Bump + normal map a najlepiej bump + normal map + displacement. Poczytaj w google o tych technikach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pako007 Posted December 14, 2013 Author Share Posted December 14, 2013 Szukałem, próbowałem i nadal nie działa, może ktoś podrzucić jakiś link ? Byłbym wdzięczny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ania Posted December 14, 2013 Share Posted December 14, 2013 Do Diffuse wrzuciłem wizytówkę, a do Bump texture papieruw bump/disp/normal musi być też wizytówka (ciemne literki na tle jasnego szumu albo tekstury papieru, jeśli to będzie bump albo displacement, a jeśli to będzie normal to ta sama tekstura musi być przerobiona na normal). Powinno to być oświetlone (żeby było widac światłocień na wypukłościach). Jeśli chcesz próbować normal, możesz przerobić teksturę bump w programie XNormal. Powinno wyjść coś z niebieskawymi literkami i czerwonozielonym szumem, jeśli użyjesz tangent normal. Wydaje mi się że normal tu będzie najskuteczniejszą metodą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pako007 Posted December 14, 2013 Author Share Posted December 14, 2013 Zrobiłem tak jak napisałaś, z wizytówki usunąłem tło i dałem teksture papieru, logo i napisy dałem na kolor czarny, do Diffuse wrzuciłem normalną wizytówke a do Bump na Bitmape dałem fioletową wizytówkę (z NVIDIA Normal Map Filter) i teraz logo i napisy są wypukłe. Jeśli kamere dam bardzo nisko to trochę widać tego papieru ale bardzo mało. Scene i światło ustawiłem z tego tutoriala -> http://cg.tutsplus.com/tutorials/autodesk-3d-studio-max/max_3d_tutorial_2010_presenting_brand_design_2/?search_index=4 P.S Czy w Bump zamiast bitmap mam ustawić NormalMap ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ania Posted December 14, 2013 Share Posted December 14, 2013 Jeśli korzystasz z Normal map, ustaw NormalMap, tak. Ewentualnie musisz poeksperymentować kanałami, żeby odwróciło normale w odpowiednią stronę (flip red/green itp, przetestować co wyjdzie najlepiej). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pako007 Posted December 14, 2013 Author Share Posted December 14, 2013 A da się jakoś "wzmocnić" ten papier ? Żeby był bardziej widoczny ? Bo go prawie nie widać... Nawet jak kamere dam nisko. Link to comment Share on other sites More sharing options...
deshu Posted December 15, 2013 Share Posted December 15, 2013 A w czym renderujesz? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pako007 Posted December 15, 2013 Author Share Posted December 15, 2013 Renderuje w vRay. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now