Napisano 25 Styczeń 201411 l Hej wszystkim, Od miesiecy obserwuje wasze posty i zachwycam sie pracami. Zainspirowany swietnym tutorialem Jacka Krupy - Meedo - Water Splash, pomyslalem, ze moze to byc dobry material na nauke. Moze bedziecie w stanie mi pomoc z moim projektem. Nic szczegolnego, scena butelka fanty i woda ale sprawia mi pewne klopoty. Nie moge ustawic wlasciwie materialu fanty, i walcze z ksztaltem wody. Jest to jeden z pierwszych moich projektow wiec prosze o wyrozumialosc :-) Narazie material fanty wyglada jak sok pomaranczowy, nawet juz myslalem aby zmienic naklejke. 3Ds Max + V-ray. Edytowane 25 Styczeń 201411 l przez tomaszw
Napisano 25 Styczeń 201411 l sama butelka powinna mieć grubość, w środku oddzielny model wody i powinno być tak ustawione nie zapomnij o przezroczystości wody :)
Napisano 25 Styczeń 201411 l Autor ciacho191 napisał: sama butelka powinna mieć grubość, w środku oddzielny model wody i powinno być tak ustawione nie zapomnij o przezroczystości wody :) Hej dzieki za podpowiedzi ale wlasnie dokladnie tak mam zrobione, scianki butelki sa dosyc grube i model wody (fanty) w srodku nakladajacy sie na material butelki dokladnie jak na rysunku. Dzieki.
Napisano 25 Styczeń 201411 l Diffuse powienien byc czarny, refrakcje dalbym bardziej w strone bieli. Ogolny kolor plynu powinienes zmieniac w fog color, jakis deliktanie zolty i podbijac go przez fog multiplier. Affect shadow tez na pewno sie przyda jak zanznaczyl skalpel
Napisano 25 Styczeń 201411 l Autor Hej dzieki wam oboje, JohnZi jak daje Difuse czarny to mi sie material calkowicie przezroczysty robi i nabiera czerwonawego koloru mimo zmiany koloru w FOG, skalpel3d dzieki za pomoc, musze pokombinowac. Doszedlem mniej wiecej do tego co chcialem ale za kazdym razem jak uzyskuje wieksze przezroczytosc to mi nasycenie koloru pada, w tym przypadku pomaranczowego. Dzieki
Napisano 26 Styczeń 201411 l Autor JohnZi napisał: musisz sie bawic fog bias i multiplier Ok kontynuuje walke z materialem fanty, JohnZi i skalpel3d dzieki za podpowiedzi. Zrobilem tak jak radzil JohnZi i jest lepiej, blisko ale musialem zaznaczyc Exit Color w Refraction inaczej zmiana Fog Color nic nie dawala. Teraz jest blisko ale brak nasycenia kolorem i jasnosci koloru. Aby kontrolowac Fog Multiplier i bias musze wylaczyc Translucency ale wtedy plyn jest prawie calkiem przezroczysty i nabiera dziwnych kolorow (czerwony). Czy nie wydaje wam sie ze w oryginalnym renderze wyzej w poscie woda wyglada jak plastik ? :-) Dzieki za porady i cierpliwosc chlopaki. Edytowane 26 Styczeń 201411 l przez tomaszw
Napisano 26 Styczeń 201411 l A próbowałeś tylko tak dla głupiej ciekawości ustawić kolor złoty na Refract i w Options materiału wyłączyć RGB na Monochrome a dopiero potem dodawać efekt Fog color? Nigdy nie zaszkodzi spróbować :) Pozdr.
Napisano 26 Styczeń 201411 l Autor Hej dzieki, polaczylem wasze rady do kupy i wydaje mi sie, ze troche lepiej to wyglada. Renderuje teraz high res. Podesle jak tylko skonczy. Mortom sprawdze twoje wskazowki, moze sie czegos naucze :-) dzieki. Dzieki za pomoc. A nie wydaje wam sie, ze woda rozbijajaca sie o butelke jest troche plastikowa ?
Napisano 26 Styczeń 201411 l lepiej byłoby wrzucić low res żebyśmy zobaczyli czy wygląda dobrze a nie tracić czas na hires ;)
Napisano 26 Styczeń 201411 l Co do wody to popatrz sobie na to: http://www.carlsberggroup.com/media/gallery/PublishingImages/Beers%20and%20Brands/Carlsberg/Carlsberg_Profile_Bottle_Real_Splash_Midnight_Green.jpg Zwódź uwagę jak jasna jest tam ta woda, jak dużo łapie białego koloru. U ciebie łapie kolor fanty jak by miała za duży reflection. Takie rzeczy zawsze można rozbić na części renderu i potem poukładać w photoshopie lub innym programie do composit'ingu. Albo jeszcze inaczej nadać odbicia tylko dla wody Lub jeszcze zedytować samą geometrię wody pójść w kierunku zdjęcia które ci wysłałem. Cóż możliwości jest dużo i musisz poeksperymentować. Pozdr.
Napisano 26 Styczeń 201411 l Autor Ciacho191 - racja. Wyglada trche lepiej, przezroczystosc i gestosc - Fog, mysle ze moge go rozjasnic w PS. Patrze na butelke fanty i to wyglada podobnie jedyna roznica to brigthness ale to PS moze zrobic no chyba ze macie jakis patent na to.
Napisano 26 Styczeń 201411 l a zrób nową scenę i tam wrzuć tą butelkę z materiałami, tylko żeby to na plane jakimś stało i dodaj jakieś pojedyncze światło, może scena tak pierdzieli?
Napisano 26 Styczeń 201411 l I przy test renderach wywal sobie AA bo szkoda czasu na krawędzie :) I zrób jak ciacho191 pisze. Nigdy nic nie wiadomo. P.S. Materiał butelki ma włączony Affect shadows?
Napisano 26 Styczeń 201411 l Autor Hej Mortom, dzieki za to, detal i swiatlo rozwala na tym carlsbergu. Co do osobnych renderow wody, to masz na mysli aby wyrenderowac fante bez wody potem sama wode dopracowac aby miala takie odbicia i laczyc wszystko na warstwach ? Nie pomyslalem o tym, chcialem cala scene naraz renderowac tak jak jest. Masz racje musze sie z tym pobawic, znasz moze jaies tutki z podobnym pomyslem ? Dzieki
Napisano 27 Styczeń 201411 l Możesz wyrenderować wodę i nadać jej inny materialID. Masz to w: A następnie wyedytować saturację i jasność w PSie. Nie bój się postpro czasami potrafi usunąć ból zęba ze sceny :) o ile nie robisz animacji nie ma też za bardzo mocować się z renderem. I tak nie jest ważne jak doszedłeś do efektu końcowego. Pozdr.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto