Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Hello, używam 3ds max 2012

 

Zadanie: samochod porusza sie po krętej sciezca z rozna prędkością, chcę żeby koła same dobierały prędkość obrotu.

 

Moj plan, podłączyć y axis koła do ruchu LOKALNEGO samochodu po X. tylko nie znalazłem takiej opcji...

 

Może inaczej się da?

 

pozdrawiam

Edytowane przez kingwins

  • Odpowiedzi 12
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ok, oczywiście nie doczytałem. ;)

 

Zobacz sobie ten temat, zwłaszcza wypowiedzi PiXeL_MoNKeY:

 

http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=907071

 

Zobacz sobie pod hasłem "Wire parameters local axis", dość dużo tematów. Nawet coś z autkiem widzę. Nie mam niestety możliwości przejrzenia tego i podesłania Ci najbardziej trafnego, ale jak się wokół tego zakręcisz to na pewno coś dla siebie znajdziesz. ;)

Napisano
  • Autor

Dzięki ale niestety nie ma, tam gościu ma inny problem, chce jednorazowo zmienić orientacje współrzędnych jakby, to nie problem, problemem robić to na żywo, z tego co widziałem to grubszy temat :(

Napisano

Jeżeli podlinkujesz kola do odpowiądajacym im helperom wtedy będą się poruszać według orientacji helperow.

Napisano
  • Autor
Jeżeli podlinkujesz kola do odpowiądajacym im helperom wtedy będą się poruszać według orientacji helperow.

 

Nie o to chodzi...

 

chodzi o to żeby zczytać ruch obiektu po jego LOKALNYM X, czyli jak auto skręci w dowolnym kierunku w układzie X, Y, to ja chcę wiedzieć jaka jest jego prędkość, czyli jak się zmienia jego LOKALNY X.

 

L O K A L N Y X

 

:)

Napisano

Masz coś takiego jak - Expose Transform Helper - tam możesz sobie dowolnie z czytywać jakie tylko chcesz wartości.

Napisano
  • Autor
Masz coś takiego jak - Expose Transform Helper - tam możesz sobie dowolnie z czytywać jakie tylko chcesz wartości.

 

Niestety to też nie pomoże, tam mogę sczytać tak samo albo world albo... local tylko że local w tamtym przypadku odnosi się do .... świata :( lub ewentualnie do dowolnego wybranego innego obiektu, to nie jest rozwiązanie problemu... obawiam się że potrzebny będzie zaawansowany skrypt do tego, szkoda :(

Napisano
  • Autor

No niezłe Bartosz :)

 

Mi ten skrypt akurat nie potrzebny, chcialem tylko wiedzieć czy da sie to zrobić bez skryptu, no ale już wiem.

 

Mam nową zagadkę ze skin morphem za to :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności