Napoleon czy'de Napisano 9 Styczeń 2014 Share Napisano 9 Styczeń 2014 (edytowane) Witam, Chciałbym prosić was o pomoc w kwestii zwiększenia wydajności w oknie widokowym 3dsmaxa. Oprogramowanie to 3dmax 2014 z zainstalowanym najnowszym service pack 3. W samym "Maksie" pracuję na sterowniku Direct3d 9.0 ( i przy tym ustawieniu chciałbym pozostać). Mój sprzęt to: - płyta główna Evga Classidied Sr-2 z zainstalowanymi do niej nowymi sterownikami chipsetu; - 2x Intel Xeon E5645 2.4 ghz łącznie 12 rdzeni 24 wątki; - 24 GB RAMu DDR3 666MHZ; - EVGA GeForce GTX 680 1084mhz 4GB (najnowsze dostępne sterowniki); - system Windows 7 64-bit ultimate zainstalowany wraz z 3dsMax na dysku SSD; - pracuje na rozdzielczości 2560x1440, ale zmniejszenie tej rozdzielczości nie ma żadnego wpływu na wydajność... Ilość klatek przy modelu ok (1mln polys) wynosi ok 180 fps Przy podglądzie siatki wartość ta spada do 0,2 fps i uniemożliwa pracę. Po użyciu programu CPU-Z, zasugerowano mi, że problem ten może leżeć po stronie niezmiennej wartości taktowania (core speed), która u mnie wynosi 1597,91MHZ i wszelkie działania (łącznie z renderem) nie mają wpływu na jej wartość. Niestety nie wiem jak mógłbym "odblokować" taktowanie moich procesorów. Indeks wydajności systemu wynosi u mnie: procesor: 7,4; pamięć ram: 7,4; grafika: 7,9; HDD: 7,6 Nawet jeżeli nie znasz rozwiązania tego konkretnego przypadku, a masz własne doświadczenia z poprawą wydajności w 3dsmax, byłbym wdzięczny za opisanie Twoich zmagań. Z GÓRY DZIĘKUJĘ ZA WSZELKIE RADY I SUGESTIE. ------------------------------------------- pozdrawiam - Napoleon czy_de Edytowane 9 Styczeń 2014 przez Napoleon czy'de Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zernat Napisano 9 Styczeń 2014 Share Napisano 9 Styczeń 2014 Próbowałeś zmienić sterownik na Nitrous ? Nie wiem czy to jest powodem, ale myślę, że powinieneś mieć wzrost wydajności przy Nitrousie. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Napoleon czy'de Napisano 10 Styczeń 2014 Autor Share Napisano 10 Styczeń 2014 Problem tkwił w Biosie, którego ustawienia musiałem zresetować wyciągając baterie z płyty. Następnie w ustawieniach CPU trzeba było uruchomić funkcje Speedstep. Dopiero to odblokowało potencjał masziny. Dzięki za zainteresowanie Zernat. pozdrawiam - Napoleonczy_de Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Laylot Napisano 11 Styczeń 2014 Share Napisano 11 Styczeń 2014 Podepnę się pod temat z takim oto pewnie "lamerskim" pytaniem: Jak mogę sprawdzić (jakiś test) właśnie wydajność pracy w oknach widokowych? Pytam się bo dosłownie na dniach zmieniłem po kilku latach cały komputer i spodziewałem się zdecydowanie większego skoku jeżeli chodzi o wygodę pracy na viewportach, a tu jakiegoś szału niestety nie ma. Mój poprzedni komputer to: Intel Quad Q6600 @2,4GHz RAM: 6 GB Geforce 8600GTS 512MB wynik w CINEBENCH: CPU: 2,64 pts GPU: 15,73 fps NOWY komputer to: Intel Core i7 4820K @ 3,7GHz RAM: 16 GB Geforce GTX 580 3GB wynik w CINEBENCH: CPU: 8,61 pts GPU: 55,31 fps Pracuję na 3dsmax 2013 na sterowniku Nitrous, system Windows 8.1, najnowsze sterowniki karty graficznej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Laylot Napisano 13 Styczeń 2014 Share Napisano 13 Styczeń 2014 Nikt nie pomoże? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
serratus Napisano 13 Styczeń 2014 Share Napisano 13 Styczeń 2014 @Laylot Nie wiem czy są jakieś testy na to, ale możesz to sprawdzić w dość prosty sposób. Po pierwsze w programie wejdź w Views -> Viewport Configuration -> Statistics. Zaznacz tam Show Statistics in Active View i upewnij się czy jest włączone Frames Per Second i przynajmniej Polygon Count. Potem np. stwórz boxa dodaj do niego turbosmooth, zwiększaj iteration sprawdzając przy tym ile masz fpsów i polygonów w scenie. Jak zacznie Ci zamulać to będziesz wiedział mniej więcej ile jest w stanie wyciągnąć Max na obecnej konfiguracji Twojego komputera. Oprócz tego możesz zrobić podobny test, ale z bardzo dużą ilością obiektów w scenie niekoniecznie z dużą ilością polygonów, to bardziej test na ilość a nie na jakość. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Laylot Napisano 15 Styczeń 2014 Share Napisano 15 Styczeń 2014 Dziękuję SERRATUS. Sprawa już zdiagnozowana - okazało się, że wszystkiemu był winien źle skonfigurowany BIOS, także teraz już wszystko śmiga jak miło. Sprawdzałem sobie dokładnie ilość FPS; przed poprawą BIOSU miałem 5 FPS, a teraz po naprawie jest już 220FPS przy około 7mln poly. Także dla mnie jest OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Juzwa Napisano 18 Styczeń 2014 Share Napisano 18 Styczeń 2014 Dokladnie to samo u siebie wlasnie zaobserwowalem, ze fps mi skacze miedzy 2 - 380 fps w wireframe. Sprawdzimy z ta bateryjka na płycie moze cos pomoze :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Juzwa Napisano 18 Styczeń 2014 Share Napisano 18 Styczeń 2014 Okej, bios zresetowany i niestety dalej przymula, zatem podlaczam sie pod watek. Sprzecior: plyta Z9PE-D8 WS gtx 580 2 x Xeon e5-2689 64Gb ram win 7 3ds max 2014 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się