Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Hej wszystkim,

Od miesiecy obserwuje wasze posty i zachwycam sie pracami. Zainspirowany swietnym tutorialem Jacka Krupy - Meedo - Water Splash, pomyslalem, ze moze to byc dobry material na nauke. Moze bedziecie w stanie mi pomoc z moim projektem. Nic szczegolnego, scena butelka fanty i woda ale sprawia mi pewne klopoty. Nie moge ustawic wlasciwie materialu fanty, i walcze z ksztaltem wody. Jest to jeden z pierwszych moich projektow wiec prosze o wyrozumialosc :-)

 

Narazie material fanty wyglada jak sok pomaranczowy, nawet juz myslalem aby zmienic naklejke.

 

3Ds Max + V-ray.

 

1Obrobione.jpg

 

 

 

Wireframe.jpg

Edytowane przez tomaszw

  • Odpowiedzi 19
  • Wyświetleń 2,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

sama butelka powinna mieć grubość, w środku oddzielny model wody i powinno być tak ustawione

ShotGlass.png

 

nie zapomnij o przezroczystości wody :)

Napisano
  • Autor
  ciacho191 napisał:
sama butelka powinna mieć grubość, w środku oddzielny model wody i powinno być tak ustawione

ShotGlass.png

 

nie zapomnij o przezroczystości wody :)

 

 

Hej dzieki za podpowiedzi ale wlasnie dokladnie tak mam zrobione, scianki butelki sa dosyc grube i model wody (fanty) w srodku nakladajacy sie na material butelki dokladnie jak na rysunku.

 

Dzieki.

Napisano

Diffuse powienien byc czarny, refrakcje dalbym bardziej w strone bieli. Ogolny kolor plynu powinienes zmieniac w fog color, jakis deliktanie zolty i podbijac go przez fog multiplier. Affect shadow tez na pewno sie przyda jak zanznaczyl skalpel

Napisano
  • Autor

Hej dzieki wam oboje, JohnZi jak daje Difuse czarny to mi sie material calkowicie przezroczysty robi i nabiera czerwonawego koloru mimo zmiany koloru w FOG, skalpel3d dzieki za pomoc, musze pokombinowac. Doszedlem mniej wiecej do tego co chcialem ale za kazdym razem jak uzyskuje wieksze przezroczytosc to mi nasycenie koloru pada, w tym przypadku pomaranczowego.

 

Dzieki

Napisano
  • Autor
  JohnZi napisał:
musisz sie bawic fog bias i multiplier

 

Ok kontynuuje walke z materialem fanty, JohnZi i skalpel3d dzieki za podpowiedzi. Zrobilem tak jak radzil JohnZi i jest lepiej, blisko ale musialem zaznaczyc Exit Color w Refraction inaczej zmiana Fog Color nic nie dawala. Teraz jest blisko ale brak nasycenia kolorem i jasnosci koloru.

 

Aby kontrolowac Fog Multiplier i bias musze wylaczyc Translucency ale wtedy plyn jest prawie calkiem przezroczysty i nabiera dziwnych kolorow (czerwony).

 

Czy nie wydaje wam sie ze w oryginalnym renderze wyzej w poscie woda wyglada jak plastik ?

 

:-) Dzieki za porady i cierpliwosc chlopaki.

 

orange.jpg

Edytowane przez tomaszw

Napisano

A próbowałeś tylko tak dla głupiej ciekawości ustawić kolor złoty na Refract i w Options materiału wyłączyć RGB na Monochrome a dopiero potem dodawać efekt Fog color?

Nigdy nie zaszkodzi spróbować :)

 

Pozdr.

Napisano
  • Autor

Hej dzieki, polaczylem wasze rady do kupy i wydaje mi sie, ze troche lepiej to wyglada. Renderuje teraz high res. Podesle jak tylko skonczy.

Mortom sprawdze twoje wskazowki, moze sie czegos naucze :-) dzieki.

 

Dzieki za pomoc.

 

A nie wydaje wam sie, ze woda rozbijajaca sie o butelke jest troche plastikowa ?

Napisano

lepiej byłoby wrzucić low res żebyśmy zobaczyli czy wygląda dobrze a nie tracić czas na hires ;)

Napisano

Co do wody to popatrz sobie na to: http://www.carlsberggroup.com/media/gallery/PublishingImages/Beers%20and%20Brands/Carlsberg/Carlsberg_Profile_Bottle_Real_Splash_Midnight_Green.jpg

 

Zwódź uwagę jak jasna jest tam ta woda, jak dużo łapie białego koloru. U ciebie łapie kolor fanty jak by miała za duży reflection. Takie rzeczy zawsze można rozbić na części renderu i potem poukładać w photoshopie lub innym programie do composit'ingu. Albo jeszcze inaczej nadać odbicia tylko dla wody Lub jeszcze zedytować samą geometrię wody pójść w kierunku zdjęcia które ci wysłałem. Cóż możliwości jest dużo i musisz poeksperymentować.

Pozdr.

Napisano
  • Autor

Ciacho191 - racja.

 

Wyglada trche lepiej, przezroczystosc i gestosc - Fog, mysle ze moge go rozjasnic w PS.

Patrze na butelke fanty i to wyglada podobnie jedyna roznica to brigthness ale to PS moze zrobic no chyba ze macie jakis patent na to.

 

testa.jpg

Napisano

a zrób nową scenę i tam wrzuć tą butelkę z materiałami, tylko żeby to na plane jakimś stało i dodaj jakieś pojedyncze światło, może scena tak pierdzieli?

Napisano

I przy test renderach wywal sobie AA bo szkoda czasu na krawędzie :) I zrób jak ciacho191 pisze. Nigdy nic nie wiadomo.

P.S.

Materiał butelki ma włączony Affect shadows?

Napisano
  • Autor

Hej Mortom, dzieki za to, detal i swiatlo rozwala na tym carlsbergu. Co do osobnych renderow wody, to masz na mysli aby wyrenderowac fante bez wody potem sama wode dopracowac aby miala takie odbicia i laczyc wszystko na warstwach ? Nie pomyslalem o tym, chcialem cala scene naraz renderowac tak jak jest. Masz racje musze sie z tym pobawic, znasz moze jaies tutki z podobnym pomyslem ?

 

Dzieki

Napisano

Możesz wyrenderować wodę i nadać jej inny materialID. Masz to w:

2ld7.jpg

 

A następnie wyedytować saturację i jasność w PSie.

Nie bój się postpro czasami potrafi usunąć ból zęba ze sceny :) o ile nie robisz animacji nie ma też za bardzo mocować się z renderem. I tak nie jest ważne jak doszedłeś do efektu końcowego.

 

Pozdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności