Skocz do zawartości

sklejanie vertexów (spline), loft z 2 sciezek


g0me2z

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym się dowiedzieć czy jest możliwość sklejenia vertexów które zostały zaznaczone na screenie. Ogólnie model ma wszezie podwójne vertexy nie wiem czemu i po dodaniu surface nie wyglada to dobrze. W jaki sposób unikać podwójnych vertexów przy cage modelingu ?

 

Mam jeszcze pytanie dotyczace loftu. Jak go używać do bardziej skaplikowanych sciezkach ? Chciałbym za pomoca loftu zrobić taki kran : http://thedesignhome.com/wp-content/uploads/2012/09/axor-starck-organic-bathroom-collection-1.jpg

Edytowane przez g0me2z
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeśli chcesz aby te dwa vertexy były w jednym miejscu, to służy do tego opcja "fuse"

Znajdziesz ją w zakładce "geometry".

 

Albo klikasz na vertex do którego chcesz dopasowac inny vertex, następnie klikasz prawym przyciskiem myszy na narzędziu "Select and move" i kopiujesz parametry X/Y/Z z tego vertexa do parametrów vertexa, którego chcesz dopasowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do precyzyjnego ustawiania vertexów masz snap to vertex. W spline nie muszą być zweldowane, starczy że będą w tym samym miejscu - od tego masz właśnie snap. Takich vertexów jak na obrazku nawet się nie da zweldować. Właczasz snap'a przy tworzeniu linii i jedziesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

diabelt a możesz wytłumaczyc dlaczego się nie da zweldowac?

Tzn. ja wiem, że da się weldowac ze sobą "pierwsze" vertexy spline'ów, chyba są żółtego koloru (jestem daltonistą i może to byc także zielony, no na pewno nie są to te białe :D)

Na screenie widac 4 takie, i jeśli są jeden na drugim to je można zweldowac, nie jestem jednak pewien czy w każdej sytuacji.

 

Masz jakieś inne ciekawostki odnośnie takich splinów, albo "cage modeling" bardzo chętnie dowiedziałbym się o nich więcej!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2013 - nie da się zweldować, bo wynika to z zasad matematycznych. To nie jest jakiś tam jakikolwiek kształt, tylko funkcja:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Spline_%28mathematics%29

 

Nie wiem czemu chcecie je łączyć - jeśli chodzi Wam o utworzenie mesha na podstawie spline'ów to najlepiej zabrać się za NURBSY - nawet Maxowe, żeby mieć rozeznanie jak to działa.

 

il_nurbs_sweep2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie nie mam większej potrzeby na takie modelowanie, ale lubię wiedziec, i chętnie bym zobaczył jeszcze jakiś fajny tutorial z "cage modeling"

Dzięki Miłosz3ds!

 

Jeśli chodzi o NURBS, to jak to wygląda Twoim zdaniem jeśli chodzi o popularnośc takiego modelowania.

Z tego co widzę bardzo mało ludzi, korzysta obecnie z NURBS.

 

Edit:

 

Taki tutorial znalazłem, i kolega który modeluje korzysta najpierw z opcji "fuse" a następnie z "weld"

Z tego co widzę vertexy chyba się weldują, bo zmieniają/pojawiają się ich "wąsy" kontrolne po użyciu opcji "weld", no dla mnie tak to wygląda właśnie...

 

Zobacz zresztą sam

 

 

Na tym też to dobrze widac "fuse & weld"

 

 

Edit:

 

Zdobiłem sobie taki test.

 

1n3Wuoe.jpg

Edytowane przez 2013
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żle zrozumiałeś. NIe chodzi o to że nie da się zweldować żadnych vertexów na spline. Popatrz na obrazek w pierwszym poście. Nie da się zweldować tych zaznaczonych w kółeczku. W swoim teście zweldowałeś vertexy na narożnikach - oczywiście że tak się da. Zwelduj te po środku na przecięciu dwóch linii, zapewniam że ci się nie uda. Zasada jest prosta - z vertexa mogą wychodzić maksymalnie dwa segmenty. Trzeciego już nie zweldujesz. Zaznacz kliknięciem którykolwiek vertex poza tymi na narożnikach w swoim przykładzie. Rusz go do góry i się okaże że nie jest zweldowany;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to najprościej wytłumaczyć, ale spróbuję:

 

do jednego wierzchołka można przyczepić TYLKO I WYŁĄCZNIE jeden lub dwa odcinki - nie więcej.

 

Za to jeśli np. dwa wierzchołki, których nie możesz zweldować - będą się idealnie pokrywały (fuse) - jesteś w stanie utworzyć z nich powierzchnię składającą się z polygonów(mod. surface).

Rozsuń jednak dwa wierzchołki o najmniejszą możliwą wartość - a cały model Ci się rozsypie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności