Napisano 25 Styczeń 201411 l Witam, tak jak w temacie mam problem z ustawienieami, gdzyż robią mi się plamy i małe kropeczki tam gdzie pada światło, jak to zmienić. Bardzo proszę o pomoc. Mniej więcej wygląda to tak: https://imageshack.com/i/7g9xaoj
Napisano 25 Styczeń 201411 l Jeżeli renderujesz stosując irradiance map to spróbuj zwiększyć wartości HSph. subdivs i Interp. samples. Powinno pomóc na plamy.
Napisano 25 Styczeń 201411 l w przypadku gdyby nie pomagał zabieg o którym pisał Dynamico czasami tak się zdarza należy zmienić irradiance na Brute Force,
Napisano 27 Styczeń 201411 l w przypadku gdyby nie pomagał zabieg o którym pisał Dynamico czasami tak się zdarza należy zmienić irradiance na Brute Force, Pozwolę sobie wrócić do tematu, przeczytałem jeszcze jeden wątek z poradami http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=92201 Ustawiałem, kombinowałem, a wmoim studio i tak nie wychodzi mi render jak tylko na Brute force... Tak sobie modelowałem i pomyślełam sobi sprawdzę jak będzie wyglądał zegarek, szybkie proste studio, pierwszy render i szok. Kropki? to nawet nie jest ziarno... Jak pisałem na brute force wychodzi w miarę, ale na irradiance i light cache no nieche wyjść inaczej jak na max detalach (wtedy tylko widać mniejsze kropki, ale ziarno i tak się rzuca w oczy. Dodam, że nie manipulowałem za wiele w Vray camera. W załączeniu screeny.
Napisano 28 Styczeń 201411 l Zapewne w Irradiance map zamiast "show calc. phase" zaznaczyłeś "show samples" :-) Łatwo sie pomylić.
Napisano 28 Styczeń 201411 l Zapewne w Irradiance map zamiast "show calc. phase" zaznaczyłeś "show samples" :-) Łatwo sie pomylić. Zakichane draństwo, splugawiony przycisk d'oh!! Trzy wieczory, 1,0l szkockiej paszportowej i 5 piw, podkrążone oczy tylko z jego powodu!!! Dynamico DZIĘKUJĘ. Masz u mnie całą ciężarówkę plusików. Pozdro Szosz.
Napisano 20 Styczeń 201510 l Nie chcę zakładać osobnego tematu dlatego tutaj podepne się - w trakcie renderów ( prepass) cała scena jest widziana jakby przez "różowe okulary" ,a w efekcie końcowym mam różowe plamy w różnych miejsach , nie wiem czy coś włączyłem, czy źle ustawiłem moze ? "Irradiance map zamiast "show calc. phase" zaznaczyłeś "show samples"" nie moge tego w Vrayu 3 znalezc jakieś pomysły ? Edytowane 20 Styczeń 201510 l przez abdul
Napisano 21 Styczeń 201510 l Nie mas z przypadkiem w scenie jakiegos materiału standard? Wrzuć ustawiania renderera :)
Napisano 21 Styczeń 201510 l ok po wielu godzinach walki , prób itp. miałem nadal różowe i zielone plamy na odbiciach i w innych losowych miejsach ( czasem miejsca jasne czasem zacienione) - rozwiązaniem problemu okazało się wyrzucenie wszystkich świateł + słońca oraz wstawieniem ich jeszcze raz od nowa ( ustawień renderowania w międzyczasie nie zmieniałem) . nie wiem dlaczego ale podziałało. moze komuś się to przyda w przyszłości
Napisano 28 Styczeń 201510 l dane plamki są cały czas w tych samych miejscach czy z każdym renderem gdzie indziej ? Jak mam kosmiczny problem na który nikt mi nie potrafi odpowiedzieć, to zazwyczaj pomaga w nowy projekt w-marge'ować stary... :P Nie wrzuciłeś jakiejś dziwnej mapy w overwrite ? Render setup/ v-ray roleta v-ray envirement ? // a widze, że już sobie poradziłeś ... Typowe dla maxa. Nagle przy zrobieniu niczego nadzwyczajnego wyłania się kosmos.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto