Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam, tak jak w temacie mam problem z ustawienieami, gdzyż robią mi się plamy i małe kropeczki tam gdzie pada światło, jak to zmienić. Bardzo proszę o pomoc.

Mniej więcej wygląda to tak:

https://imageshack.com/i/7g9xaoj

  • Odpowiedzi 11
  • Wyświetleń 8,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jeżeli renderujesz stosując irradiance map to spróbuj zwiększyć wartości HSph. subdivs i Interp. samples. Powinno pomóc na plamy.

Napisano

w przypadku gdyby nie pomagał zabieg o którym pisał Dynamico czasami tak się zdarza należy zmienić irradiance na Brute Force,

Napisano
w przypadku gdyby nie pomagał zabieg o którym pisał Dynamico czasami tak się zdarza należy zmienić irradiance na Brute Force,

 

Pozwolę sobie wrócić do tematu, przeczytałem jeszcze jeden wątek z poradami http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=92201

 

Ustawiałem, kombinowałem, a wmoim studio i tak nie wychodzi mi render jak tylko na Brute force...

 

Tak sobie modelowałem i pomyślełam sobi sprawdzę jak będzie wyglądał zegarek, szybkie proste studio, pierwszy render i szok. Kropki? to nawet nie jest ziarno...

Jak pisałem na brute force wychodzi w miarę, ale na irradiance i light cache no nieche wyjść inaczej jak na max detalach (wtedy tylko widać mniejsze kropki, ale ziarno i tak się rzuca w oczy.

Dodam, że nie manipulowałem za wiele w Vray camera.

 

W załączeniu screeny.

Napisano

Zapewne w Irradiance map zamiast "show calc. phase" zaznaczyłeś "show samples" :-) Łatwo sie pomylić.

Napisano
Zapewne w Irradiance map zamiast "show calc. phase" zaznaczyłeś "show samples" :-) Łatwo sie pomylić.

 

Zakichane draństwo, splugawiony przycisk d'oh!! Trzy wieczory, 1,0l szkockiej paszportowej i 5 piw, podkrążone oczy tylko z jego powodu!!!

 

Dynamico DZIĘKUJĘ.

Masz u mnie całą ciężarówkę plusików.

 

Pozdro Szosz.

Napisano

Nie chcę zakładać osobnego tematu dlatego tutaj podepne się - w trakcie renderów ( prepass) cała scena jest widziana jakby przez "różowe okulary" ,a w efekcie końcowym mam różowe plamy w różnych miejsach , nie wiem czy coś włączyłem, czy źle ustawiłem moze ?

th_774832308_1_122_491lo.jpg

 

"Irradiance map zamiast "show calc. phase" zaznaczyłeś "show samples"" nie moge tego w Vrayu 3 znalezc jakieś pomysły ?

Edytowane przez abdul

Napisano

ok po wielu godzinach walki , prób itp. miałem nadal różowe i zielone plamy na odbiciach i w innych losowych miejsach ( czasem miejsca jasne czasem zacienione) - rozwiązaniem problemu okazało się wyrzucenie wszystkich świateł + słońca oraz wstawieniem ich jeszcze raz od nowa ( ustawień renderowania w międzyczasie nie zmieniałem) . nie wiem dlaczego ale podziałało.

 

moze komuś się to przyda w przyszłości

Napisano

dane plamki są cały czas w tych samych miejscach czy z każdym renderem gdzie indziej ?

 

Jak mam kosmiczny problem na który nikt mi nie potrafi odpowiedzieć, to zazwyczaj pomaga w nowy projekt w-marge'ować stary... :P

 

Nie wrzuciłeś jakiejś dziwnej mapy w overwrite ? Render setup/ v-ray roleta v-ray envirement ?

 

// a widze, że już sobie poradziłeś ... Typowe dla maxa. Nagle przy zrobieniu niczego nadzwyczajnego wyłania się kosmos.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności