Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Hello, używam 3ds max 2012

 

Zadanie: samochod porusza sie po krętej sciezca z rozna prędkością, chcę żeby koła same dobierały prędkość obrotu.

 

Moj plan, podłączyć y axis koła do ruchu LOKALNEGO samochodu po X. tylko nie znalazłem takiej opcji...

 

Może inaczej się da?

 

pozdrawiam

Edytowane przez kingwins
  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Ok, oczywiście nie doczytałem. ;)

 

Zobacz sobie ten temat, zwłaszcza wypowiedzi PiXeL_MoNKeY:

 

http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=907071

 

Zobacz sobie pod hasłem "Wire parameters local axis", dość dużo tematów. Nawet coś z autkiem widzę. Nie mam niestety możliwości przejrzenia tego i podesłania Ci najbardziej trafnego, ale jak się wokół tego zakręcisz to na pewno coś dla siebie znajdziesz. ;)

Napisano

Dzięki ale niestety nie ma, tam gościu ma inny problem, chce jednorazowo zmienić orientacje współrzędnych jakby, to nie problem, problemem robić to na żywo, z tego co widziałem to grubszy temat :(

Napisano
Jeżeli podlinkujesz kola do odpowiądajacym im helperom wtedy będą się poruszać według orientacji helperow.

 

Nie o to chodzi...

 

chodzi o to żeby zczytać ruch obiektu po jego LOKALNYM X, czyli jak auto skręci w dowolnym kierunku w układzie X, Y, to ja chcę wiedzieć jaka jest jego prędkość, czyli jak się zmienia jego LOKALNY X.

 

L O K A L N Y X

 

:)

Napisano
Masz coś takiego jak - Expose Transform Helper - tam możesz sobie dowolnie z czytywać jakie tylko chcesz wartości.

 

Niestety to też nie pomoże, tam mogę sczytać tak samo albo world albo... local tylko że local w tamtym przypadku odnosi się do .... świata :( lub ewentualnie do dowolnego wybranego innego obiektu, to nie jest rozwiązanie problemu... obawiam się że potrzebny będzie zaawansowany skrypt do tego, szkoda :(

Napisano

No niezłe Bartosz :)

 

Mi ten skrypt akurat nie potrzebny, chcialem tylko wiedzieć czy da sie to zrobić bez skryptu, no ale już wiem.

 

Mam nową zagadkę ze skin morphem za to :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności