Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Nadmienię na początku, że wciąż jestem początkującym użytkownikiem maxa, do tej pory bawiłem się w modelowanie i uczyłem się jak robić wszystkie modele a teraz chciałbym się nauczyć jak dobrze renderować, obejrzałem już dzisiątki filmików z tutorialami na you tube ale nic nie przynosi mi odpowiedzi ;)

 

Otóż wykonałem pewną, niewielką scenę w 3ds'ie i wyrenderowałem 3 ujęcia. I tu pojawia się moje pytanie. Bo widziałem już dużo scen wyrenderowanych z mental ray'em ale moja nawet w najmniejszym stopniu nie wygląda tak dobrze jak te 'z googli'. Próbowałem mnóstwo różnych ustawień ale nic nie przynosi lepszego efektu jak te niżej.

 

wyrenderowane ujęcia:

1) http://i.imgur.com/HpMaCiK.jpg

2) http://i.imgur.com/uY6uiqx.jpg

3) http://i.imgur.com/oilTfGF.jpg

moje ustawienia: http://i.imgur.com/oL4leLl.png

 

Bardzo dziękuję za wszelkie rady! :)

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Na realizm renderu duży wpływ ma jakość "światła" wszelkiego rodzaju refleksów i cieni. Twoje światła mają chyba dosyć niską ilość sampli i dlatego cała scena jest "zaszumiona". Dlatego taki render zawsze będzie w odbiorze nienaturalny. Materiał podłogi chyba nie generuje żadnych odbić a drewniana podłoga, nawet dosyć matowa jednak powinna coś odbijać.

Zwiększ na próbę parametry odpowiedzialne za jakość renderu i wyrenderuj obrazek w mniejszej rozdzielczości (będzie szybciej). W programie masz F1 a tam znajdziesz mnóstwo praktycznych rad dotyczących materiałów i oświetlenia.

Napisano

Pierwsze wrażenie to że meble nie rzucają cieni, dodatkowo pod kanapa i fotelami jest jakies dziwne rozświetlenie. Popracuj nad ujęciami bo sa nieciekawe. Dużo do efektu końcowego daje postprodukcja - dof, aberracja chromatyczna, poziomy, balans kolorów. Jeszcze zastanów się nad nastrojem wnętrza i wynikającej z tego ogólnej kolorystyki która zależy od pory dnia, roku). Materiały i oświetlenie, między nimi dzieje się cała "magia".

 

Tutorial z renderowania wnętrza: http://www.3dtotal.com/index_tutorial_detailed.php?id=1561&catDisplay=1&roPos=1&page=1

materiały do mentalraya: http://www.idst-render.com/materials.html

Napisano

Dynamico, poprawiłem wszystko jak podpowiadałeś i rzeczywiście render wyszedł o wiele lepszy! Mój daylight i mr sky portale miay samples ustawione na 8 i zwiększyłem do 32, zmieniłem podłogę bo wcześniejsza była obiektem z krono original i dałem satin varnished wood i zmniejszyłem lekko refleksy i refrakcję. Dzięki za rady! Będę próbował dalej!

 

tutaj render: http://i.imgur.com/4ilzWrY.png

 

Pawlito dzięki też za rady i strone z materiałami, której nie znałem!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności