tomaszw Napisano 25 Styczeń 2014 Share Napisano 25 Styczeń 2014 (edytowane) Hej wszystkim, Od miesiecy obserwuje wasze posty i zachwycam sie pracami. Zainspirowany swietnym tutorialem Jacka Krupy - Meedo - Water Splash, pomyslalem, ze moze to byc dobry material na nauke. Moze bedziecie w stanie mi pomoc z moim projektem. Nic szczegolnego, scena butelka fanty i woda ale sprawia mi pewne klopoty. Nie moge ustawic wlasciwie materialu fanty, i walcze z ksztaltem wody. Jest to jeden z pierwszych moich projektow wiec prosze o wyrozumialosc :-) Narazie material fanty wyglada jak sok pomaranczowy, nawet juz myslalem aby zmienic naklejke. 3Ds Max + V-ray. Edytowane 25 Styczeń 2014 przez tomaszw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ciacho191 Napisano 25 Styczeń 2014 Share Napisano 25 Styczeń 2014 sama butelka powinna mieć grubość, w środku oddzielny model wody i powinno być tak ustawione nie zapomnij o przezroczystości wody :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomaszw Napisano 25 Styczeń 2014 Autor Share Napisano 25 Styczeń 2014 sama butelka powinna mieć grubość, w środku oddzielny model wody i powinno być tak ustawione nie zapomnij o przezroczystości wody :) Hej dzieki za podpowiedzi ale wlasnie dokladnie tak mam zrobione, scianki butelki sa dosyc grube i model wody (fanty) w srodku nakladajacy sie na material butelki dokladnie jak na rysunku. Dzieki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalpel3d Napisano 25 Styczeń 2014 Share Napisano 25 Styczeń 2014 pokarz materiał fanty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomaszw Napisano 25 Styczeń 2014 Autor Share Napisano 25 Styczeń 2014 pokarz materiał fanty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalpel3d Napisano 25 Styczeń 2014 Share Napisano 25 Styczeń 2014 zaznacz opcje affect shadows, wyłączyłbym fresnel IOR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnZi Napisano 25 Styczeń 2014 Share Napisano 25 Styczeń 2014 Diffuse powienien byc czarny, refrakcje dalbym bardziej w strone bieli. Ogolny kolor plynu powinienes zmieniac w fog color, jakis deliktanie zolty i podbijac go przez fog multiplier. Affect shadow tez na pewno sie przyda jak zanznaczyl skalpel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomaszw Napisano 25 Styczeń 2014 Autor Share Napisano 25 Styczeń 2014 Hej dzieki wam oboje, JohnZi jak daje Difuse czarny to mi sie material calkowicie przezroczysty robi i nabiera czerwonawego koloru mimo zmiany koloru w FOG, skalpel3d dzieki za pomoc, musze pokombinowac. Doszedlem mniej wiecej do tego co chcialem ale za kazdym razem jak uzyskuje wieksze przezroczytosc to mi nasycenie koloru pada, w tym przypadku pomaranczowego. Dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnZi Napisano 25 Styczeń 2014 Share Napisano 25 Styczeń 2014 musisz sie bawic fog bias i multiplier Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomaszw Napisano 26 Styczeń 2014 Autor Share Napisano 26 Styczeń 2014 (edytowane) musisz sie bawic fog bias i multiplier Ok kontynuuje walke z materialem fanty, JohnZi i skalpel3d dzieki za podpowiedzi. Zrobilem tak jak radzil JohnZi i jest lepiej, blisko ale musialem zaznaczyc Exit Color w Refraction inaczej zmiana Fog Color nic nie dawala. Teraz jest blisko ale brak nasycenia kolorem i jasnosci koloru. Aby kontrolowac Fog Multiplier i bias musze wylaczyc Translucency ale wtedy plyn jest prawie calkiem przezroczysty i nabiera dziwnych kolorow (czerwony). Czy nie wydaje wam sie ze w oryginalnym renderze wyzej w poscie woda wyglada jak plastik ? :-) Dzieki za porady i cierpliwosc chlopaki. Edytowane 26 Styczeń 2014 przez tomaszw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mortom