Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej,

 

Pracuje ostatnio nad projektem postaci, ktorym chcialem sie z wami podzielic. Wszelkie wskazowki i sugestie co zmienic, co sie podoba a co nie mile widziane :D Pracuje w 3ds maxie a renderuje vrayem. Fladrif - imie owego enta - zostalo zaczerpniete z wladcy pierscieni... jakby ktos sie zastanawial dlaczego takie a nie inne.

 

ndge.jpgrcu7.jpgrt00.pngiaso.pngluud.pngma4x.pngp2yn.png7ymq.pngz9m7.pngyu8y.png

  • Odpowiedzi 34
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ostatni tydzien glownie sculptowalem w Mudbox'ie. Niestety jesli chodzi o sculpty to nie mam tyle doswiadczenia co w 3ds Maxie ale cos udalo mi sie "urzezbic" :D Na razie bez tekstur, wybaczcie.

 

 

lz1e.jpg

Napisano

Pokaż ręce proszę, całkiem nieźle to wygląda!

Może trochę detalu dodaj jeszcze, aby wyglądał bardziej jak połączenie skamieliny obrośniętej zielenią.

 

Mnie on wygląda na dobrego ducha lasu który mieszka w nim od setek lat, i jest jego częścią, i widac to właśnie także dzięki tym skamielinom :)

 

jaja_dinozaurow390.jpeg

skamielina_73.jpg

skamielina-amonit_56350.jpg

Napisano

Dzieki 2013! Ciesze sie ze tak odebrales charakter tej postaci, bo wlasnie taka miala byc! Co do rak to akurat na nich nie mam na razie zadnego detalu. Troche nie mam pomyslu co tam zrobic. Myslalem ze moze zrobie tam podobna fakture co na pyszczku. Podoba mi sie pomysl ze skamielinami! niestety czesto mi sie tak dzieje ze po namalowniu tekstur ten drobny detal gdzies pod nimi zanika. Moze skamieliny na teksturze w takim razie?

 

d5uu.jpg

 

P.S. Sorry za spozniona odpowiedz! Sila wyzsza.

Napisano

super się zapowiada, trzymam kciuki :) co do detalu to chyba mozesz spokojnie zadziałać później displacementem vray'owym + właśnie textura.

pozdrawiam

Napisano

No to juz nieco lepiej wyglada choc slyszalem ze 2D dziala szybciej. Troche za bardzo go tu "napompowalem" ale teraz z jakiegos powodu widac poligony z base mesh'a :/

z37l.png

 

- - - Połączono posty - - -

 

A moze urzyc vector displacement zamiast normalnego? Tylko nie wiem jak to sie w vray'u ustawia?

Napisano

3d disp będzie chyba ok tylko wygładź siatkę, tego vraydisp nie zrobi. mozesz nałożyć turbosmooth i sprawdzić efekt + pobawić się ustawieniami displejsmentu. jeśli chcesz pogłębić efekt możesz wyexportować też normalmapę z mudboxa , wrzucić w kanale bump vrayowego normala ( koniecznie vrayowego bo inaczej render zamuli ) i podpiąć pod niego wygenerowaną mapę.

  • Like 1
Napisano

Dzieki wielkie za pomoc Fixed! Pomoglo. A przynajmniej wyglada juz bardziej jak to co wyrzezbilem w Mudboxie. Nie wiemm do konca jak ustawic te parametry w VRayDisplacementMod. Na razie wyglada to tak:

7cv5.png

Z daleka wyglada w miare ok ale przy zblizeniach widac jak duzo szczegolow brakuje i w niektorych miejscach siatka sie kszaczy :/ (zaznaczone na czerwono). Mam tez wrazenie ze Normal mapa dziala w druga strone. Da sie to jakos invertnac?

4w8o.jpg

Napisano

Na razie teksturki tak wygladaja. W paru miejscach sa jeszcze do dopracowania (trudniejsze to niz myslalem :D)

 

dnnv.png

 

Mam wrazenie ze Fladrif lepiej wyglada w Mudboxie niz po zaimportowaniu wszystkiego do maxa :/

 

 

x9qs.png

Napisano

Witam, progress Fladrifa prezentuje sie nastepujaco. Teraz bede pracowal nad jego riggiem zaprzyjazniajac sie jednoczesnie z maxowymi CAT tools :D Co sadzicie jak na razie? Co jest slabe/dobre? Co trzeba koniecznie poprawic?

Napisano

Jest spoko ale ja bym na Twoim miejscu jeszcze posiedział chwilę nad modelem.

Popracowałbym nad twarzą. Na tle reszty ( zwłaszcza pleców ) wygląda ubogo. Może dać więcej detalu przy oczodołach, osadzić w nich gałki oczne, dać więcej zmarszczek, nierówności . może fragment korzeni w okolicach skroni, jakieś krzaki w miejscu brwi albo mech.. mech ogólnie jest niezłym patentem, dać go tu i ówdzie i od razu będzie więcej życia. ogólnie popracołbym nad detalem ( po za plecami one są w pyte )

Tak samo z texturą głowy i karku, przydałaby się jakaś różnorodność. oczywiście jak dodasz więcej detalu do samego modelu pojawią się też dodatkowe cienie ale jednak wydaje mi się, że textura mogłaby być bardziej złożona i nie jednolita. Fajnie jakby wyraźniej było widać to, że głowa i kark z drewna wrasta w resztę ciała z kamienia. Tam gdzie zaczyna się kamienna klata i barki mogłyby one być bardziej wypukłe.

Co do samego ciała też dodałbym trochę różnorodności. może jedna noga drewniana ? Może pnącza, korzenie obrastające kamień gdzieniegdzie ( widzę że jest w paru miejscach ale bardziej to uwypuklić i dać więcej ) ? dziura w kamiennej strukturze ( mini jaskinia ) gdzie gniazdo zrobił sobie jakiś ptak? masz bardzo ładnie zrobiony motyw pleców postaci, spróbuj pociągnąć część tego detalu na resztę ciała żeby nie było takich dysproporcji.

pozdro!

Napisano

Dzieki Fixed za dobre rady. Jak by sie tak dobrze nad tym projektem zastanowic to rzeczywiscie duzo czasu spedzilem robiac mu plecy a przod nieco mniej. Niestety mam problem z mapami (disp, normal) w maxie bo duzo detalu z Mudboxa nie jest widoczna na finalnym renderze. Nie wiem jak to ustawic (pisalem o tym gdzies tam powyrzej) :/ Domodeluje jeszcze conieco z przodu. Czas mnie niestety goni, bo to projekt na zaliczenie!

 

A teraz pytanie z innej beczki. Riguje Fladrifa urzywajac CAT tools. Ustawilem rig, przypisalem Skin'a i zaladowalem szybki walk cycle zeby zobaczyc gdzie sie krzaczy. Skin weights jest do dopracowania ale co gorsza moje oczy i rogi nie podazaja za animacja pomimo tego ze sa zlinkowane (Link tool) z postacia. Jak sie w CAT tools dodaje do rigu obiekty ktore nie sa czescia glownego modelu? Tak jak rogi np. Czy musze je attach do glownego modelu?

 

nw22.jpg

Napisano

Dzieki Fixed za tutka. Okazal sie nieoceniony!!

 

Teraz mam problem jak to zrobic zeby roslinki i broda podazaly mi za CATowymi kosciami. Wiecej na filmiku. Pomysly?

[video=youtube_share;Dsijmo2asZc]

Napisano

Udalo mi sie rozwiazac ten problem. Na szczescie!! Teraz tak to wyglada.

MassFX work in progress. Lampa lata mi jak szalona. nie wiem jeszcze jak ja nieco "uspokoic" ale moze i to uda mi sie w koncu wymyslec.

Napisano

Renderuje i renderuje... i konca nie widac. Srednio 13-15 min / frame. Niestety nie mam tyle czasu na rednerowanie i musze troche poleciec po jakosci... tylko nie wiem gdzie :/ Moze mi ktos polecic jak lepiej zoptymalizowac mojego vray'a? Tu sa ustawienia ktorych teraz urzywam.

B1LKNYh.jpgGHQhGZB.jpgAr9PqCx.jpgT7XNRl8.jpgxEpuoXB.jpgYV8Mgfz.jpg

Napisano

imponująca praca, tylko animacja odstaje poziomem od reszty. Stopy się ślizgają, nie czuć inercji, albo czuć ją za mało. Na liście nie działa fizyka tak jak powinna (za równo na te które obraca w palcach, jak i na to co ma na plecach) no i jest taki moment, że stopy bardzo się odcinają od podłoża. Jak by w tym momencie położyć mu na drodze killa CG-liści, i je poruszyć jak stwór idzie i trochę nimi zasłonić stopę, to by można to zamaskować.

Napisano

Dzieki ikkiz! Niestety z animacji jestem bardzo kiepski. Tak wlasciwie to jest to moja pierwsza animacja. Nigdy wczesniej tez nie zajmowalem sie compositingiem wiec ten caly projekt jest poniekad eksperymentem pozwalajacym mi poprobowac wszystkich tych rzeczy od A do Z i ocenieniem co mi sie podoba a co nie... a zarazem jest to tez moj honours project :D Ciesze sie jak sie innym podoba. Nie ma lepszej nagrody jak satysfakcja widza :) W przeciagu tego tygodnia powinienem wlasciwie skonczc proces animowania tego wszystkiego... zostanie tylko rendering. Bede updateowal na bierzaco!

Napisano

W koncu skonczylem renderowanie!! Zajelo mi to wiecej czasu niz przypuszczalem. Terminy mnie gonia wiec nie mam duzo czasu na poprawki. Zamieszcze rowniez w ukonczonych.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności