kingwins Napisano 31 Grudzień 2013 Napisano 31 Grudzień 2013 (edytowane) Hello, używam 3ds max 2012 Zadanie: samochod porusza sie po krętej sciezca z rozna prędkością, chcę żeby koła same dobierały prędkość obrotu. Moj plan, podłączyć y axis koła do ruchu LOKALNEGO samochodu po X. tylko nie znalazłem takiej opcji... Może inaczej się da? pozdrawiam Edytowane 31 Grudzień 2013 przez kingwins
Miłosz3ds Napisano 31 Grudzień 2013 Napisano 31 Grudzień 2013 Cześć. A parameter wiring próbowałeś się bawić? http://docs.autodesk.com/3DSMAX/16/ENU/3ds-Max-Help/index.html?url=files/GUID-B084D14B-2925-4EA6-890F-4F2564BB9D9A.htm,topicNumber=d30e293113 Pozdrawiam!
kingwins Napisano 31 Grudzień 2013 Autor Napisano 31 Grudzień 2013 Cześć. A parameter wiring próbowałeś się bawić? http://docs.autodesk.com/3DSMAX/16/ENU/3ds-Max-Help/index.html?url=files/GUID-B084D14B-2925-4EA6-890F-4F2564BB9D9A.htm,topicNumber=d30e293113 Pozdrawiam! :) No wlasnie tym robie, tam sie da wskazac tylko na współrzędne względem świata a mi chodzi o ruch po lokalnej osi obiektu
Miłosz3ds Napisano 31 Grudzień 2013 Napisano 31 Grudzień 2013 Ok, oczywiście nie doczytałem. ;) Zobacz sobie ten temat, zwłaszcza wypowiedzi PiXeL_MoNKeY: http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=907071 Zobacz sobie pod hasłem "Wire parameters local axis", dość dużo tematów. Nawet coś z autkiem widzę. Nie mam niestety możliwości przejrzenia tego i podesłania Ci najbardziej trafnego, ale jak się wokół tego zakręcisz to na pewno coś dla siebie znajdziesz. ;)
kingwins Napisano 31 Grudzień 2013 Autor Napisano 31 Grudzień 2013 Dzięki ale niestety nie ma, tam gościu ma inny problem, chce jednorazowo zmienić orientacje współrzędnych jakby, to nie problem, problemem robić to na żywo, z tego co widziałem to grubszy temat :(
SUPER_OkO Napisano 31 Grudzień 2013 Napisano 31 Grudzień 2013 Jeżeli podlinkujesz kola do odpowiądajacym im helperom wtedy będą się poruszać według orientacji helperow.
kingwins Napisano 1 Styczeń 2014 Autor Napisano 1 Styczeń 2014 Jeżeli podlinkujesz kola do odpowiądajacym im helperom wtedy będą się poruszać według orientacji helperow. Nie o to chodzi... chodzi o to żeby zczytać ruch obiektu po jego LOKALNYM X, czyli jak auto skręci w dowolnym kierunku w układzie X, Y, to ja chcę wiedzieć jaka jest jego prędkość, czyli jak się zmienia jego LOKALNY X. L O K A L N Y X :)
SUPER_OkO Napisano 1 Styczeń 2014 Napisano 1 Styczeń 2014 Masz coś takiego jak - Expose Transform Helper - tam możesz sobie dowolnie z czytywać jakie tylko chcesz wartości.
kingwins Napisano 1 Styczeń 2014 Autor Napisano 1 Styczeń 2014 Masz coś takiego jak - Expose Transform Helper - tam możesz sobie dowolnie z czytywać jakie tylko chcesz wartości. Niestety to też nie pomoże, tam mogę sczytać tak samo albo world albo... local tylko że local w tamtym przypadku odnosi się do .... świata :( lub ewentualnie do dowolnego wybranego innego obiektu, to nie jest rozwiązanie problemu... obawiam się że potrzebny będzie zaawansowany skrypt do tego, szkoda :(
CgBartosz Napisano 3 Styczeń 2014 Napisano 3 Styczeń 2014 http://pl.m.wikipedia.org/wiki/Iloraz_r%C3%B3%C5%BCnicowy
kingwins Napisano 3 Styczeń 2014 Autor Napisano 3 Styczeń 2014 http://pl.m.wikipedia.org/wiki/Iloraz_r%C3%B3%C5%BCnicowy ;) Takie rzeczy powinno sie robić "z guzika" ale już wiem że się nie obejdzie bez skryptowania. No cóż 3ds Max ma downa.
CgBartosz Napisano 3 Styczeń 2014 Napisano 3 Styczeń 2014 (edytowane) Miałem wczoraj wieczorkiem chwile i napisałem takie coś. https://dl.dropboxusercontent.com/u/9290060/car_rig.avi Na początek z kulkami ale rozbicie rotacji na osie to kwestia czasu. Postaram się skrobnąć coś więcej w weekend. Zainteresowanych kodem zapraszam na priv. B. Edytowane 3 Styczeń 2014 przez CgBartosz
kingwins Napisano 3 Styczeń 2014 Autor Napisano 3 Styczeń 2014 No niezłe Bartosz :) Mi ten skrypt akurat nie potrzebny, chcialem tylko wiedzieć czy da sie to zrobić bez skryptu, no ale już wiem. Mam nową zagadkę ze skin morphem za to :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się