carola Napisano 25 Styczeń 2014 Napisano 25 Styczeń 2014 Witam, tak jak w temacie mam problem z ustawienieami, gdzyż robią mi się plamy i małe kropeczki tam gdzie pada światło, jak to zmienić. Bardzo proszę o pomoc. Mniej więcej wygląda to tak: https://imageshack.com/i/7g9xaoj
Dynamico Napisano 25 Styczeń 2014 Napisano 25 Styczeń 2014 Jeżeli renderujesz stosując irradiance map to spróbuj zwiększyć wartości HSph. subdivs i Interp. samples. Powinno pomóc na plamy.
skalpel3d Napisano 25 Styczeń 2014 Napisano 25 Styczeń 2014 w przypadku gdyby nie pomagał zabieg o którym pisał Dynamico czasami tak się zdarza należy zmienić irradiance na Brute Force,
Szosz Napisano 27 Styczeń 2014 Napisano 27 Styczeń 2014 w przypadku gdyby nie pomagał zabieg o którym pisał Dynamico czasami tak się zdarza należy zmienić irradiance na Brute Force, Pozwolę sobie wrócić do tematu, przeczytałem jeszcze jeden wątek z poradami http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=92201 Ustawiałem, kombinowałem, a wmoim studio i tak nie wychodzi mi render jak tylko na Brute force... Tak sobie modelowałem i pomyślełam sobi sprawdzę jak będzie wyglądał zegarek, szybkie proste studio, pierwszy render i szok. Kropki? to nawet nie jest ziarno... Jak pisałem na brute force wychodzi w miarę, ale na irradiance i light cache no nieche wyjść inaczej jak na max detalach (wtedy tylko widać mniejsze kropki, ale ziarno i tak się rzuca w oczy. Dodam, że nie manipulowałem za wiele w Vray camera. W załączeniu screeny.
Dynamico Napisano 28 Styczeń 2014 Napisano 28 Styczeń 2014 Zapewne w Irradiance map zamiast "show calc. phase" zaznaczyłeś "show samples" :-) Łatwo sie pomylić.
Szosz Napisano 28 Styczeń 2014 Napisano 28 Styczeń 2014 Zapewne w Irradiance map zamiast "show calc. phase" zaznaczyłeś "show samples" :-) Łatwo sie pomylić. Zakichane draństwo, splugawiony przycisk d'oh!! Trzy wieczory, 1,0l szkockiej paszportowej i 5 piw, podkrążone oczy tylko z jego powodu!!! Dynamico DZIĘKUJĘ. Masz u mnie całą ciężarówkę plusików. Pozdro Szosz.
abdul Napisano 20 Styczeń 2015 Napisano 20 Styczeń 2015 (edytowane) Nie chcę zakładać osobnego tematu dlatego tutaj podepne się - w trakcie renderów ( prepass) cała scena jest widziana jakby przez "różowe okulary" ,a w efekcie końcowym mam różowe plamy w różnych miejsach , nie wiem czy coś włączyłem, czy źle ustawiłem moze ? "Irradiance map zamiast "show calc. phase" zaznaczyłeś "show samples"" nie moge tego w Vrayu 3 znalezc jakieś pomysły ? Edytowane 20 Styczeń 2015 przez abdul
skalpel3d Napisano 21 Styczeń 2015 Napisano 21 Styczeń 2015 Nie mas z przypadkiem w scenie jakiegos materiału standard? Wrzuć ustawiania renderera :)
abdul Napisano 21 Styczeń 2015 Napisano 21 Styczeń 2015 jednak to nie to więc nie mam pomysłu co to może być ?
abdul Napisano 21 Styczeń 2015 Napisano 21 Styczeń 2015 ok po wielu godzinach walki , prób itp. miałem nadal różowe i zielone plamy na odbiciach i w innych losowych miejsach ( czasem miejsca jasne czasem zacienione) - rozwiązaniem problemu okazało się wyrzucenie wszystkich świateł + słońca oraz wstawieniem ich jeszcze raz od nowa ( ustawień renderowania w międzyczasie nie zmieniałem) . nie wiem dlaczego ale podziałało. moze komuś się to przyda w przyszłości
satach Napisano 28 Styczeń 2015 Napisano 28 Styczeń 2015 dane plamki są cały czas w tych samych miejscach czy z każdym renderem gdzie indziej ? Jak mam kosmiczny problem na który nikt mi nie potrafi odpowiedzieć, to zazwyczaj pomaga w nowy projekt w-marge'ować stary... :P Nie wrzuciłeś jakiejś dziwnej mapy w overwrite ? Render setup/ v-ray roleta v-ray envirement ? // a widze, że już sobie poradziłeś ... Typowe dla maxa. Nagle przy zrobieniu niczego nadzwyczajnego wyłania się kosmos.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się