Napisano 26 Styczeń 2014 Share Napisano 26 Styczeń 2014 A próbowałeś tylko tak dla głupiej ciekawości ustawić kolor złoty na Refract i w Options materiału wyłączyć RGB na Monochrome a dopiero potem dodawać efekt Fog color? Nigdy nie zaszkodzi spróbować :) Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnZi Napisano 26 Styczeń 2014 Share Napisano 26 Styczeń 2014 mozesz tez wylaczyc na cieczy receive shadow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomaszw Napisano 26 Styczeń 2014 Autor Share Napisano 26 Styczeń 2014 Hej dzieki, polaczylem wasze rady do kupy i wydaje mi sie, ze troche lepiej to wyglada. Renderuje teraz high res. Podesle jak tylko skonczy. Mortom sprawdze twoje wskazowki, moze sie czegos naucze :-) dzieki. Dzieki za pomoc. A nie wydaje wam sie, ze woda rozbijajaca sie o butelke jest troche plastikowa ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ciacho191 Napisano 26 Styczeń 2014 Share Napisano 26 Styczeń 2014 lepiej byłoby wrzucić low res żebyśmy zobaczyli czy wygląda dobrze a nie tracić czas na hires ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mortom Napisano 26 Styczeń 2014 Share Napisano 26 Styczeń 2014 Co do wody to popatrz sobie na to: http://www.carlsberggroup.com/media/gallery/PublishingImages/Beers%20and%20Brands/Carlsberg/Carlsberg_Profile_Bottle_Real_Splash_Midnight_Green.jpg Zwódź uwagę jak jasna jest tam ta woda, jak dużo łapie białego koloru. U ciebie łapie kolor fanty jak by miała za duży reflection. Takie rzeczy zawsze można rozbić na części renderu i potem poukładać w photoshopie lub innym programie do composit'ingu. Albo jeszcze inaczej nadać odbicia tylko dla wody Lub jeszcze zedytować samą geometrię wody pójść w kierunku zdjęcia które ci wysłałem. Cóż możliwości jest dużo i musisz poeksperymentować. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomaszw Napisano 26 Styczeń 2014 Autor Share Napisano 26 Styczeń 2014 Ciacho191 - racja. Wyglada trche lepiej, przezroczystosc i gestosc - Fog, mysle ze moge go rozjasnic w PS. Patrze na butelke fanty i to wyglada podobnie jedyna roznica to brigthness ale to PS moze zrobic no chyba ze macie jakis patent na to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ciacho191 Napisano 26 Styczeń 2014 Share Napisano 26 Styczeń 2014 a zrób nową scenę i tam wrzuć tą butelkę z materiałami, tylko żeby to na plane jakimś stało i dodaj jakieś pojedyncze światło, może scena tak pierdzieli? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mortom Napisano 26 Styczeń 2014 Share Napisano 26 Styczeń 2014 I przy test renderach wywal sobie AA bo szkoda czasu na krawędzie :) I zrób jak ciacho191 pisze. Nigdy nic nie wiadomo. P.S. Materiał butelki ma włączony Affect shadows? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomaszw Napisano 26 Styczeń 2014 Autor Share Napisano 26 Styczeń 2014 Hej Mortom, dzieki za to, detal i swiatlo rozwala na tym carlsbergu. Co do osobnych renderow wody, to masz na mysli aby wyrenderowac fante bez wody potem sama wode dopracowac aby miala takie odbicia i laczyc wszystko na warstwach ? Nie pomyslalem o tym, chcialem cala scene naraz renderowac tak jak jest. Masz racje musze sie z tym pobawic, znasz moze jaies tutki z podobnym pomyslem ? Dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mortom Napisano 27 Styczeń 2014 Share Napisano 27 Styczeń 2014 Możesz wyrenderować wodę i nadać jej inny materialID. Masz to w: A następnie wyedytować saturację i jasność w PSie. Nie bój się postpro czasami potrafi usunąć ból zęba ze sceny :) o ile nie robisz animacji nie ma też za bardzo mocować się z renderem. I tak nie jest ważne jak doszedłeś do efektu końcowego. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się