mmsmm Napisano 3 Luty 2014 Napisano 3 Luty 2014 Witam :). Chciałabym prosić Was o pomoc w kwestii renderowania animacji. Fragment mojego filmiku wygląda tak: Jak pozbyć się tego migania, które tworzy plamy? Czy jest to kwestia materiałów, oświetlenia czy niskich ustawień parametrów? Potrafi ktoś z Was doradzić jak ten efekt zniwelować?
duke_leto_2 Napisano 3 Luty 2014 Napisano 3 Luty 2014 (edytowane) Ogolnie sprawa jest troche skomplikowana. Trzeba przeliczac final gather co na przyklad 10 klatke i zapisywac na dysk, z gi tak samo, zaznaczyc opcje don't render final image, potem przestawic na tryb zeby bral te zapisane wczesniej pliki jako read only, i odznaczyc opcje "don't render final image". Napewno w jakims tutorialu na youtube to jest dobrze opisane. Ale ustawienia tez sa napewno za slabe. I oswietlenie nie takie jakie jest najbardziej optymalne. Mozesz sprobowac, jezeli nie wstawilas jeszcze, z panelu create systems, Daylight, przestawic w nim na mr sun i mr sky, zaznaczyc opcje tak zeby wstawil domyslna mape na sky. W rendererze, final gather draft, interpolate over num fg points, 64 albo 128 jak za malo, bounces na 4. w global illumination, maximum num photons per sample, dodaj ze dwa zera. Average Gi photons per lignt, mozesz zwiekszyc do 50 000. Mozes znajpierw sprobowac wprowadzic te poprawki do ustawien, jezeli to nie pomoze, to poszukaj z tym systemem liczenia co 10 klatek. Wstaw tez jakies mr portal lights.. Ogolnie ustaw tak zeby i pojedyncza klatka jako tako wygladala :D Materialy wszystkie na arch&design. bo widze ze sa chyba standardowe.. Edytowane 3 Luty 2014 przez duke_leto_2
mmsmm Napisano 3 Luty 2014 Autor Napisano 3 Luty 2014 Ogólnie do pojedynczych renderów daje bardzo wysokie ustawienia. Do animacji musiałam drastycznie zmniejszyć bo 1 render, a 1600 klatek to jednak jest różnica w czasie :D Spróbuje pokombinować tak jak napisałeś, ale jak wyjdzie bardzo długi czas renderowania będę musiała niestety tak zostawić :( - - - Połączono posty - - - Tutaj widoczny jest render z wyższymi ustawieniami : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7c014739291c404a.html Ciężko mi będzie stworzyć taki efekt w animacji ;).
duke_leto_2 Napisano 3 Luty 2014 Napisano 3 Luty 2014 Jeszcze trzeba gamme w maxie ustawic na taka: http://renderstuff.com/publication-files/0044/Gamma-and-LUT.gif Jezeli scena bedzie za jasna albo za ciemna, to trzeba w environment ustawic mr exposure, i tam wybrac tryb. Przy zapisie tez trzeba bedzie ustawic overite gamma na 2.2 Ta pojedyncza klatka tez wyglada nie tak jak powinna.
mmsmm Napisano 3 Luty 2014 Autor Napisano 3 Luty 2014 Jak Twoim zdaniem powinien wyglądać dobrze zrobiony render? Wizualnie czego tu brakuje?
duke_leto_2 Napisano 3 Luty 2014 Napisano 3 Luty 2014 Szumy na suficie, rozmyte tekstury, i te poswiaty od tasm ledowych wydaja sie za mocne w oswietleniu dziennym. to moze byc problem z gamma. Jak zapisujes do .jpg to ustaw quality na 100
mmsmm Napisano 3 Luty 2014 Autor Napisano 3 Luty 2014 Może jest jakiś inny sposób na pozbycie się samego migania bez zwiększania parametrów? Nie chodzi mi tutaj o super jakość. Taka jaką mam mi wystarczy, chcę tylko, aby było bez migania. Dążę do tego aby 1 klatka nie renderowała mi się dłużej niż 3 minuty, a przy ustawieniach podanych powyżej jest to u mnie nie możliwe.
olaf Napisano 3 Luty 2014 Napisano 3 Luty 2014 Man. Nie masz tam dynamicznego oswietlenia to wypal wszystko w teksturach. Nawet zadnego passa ze specularem nie trzeba bedzie w tej scenie dodawac pewnie.
