Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Siemka

czy jest jakaś możliwość żeby nie robić uv mapy a tylko użyć różnych materiałów i z tego zrobić uv maę? Mam na myśli że w Material Editor wybiorę ze 4 materiały i żeby to od razu było nałożoną tekturą?

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie napisałeś z jakiego softu korzystasz, więc wyjaśnie to na przykładzie 3dsMaxa.

Można to zrobić np. za pomocą Multi-SubObject Material, w Editable Poly zaznaczasz ścianki potem przypisujesz ID do nich i dzięki temu w Multi Sub Object przypisujesz teksturę pod numer ID i voila. Jednak przy bardziej skomplikowanych obiektach tą metodą daleko nie zajedziesz, bo tekstura będzie Ci się rozjeżdżać i ogólnie nie będziesz miał nad nią prawie żadnej kontroli. Dla przykładu o Multi Sub Object wklejam filmik:

 

 

Pozdrawiam

Napisano

Cześć.

 

Zależy od obiektu, jeśli jest on naprawdę prosty (składa się z prostych ścian), to może się tak udać. Ale nie masz tutaj żadnej dokładności i jest bardzo duża losowość powodzenia.

 

Jeśli nie chcesz spędzać kupy czasu przy idealnym mapowaniu celem późniejszego teksturowania - zapoznaj się z programami do malowania tekstur, np. MARI. Tam najczęściej wystarczy praktycznie z automatu rozłożona tekstura i malując bezpośrednio na modelu wychodzi wszystko bardzo ładnie.

 

A co do Twojego pytania, zobacz tutaj:

 

http://www.cgrats.com/apply-multiple-materials-to-an-object.html

 

Pozdrawiam!

Napisano

Tak tak o to mi chodziło dziękuję, ale chyba potrzebuje innego narzędzia, mój model ma ponad 1600 triangli. Czy jest plugin który zmniejszy ich ilość nie naruszając kształtu modela?

I jeszcze jedno pytanie. Jak zrobić uv mape która będzie wyglądać (jak tu porównać) jak bym przekroił człowieka od potylicy wzdłuż kręgosłupa nogi i ręce też i tak wyciągnięta skórę jeszcze wyprasować. Przepraszam za takie porównanie ale chciałem wiedzieć czy jest taka możliwość zrobienia uv mapy?

Napisano

Oki dzięki, mam jeszcze jedno pytanie, jak zrobić własny podział linii UV map (tą zieloną)? Chciałbym zrobić coś w stylu że pierw nałożę materiały a potem żeby uv mapa była zgodna z granicą moich materiałów.

Napisano

Zielona linia to map seam. W tych miejscach masz rozcięte UV. Jak zrobisz własny model te linie masz w przypadkowych miejscach. Gotowe seams są na obiektach prymitive - jak sphere czy box. Po zmianie geometrii musisz sam sobie zrobić map seams od nowa, Dokładnie to masz pokazane na tym tutorialu na youtube. Czego jeszcze nie rozumiesz? Musisz rozłożyć seams w UNWRAP UV. Prostym planar/box/cylindrical można sobie zmapować proste bryły. Skomplikowany obiekt mapujesz w UNWRAP.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności