DuzeZ Napisano 30 Styczeń 2014 Napisano 30 Styczeń 2014 Witam wszystkich! Zakładam swój pierwszy temat, gdyż tak na prawdę pierwszy raz mogę śmiało pokazać swoją najnowszą pracę. Tym razem jest to scena sci-fi, która miała przedstawiać pomieszczenie z sondami, coś w stylu pomieszczenia medycznego. Całość została "sklejona" w UDK, natomiast modele i texturki to Maya + PS. W pewnym momencie chciałem już zamknąć pracę nad tą sceną, ale z każdym dniem widzę w niej coraz więcej niedoskonałości, zwłaszcza jeżeli chodzi o oświetlenie i cały post. Dlatego będę bardzo wdzięczny za pomoc, pokazanie gdzie wg was popełnione są błędy, co można faktycznie poprawić aby całość wyglądała lepiej. Tak więc zapraszam do obejrzenia sceny i dzięki za wszystkie porady! ;)
Gość Chrupek3D Napisano 30 Styczeń 2014 Napisano 30 Styczeń 2014 (edytowane) dla mnie jest ok. a mógłbyś pokazać obrazek z samą lightmapą, no i napisz ile dni Ci się liczyła ;) aha to może napisze, ze mi brakuje powiedzmy punktowych źródeł światła, żeby było widoczne, ze tam gdzie jest światło, tam jest jaśniej... np. jedna żarówka mogła by być przypalona, albo słabiej świecić, wtedy łatwiej o klimat. Chociaż, niby to widać na tych bocznych "łózkach", ale tak jakoś mało strasznie jest ;) Edytowane 30 Styczeń 2014 przez Chrupek3D
DuzeZ Napisano 30 Styczeń 2014 Autor Napisano 30 Styczeń 2014 Mam nadzieję, że o taki screen chodziło. Właśnie mam wrażenie, że jeżeli chodzi o oświetlenie to jest taki misz-masz i zależałoby mi na uzyskaniu tego klimatu na wpół mrocznego. Tak jak pisałem to jest mój pierwszy taki projekt, pierwsze zetknięcie się tak na poważnie z UDK, dlatego warto chyba popracować nad oświetleniem. Wybacz Chrupek3D ale nie do końca rozumiem o co chodzi z "...ile dni sie liczyła'', domyślam się, że mogło chodzić o rendering ale to są screeny zrobione z UDKGame ;) Ok screen
Gość Chrupek3D Napisano 31 Styczeń 2014 Napisano 31 Styczeń 2014 nie no musisz wiedzieć, ze UDK ma lightmape i liczy sie ona dosyć wolno... dlatego zapytałem o dni ;) Z tego co widzę, ale mogę byc ślepy... to nie masz lightmapy (chociaż w UDK to chyba nie możliwe, bo on zawsze krzyczy o przeliczanie). Dawno nie używałem UDK, ale możesz mieć za duży "ambient light"... tam jest tyle ustawień, ze nawet nie próbuje zgadywać gdzie to jest ;) Nie masz cienia pod tymi "łózkami", a chyba powinien być... ogólnie powiem Ci, ze to dziwnie wygląda, jakbyś coś miał ze światłem nie teges... Ale najlepiej jak sie odezwie ten, który sie na tym zna ;)
DuzeZ Napisano 31 Styczeń 2014 Autor Napisano 31 Styczeń 2014 Zgadza się właśnie sobie przypomniałem, że faktycznie było liczenie lightmapy, natomiast u mnie na jakości production liczyło może jakieś 15 minut, więc albo mam tak kozacki sprzęt :D albo po prostu było coś źle ustawione i raczej obstawiam tą drugą opcję ;) W pewnym momencie ustawiania oświetlenia już sam można powiedzieć, że się pogubiłem i chciałem zrobić tak aby to fajnie wyglądało, ale niestety tak się nie da bo wychodzą braki. Tak czy inaczej dzięki za chęci i pomoc, popatrzę za tutkami odnośnie oświetlenia ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się