duke_leto_2 Napisano 4 Luty 2014 Napisano 4 Luty 2014 Nie wiem jakiego masz mental raya, u mnie wyglada to tak. w renderer setup. zaklatka indirect illumination, zjedz na koniec, Reuse (FG and GI disk Cashing) Mode Single file Only Final gather map-Incrementally add fg points to map files. obok przycisku Generate final gather map file, jest rozwijane menu, wybierz every 5 frames. Poczekaj az przeleci. Caustics and global illumination photon map- Read/write photons to map files i klikasz generate photon map file now. Jak to sie skonczy liczyc, powinno byc szybko, przestawiasz tryb final gather map na read, i causitcs and global illumination photon map na read. teraz finalnie renderujesz animacje, czyli klikasz render. Powinno sie renderowac tym razem bez liczenia fg i gi i bez migotania. I jeszcze wczesniej zaznacz opcje, w zakladce Processing w opcjach renderingu, geometry cashe enable i zablokuj, kludka.
legomir Napisano 4 Luty 2014 Napisano 4 Luty 2014 http://www.digitaltutors.com/tutorial/890-Rendering-Flicker-Free-Final-Gather-in-Maya tu masz coś na temat
mmsmm Napisano 4 Luty 2014 Autor Napisano 4 Luty 2014 Dziękuję bardzo Wam wszystkim za pomocne rady. Przerobiłam materiały w scenie odejmując im większość refleksów, błyszczeń, odbić i teraz jest już o wiele lepiej. Scena jest czysta, bez migania i 1 klatka renderuje się 2min i 30s. Na obecny cel powinno mi to wystarczyć - muszę stworzyć animację do końca tego tygodnia :D. Jak będę miała więcej czasu to postaram się zrobić ją tak, aby wyglądała bardziej efektowniej ;).
duke_leto_2 Napisano 5 Luty 2014 Napisano 5 Luty 2014 Ja teraz tez licze animacje na mental ray. Robilem tak jak pisalem, dzialalo to dobrze do jednego momentu az zaczelo wywalac bledy, i mental ray skapitulowal, ten renderer jest troche kaprysny.. Ale ustawilem recznie zeby mi liczylo final gather co 50 klatke, w 300 klatkowej animacji, i jest zero migotania. Przy nastepnych ujeciach wlacze jeszcze Gi, zeby policzyl pale klatek i potem wczytam je do calej animacji.
legomir Napisano 5 Luty 2014 Napisano 5 Luty 2014 Kramon nie pij więcej dziś co. Nie ma nic złego w Mentalu sam ostatnio renderuje w nim trochę ustawia się go prościej niż Vr ;)
duke_leto_2 Napisano 5 Luty 2014 Napisano 5 Luty 2014 Do animacji jezeli jest malo czasu ten silnik jest dobry.. Testowalem ostatnio z 5 silnikow i niestety mr wygral. Tylko czasami takie bledy robi, ze sie w pale nie miesci, starajac sie mowic parlamentarnie.. 10 lat temu juz na nim renderowalem, i teraz wrocilem do niego po wielu latach na vrayu i widze ze dalej nei poprawili tego glupiego bledu, ze niektore buckety renderuja czasami inaczej niz powinny :D Mozna zauwazyc na tych zaluzjach, te bledy maja dokladnie rozmiary bucketow.. Sampling jest niski ale to i tak nie powinno tak robic :D
Kramon Napisano 6 Luty 2014 Napisano 6 Luty 2014 Prawdę mówiąc dla mnie silnik który robi takie błędy jest silnikiem skreślonym.. Nie można mu ufać niemogę odpalić renderu i wyjść z domu. Przyzwyczaiłem się do idioto odpornych silników gdzie mogę nawalić co popadnie kliknąć render wyjść z domu wrócić i będzie cacy.
duke_leto_2 Napisano 6 Luty 2014 Napisano 6 Luty 2014 (edytowane) Masz racje, podczas liczenia wywalal duzo bledow, trzeba bylo resetowac software. Po tym jak podczas liczenia zrobil sie bluescreen zrezygnowalem. Wizualizacje pewnie mozna liczyc, ale animacja to juz masakra.. Wrocilem do vraya.. http://www.youtube.com/watch?v=nYRjo9hHK94&feature=youtu.be tu jest jak to wygladalo w animacji.. Pare ostatnich klatek zostalo dokladniej policzone dlatego te rozjasnienie. Edytowane 6 Luty 2014 przez duke_leto_2
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się