Napisano 3 Styczeń 201411 l Czołem! Mam dwie sfery, praktycznie rzecz biorąc jedna jest na drugiej, między nimi jest minimalny odstęp. Sfera na dole ma zwykły materiał bez udziwnień. Sfera na górze ma również zwykły materiał z dodaną mapką checker do slotu "opacity". Wszystko ładnie, pięknie - ale chcę teraz (nie używając żadnych slice'ów, clippingów i tym podobnych sztuczek) wyrenderować te dwa obiekty osobno, żeby złożyć je ponownie do kupy (mając je na osobnych warstwach) w postprodukcji. Jeśli zrobię to po prostu, bez edytowania materiału szarego (to co jest z tyłu szarej sfery powinno zniknąć), i złożę w poście, wyjdzie oczywiście coś takiego: I tutaj z pomocą przychodzi vray'owa funkcja "Force back face culling". A raczej przyszłaby, gdyby na sferze nie było displacementu Vrayowego (z modyfikatora VrayDisplacementMod) w trybie 2D mapping. Który niestety musi tam zostać. I z taką kombinacją oczywiście "force back face culling" nie działa. Dlatego zastanawiam się, żeby załatwić to jakoś po prostu odpowiednią teksturką wrzuconą do slotu "opacity". Tylko że niestety falloff nie działa tak, jakbym chciał - mi potrzebne jest ostre odcięcie tuż na krańcach obiektu, a nad fallofem nie mam zbyt dużej kontroli, nie jest dokładny. Chodzi mi o uzyskanie DOKŁADNIE tego, co dałby mi "force back face culling"/ Mam nadzieję, że udało mi się jakoś wytłumaczyć o co mi chodzi i ktoś będzie w stanie mnie wesprzeć :D Pozdrawiam!
Napisano 4 Styczeń 201411 l Czy VrayDisplacementMod musi być na 2d mapping? W trybie 3d mapping nie ma takiego problemu.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto