JonJoan Napisano 27 Styczeń 2014 Napisano 27 Styczeń 2014 (edytowane) Władca motyli: Blender- bazowe modelowanie, posing Zbrush- rzeźbienie i texturowanie 3DS Max- ustawianie sceny, materiały Fume FX- mgła V-ray- rendering Affter Effects- compositing Witam. Zachciało mi się dzisiaj odkopać jedna z moich prac, którą zrobiłem jakieś 0,5 roku temu i uświadomiłem sobie że nie zamieściłem na tym zacnym forum ani jednej pracy, mimo że funkcjonuję na nim od jakiegoś czasu wspomagany nieustannymi radami zacnych użytkowników. Czas więc chyba zacząć nadrabiać te zaległości i wrzucać tutaj swoje prace... No chyba że ta pierwsza się nie spodoba... Praca modelowana była w Blenderze, potem ją przerzuciłem do Zenona i tam texturowałem oraz rzeźbiłem to coś. Finałowo dałem ją do Maksymiliana, tam zrobiłem mgłę w FumeFX, poskładałem i jest. Edytowane 27 Styczeń 2014 przez JonJoan
serratus Napisano 27 Styczeń 2014 Napisano 27 Styczeń 2014 Model ciekawy, chętnie zobaczył bym go z różnych stron, chyba, że był przygotowany tylko pod jedno ujęcie. Natomiast obrazek jako całość słabo się czyta, wygląda to tak jak by postać była z innego świata, tło z innego i dym tak samo, takie przynajmniej mam wrażenie. Nie wiadomo też za bardzo skąd ten dym i po co ten dym. Ja rozumiem, że możesz napisać np. dym wydobywa się zza postaci, nie widać źródła. Jednak sęk w tym, żeby obrazek był czytelny dym powinien mieć wyraźne swoje źródło lub być tak wkomponowany w scenę, że należał by do tego samego świata, teraz tak nie jest moim zdaniem. To tyle z krytyki, bo ogólnie praca spoko, model jest oryginalny i tak jak pisałem, jak możesz to wrzuć różne ujęcia już bez tła tylko sam model pokaż. Pozdrawiam
Mulholland Napisano 27 Styczeń 2014 Napisano 27 Styczeń 2014 Generalnie jak na to popatrzyłem pierwszy raz to bardzo spodobała mi się forma tego modelu, bardzo fajna wizja. Ale dopiero po chwili się w niej doczytałem postaci. Nie wiem czy nie lepiej byłoby inaczej oświetlić model, żeby bardziej się czytał jako bryła, bo teraz na pierwszy rzut oka wygląda jak płaska abstrakcyjna plama. Natomiast dym mi się nie podoba, po prostu jest brzydki. Już nawet nie chodzi o to czy skądś się wydobywa.
JonJoan Napisano 27 Styczeń 2014 Autor Napisano 27 Styczeń 2014 (edytowane) Dzięki za komentarze. Planuję jeszcze przynajmniej jedną pracę z tą postacią zrobioną w całkiem innym otoczeniu. Dużo jaśniejszy otwarty environ. Może pokażę ja z deczko innej strony. Z oświetleniem jest problem jak się używa Vraya i FumeFX jednocześnie bo nie wiem czemu ale mi akurat dymy fumowe nie chcą łapac vrayowych lamp. Następnym razem będę więc chyba używał samych zwykłych lamp i vrayowe wywale. Dym chyba rzeczywiście najgorzej wyszedł. Fume FX wciąż ogarniam. Model jest wykonczony i postac ma detale na całym ciele. Jak zrobię drugie ujęcie to pomyslę nad jakąś animacją turntable bo tak chyba bedzie najlepiej żeby wyeksponować całość. Pozdrawiam. Edytowane 27 Styczeń 2014 przez JonJoan
Mulholland Napisano 27 Styczeń 2014 Napisano 27 Styczeń 2014 Możesz zawsze renderować postać w Vrayu, a tło maxowymi światłami osobno i skleić wszystko w PS.
JonJoan Napisano 27 Styczeń 2014 Autor Napisano 27 Styczeń 2014 Tak można by było zrobić gdyby tło było daleko od postaci, ale dym jest praktycznie na tym samym poziomie co postać. W tym przypadku gdy inaczej oświetlam postać i inaczej dym, podział na warstwy nic nie daje. Zresztą tutaj akurat dym i resztę wyrenderowałem osobno bo w przypadku dymu Fume FX jest zawsze problem z alfą, no i nie można takiego dymu dać do multimatte.
Rekomendowane odpowiedzi