Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Hej wszystkim,

Od miesiecy obserwuje wasze posty i zachwycam sie pracami. Zainspirowany swietnym tutorialem Jacka Krupy - Meedo - Water Splash, pomyslalem, ze moze to byc dobry material na nauke. Moze bedziecie w stanie mi pomoc z moim projektem. Nic szczegolnego, scena butelka fanty i woda ale sprawia mi pewne klopoty. Nie moge ustawic wlasciwie materialu fanty, i walcze z ksztaltem wody. Jest to jeden z pierwszych moich projektow wiec prosze o wyrozumialosc :-)

 

Narazie material fanty wyglada jak sok pomaranczowy, nawet juz myslalem aby zmienic naklejke.

 

3Ds Max + V-ray.

 

1Obrobione.jpg

 

 

 

Wireframe.jpg

Edytowane przez tomaszw
  • Odpowiedzi 19
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano
sama butelka powinna mieć grubość, w środku oddzielny model wody i powinno być tak ustawione

ShotGlass.png

 

nie zapomnij o przezroczystości wody :)

 

 

Hej dzieki za podpowiedzi ale wlasnie dokladnie tak mam zrobione, scianki butelki sa dosyc grube i model wody (fanty) w srodku nakladajacy sie na material butelki dokladnie jak na rysunku.

 

Dzieki.

Napisano

Diffuse powienien byc czarny, refrakcje dalbym bardziej w strone bieli. Ogolny kolor plynu powinienes zmieniac w fog color, jakis deliktanie zolty i podbijac go przez fog multiplier. Affect shadow tez na pewno sie przyda jak zanznaczyl skalpel

Napisano

Hej dzieki wam oboje, JohnZi jak daje Difuse czarny to mi sie material calkowicie przezroczysty robi i nabiera czerwonawego koloru mimo zmiany koloru w FOG, skalpel3d dzieki za pomoc, musze pokombinowac. Doszedlem mniej wiecej do tego co chcialem ale za kazdym razem jak uzyskuje wieksze przezroczytosc to mi nasycenie koloru pada, w tym przypadku pomaranczowego.

 

Dzieki

Napisano (edytowane)
musisz sie bawic fog bias i multiplier

 

Ok kontynuuje walke z materialem fanty, JohnZi i skalpel3d dzieki za podpowiedzi. Zrobilem tak jak radzil JohnZi i jest lepiej, blisko ale musialem zaznaczyc Exit Color w Refraction inaczej zmiana Fog Color nic nie dawala. Teraz jest blisko ale brak nasycenia kolorem i jasnosci koloru.

 

Aby kontrolowac Fog Multiplier i bias musze wylaczyc Translucency ale wtedy plyn jest prawie calkiem przezroczysty i nabiera dziwnych kolorow (czerwony).

 

Czy nie wydaje wam sie ze w oryginalnym renderze wyzej w poscie woda wyglada jak plastik ?

 

:-) Dzieki za porady i cierpliwosc chlopaki.

 

orange.jpg

Edytowane przez tomaszw
Napisano

A próbowałeś tylko tak dla głupiej ciekawości ustawić kolor złoty na Refract i w Options materiału wyłączyć RGB na Monochrome a dopiero potem dodawać efekt Fog color?

Nigdy nie zaszkodzi spróbować :)

 

Pozdr.

Napisano

Hej dzieki, polaczylem wasze rady do kupy i wydaje mi sie, ze troche lepiej to wyglada. Renderuje teraz high res. Podesle jak tylko skonczy.

Mortom sprawdze twoje wskazowki, moze sie czegos naucze :-) dzieki.

 

Dzieki za pomoc.

 

A nie wydaje wam sie, ze woda rozbijajaca sie o butelke jest troche plastikowa ?

Napisano

Co do wody to popatrz sobie na to: http://www.carlsberggroup.com/media/gallery/PublishingImages/Beers%20and%20Brands/Carlsberg/Carlsberg_Profile_Bottle_Real_Splash_Midnight_Green.jpg

 

Zwódź uwagę jak jasna jest tam ta woda, jak dużo łapie białego koloru. U ciebie łapie kolor fanty jak by miała za duży reflection. Takie rzeczy zawsze można rozbić na części renderu i potem poukładać w photoshopie lub innym programie do composit'ingu. Albo jeszcze inaczej nadać odbicia tylko dla wody Lub jeszcze zedytować samą geometrię wody pójść w kierunku zdjęcia które ci wysłałem. Cóż możliwości jest dużo i musisz poeksperymentować.

Pozdr.

Napisano

Ciacho191 - racja.

 

Wyglada trche lepiej, przezroczystosc i gestosc - Fog, mysle ze moge go rozjasnic w PS.

Patrze na butelke fanty i to wyglada podobnie jedyna roznica to brigthness ale to PS moze zrobic no chyba ze macie jakis patent na to.

 

testa.jpg

Napisano

I przy test renderach wywal sobie AA bo szkoda czasu na krawędzie :) I zrób jak ciacho191 pisze. Nigdy nic nie wiadomo.

P.S.

Materiał butelki ma włączony Affect shadows?

Napisano

Hej Mortom, dzieki za to, detal i swiatlo rozwala na tym carlsbergu. Co do osobnych renderow wody, to masz na mysli aby wyrenderowac fante bez wody potem sama wode dopracowac aby miala takie odbicia i laczyc wszystko na warstwach ? Nie pomyslalem o tym, chcialem cala scene naraz renderowac tak jak jest. Masz racje musze sie z tym pobawic, znasz moze jaies tutki z podobnym pomyslem ?

 

Dzieki

Napisano

Możesz wyrenderować wodę i nadać jej inny materialID. Masz to w:

2ld7.jpg

 

A następnie wyedytować saturację i jasność w PSie.

Nie bój się postpro czasami potrafi usunąć ból zęba ze sceny :) o ile nie robisz animacji nie ma też za bardzo mocować się z renderem. I tak nie jest ważne jak doszedłeś do efektu końcowego.

 

Pozdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności