Mkbewe Napisano 6 Styczeń 2014 Napisano 6 Styczeń 2014 Siemka czy jest jakaś możliwość żeby nie robić uv mapy a tylko użyć różnych materiałów i z tego zrobić uv maę? Mam na myśli że w Material Editor wybiorę ze 4 materiały i żeby to od razu było nałożoną tekturą?
serratus Napisano 6 Styczeń 2014 Napisano 6 Styczeń 2014 Nie napisałeś z jakiego softu korzystasz, więc wyjaśnie to na przykładzie 3dsMaxa. Można to zrobić np. za pomocą Multi-SubObject Material, w Editable Poly zaznaczasz ścianki potem przypisujesz ID do nich i dzięki temu w Multi Sub Object przypisujesz teksturę pod numer ID i voila. Jednak przy bardziej skomplikowanych obiektach tą metodą daleko nie zajedziesz, bo tekstura będzie Ci się rozjeżdżać i ogólnie nie będziesz miał nad nią prawie żadnej kontroli. Dla przykładu o Multi Sub Object wklejam filmik: Pozdrawiam
Miłosz3ds Napisano 6 Styczeń 2014 Napisano 6 Styczeń 2014 Cześć. Zależy od obiektu, jeśli jest on naprawdę prosty (składa się z prostych ścian), to może się tak udać. Ale nie masz tutaj żadnej dokładności i jest bardzo duża losowość powodzenia. Jeśli nie chcesz spędzać kupy czasu przy idealnym mapowaniu celem późniejszego teksturowania - zapoznaj się z programami do malowania tekstur, np. MARI. Tam najczęściej wystarczy praktycznie z automatu rozłożona tekstura i malując bezpośrednio na modelu wychodzi wszystko bardzo ładnie. A co do Twojego pytania, zobacz tutaj: http://www.cgrats.com/apply-multiple-materials-to-an-object.html Pozdrawiam!
Mkbewe Napisano 12 Styczeń 2014 Autor Napisano 12 Styczeń 2014 Tak tak o to mi chodziło dziękuję, ale chyba potrzebuje innego narzędzia, mój model ma ponad 1600 triangli. Czy jest plugin który zmniejszy ich ilość nie naruszając kształtu modela? I jeszcze jedno pytanie. Jak zrobić uv mape która będzie wyglądać (jak tu porównać) jak bym przekroił człowieka od potylicy wzdłuż kręgosłupa nogi i ręce też i tak wyciągnięta skórę jeszcze wyprasować. Przepraszam za takie porównanie ale chciałem wiedzieć czy jest taka możliwość zrobienia uv mapy?
Mkbewe Napisano 14 Styczeń 2014 Autor Napisano 14 Styczeń 2014 Oki dzięki, mam jeszcze jedno pytanie, jak zrobić własny podział linii UV map (tą zieloną)? Chciałbym zrobić coś w stylu że pierw nałożę materiały a potem żeby uv mapa była zgodna z granicą moich materiałów.
diabelt Napisano 15 Styczeń 2014 Napisano 15 Styczeń 2014 Mapa może być zgodna z teksturą a nie materiałem. Rozumiem że masz gotową teksturę i chcesz dopasować mapowanie UV?
Mkbewe Napisano 15 Styczeń 2014 Autor Napisano 15 Styczeń 2014 Inaczej, chcę zmienić tą zieloną linię a potem nałożyć materiały, pomyliło mi się.
diabelt Napisano 15 Styczeń 2014 Napisano 15 Styczeń 2014 Zielona linia to map seam. W tych miejscach masz rozcięte UV. Jak zrobisz własny model te linie masz w przypadkowych miejscach. Gotowe seams są na obiektach prymitive - jak sphere czy box. Po zmianie geometrii musisz sam sobie zrobić map seams od nowa, Dokładnie to masz pokazane na tym tutorialu na youtube. Czego jeszcze nie rozumiesz? Musisz rozłożyć seams w UNWRAP UV. Prostym planar/box/cylindrical można sobie zmapować proste bryły. Skomplikowany obiekt mapujesz w UNWRAP.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się