Napisano 31 Grudzień 201311 l Hello, używam 3ds max 2012 Zadanie: samochod porusza sie po krętej sciezca z rozna prędkością, chcę żeby koła same dobierały prędkość obrotu. Moj plan, podłączyć y axis koła do ruchu LOKALNEGO samochodu po X. tylko nie znalazłem takiej opcji... Może inaczej się da? pozdrawiam Edytowane 31 Grudzień 201311 l przez kingwins
Napisano 31 Grudzień 201311 l Cześć. A parameter wiring próbowałeś się bawić? http://docs.autodesk.com/3DSMAX/16/ENU/3ds-Max-Help/index.html?url=files/GUID-B084D14B-2925-4EA6-890F-4F2564BB9D9A.htm,topicNumber=d30e293113 Pozdrawiam!
Napisano 31 Grudzień 201311 l Autor Cześć. A parameter wiring próbowałeś się bawić? http://docs.autodesk.com/3DSMAX/16/ENU/3ds-Max-Help/index.html?url=files/GUID-B084D14B-2925-4EA6-890F-4F2564BB9D9A.htm,topicNumber=d30e293113 Pozdrawiam! :) No wlasnie tym robie, tam sie da wskazac tylko na współrzędne względem świata a mi chodzi o ruch po lokalnej osi obiektu
Napisano 31 Grudzień 201311 l Ok, oczywiście nie doczytałem. ;) Zobacz sobie ten temat, zwłaszcza wypowiedzi PiXeL_MoNKeY: http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=907071 Zobacz sobie pod hasłem "Wire parameters local axis", dość dużo tematów. Nawet coś z autkiem widzę. Nie mam niestety możliwości przejrzenia tego i podesłania Ci najbardziej trafnego, ale jak się wokół tego zakręcisz to na pewno coś dla siebie znajdziesz. ;)
Napisano 31 Grudzień 201311 l Autor Dzięki ale niestety nie ma, tam gościu ma inny problem, chce jednorazowo zmienić orientacje współrzędnych jakby, to nie problem, problemem robić to na żywo, z tego co widziałem to grubszy temat :(
Napisano 31 Grudzień 201311 l Jeżeli podlinkujesz kola do odpowiądajacym im helperom wtedy będą się poruszać według orientacji helperow.
Napisano 1 Styczeń 201411 l Autor Jeżeli podlinkujesz kola do odpowiądajacym im helperom wtedy będą się poruszać według orientacji helperow. Nie o to chodzi... chodzi o to żeby zczytać ruch obiektu po jego LOKALNYM X, czyli jak auto skręci w dowolnym kierunku w układzie X, Y, to ja chcę wiedzieć jaka jest jego prędkość, czyli jak się zmienia jego LOKALNY X. L O K A L N Y X :)
Napisano 1 Styczeń 201411 l Masz coś takiego jak - Expose Transform Helper - tam możesz sobie dowolnie z czytywać jakie tylko chcesz wartości.
Napisano 1 Styczeń 201411 l Autor Masz coś takiego jak - Expose Transform Helper - tam możesz sobie dowolnie z czytywać jakie tylko chcesz wartości. Niestety to też nie pomoże, tam mogę sczytać tak samo albo world albo... local tylko że local w tamtym przypadku odnosi się do .... świata :( lub ewentualnie do dowolnego wybranego innego obiektu, to nie jest rozwiązanie problemu... obawiam się że potrzebny będzie zaawansowany skrypt do tego, szkoda :(
Napisano 3 Styczeń 201411 l Autor http://pl.m.wikipedia.org/wiki/Iloraz_r%C3%B3%C5%BCnicowy ;) Takie rzeczy powinno sie robić "z guzika" ale już wiem że się nie obejdzie bez skryptowania. No cóż 3ds Max ma downa.
Napisano 3 Styczeń 201411 l Miałem wczoraj wieczorkiem chwile i napisałem takie coś. https://dl.dropboxusercontent.com/u/9290060/car_rig.avi Na początek z kulkami ale rozbicie rotacji na osie to kwestia czasu. Postaram się skrobnąć coś więcej w weekend. Zainteresowanych kodem zapraszam na priv. B. Edytowane 3 Styczeń 201411 l przez CgBartosz
Napisano 3 Styczeń 201411 l Autor No niezłe Bartosz :) Mi ten skrypt akurat nie potrzebny, chcialem tylko wiedzieć czy da sie to zrobić bez skryptu, no ale już wiem. Mam nową zagadkę ze skin morphem za to :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto