Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

W trakcie ostatnich ćwiczeń doszedłem do pewnego problemu.

 

Wymodelowałem budynek, pomyślałem, że zamiast exteriora wrzucę go na zdjęcie - tutki z camera match i poszło całkiem nie trudno jak dotąd, ale zaciąłem się na materiale.

 

Jak wstawiłem w enviroment tło jpeg to okazało się, że po renderze obiekt jest częściowo przeźroczysty (widać tło za nim).

Jak dam w standard material difuse kolor czarny bez mapy to się renderuje, wszystkie inne kolory i Vraymtl stają się mniej lub bardziej przeźroczyste.

 

Wszystko idzie na Vray.

Ktoś wie co może być nie tak?

  • Odpowiedzi 25
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Daj screeny, wszystkim będzie łatwiej.

W jaki slot wstawiłeś mapę? W background w palecie enviroment maxa czy w override vraya?

 

Przypomina mi się podobna sytuacja z mapą wrzuconą w enviroment w mapowaniu screen. Wydaje mi się ze było to odbicie niż przezroczystość.

Dodaj sobie render pass: vrayreflection i vrayrawreflection, zobacz czy widać na nich tło.

 

Najłatwiej będzie chyba dodać tło w postprodukcji.

Napisano

To są te elementy, w których grzebałem, żeby spróbować dojść do camera match. Załączam też model oraz render z camera matchem, gdzie na widać bladziutki obiekt - czy odbicie? no nie wiem, widać ewidentnie na elewacji, że jest na niej to co za nim (kontynuacja borazu, tylko zamazana obiektem). Co prawda nie widać załamań od tyłu modelu, więc może to być odbicie - tylko jakimi parametrmami to załatwić jak mam odbicia na kolorze czarnym, a wpływ ma na to diffuse (?dlaczego? tego nie mogę pojąć). Może rzeczywiście jak używam vraya to powinienem gdzieś indziej to tło wstawić (w sumie na YT to był tutek na mental rayu a nie wrayu )? trochę pokombinuję z standard materials może coś się da pozmieniać.

 

Jakby coś Wam wpadło do głowy to jestem zobowiązany, bo nie wiem jak ruszyć do przodu.

Napisano

Wiem, że temat nie jest zbyt ambitny, ale chodzi w nim bardziej o zasadę, jak będzie się działać na poważnie, to żeby takiego siusiu nie było.

 

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

Napisano

@admin

 

wypiernicz Waść ten wątek do kosza. Nie umiem zadać pytania, żeby uzyskać właściwą odpowiedź lub chociaż właściwe zainteresowanie, toteż poradzę sobie jakoś sam, albo walnę ścierwo w kąt, a sam do siebie to tu nie ma sensu żebym gadał, bo właśnie to robię z półówką.

 

Pozdro.

 

P.S.:

Stormwind - bardzo dziękuję za rzucenie jakiegokolwiek światła do tematu, właśnie o to mi chodziło w którymś kościele dzwoni - nie chodzi mi, żebyście mi mówili ile gdzie ma być ile subdivów (chyba, że jest to konieczne w tym wypadku) bo do tego sam dojdę. Błąd pewnie jest gdzieś jakiś podstawowy...

Napisano

Jak oświetlasz scenę?

Sprawdzałeś render passy?

Próbowałeś zacząć od nowa? Stworzyć nowa pustą, scenę zmergowac obiekt i dodać tło? może to być coś wciśnięte przez przypadek i na pewno będzie szybciej niż robić screeny wszystkich opcji i je tu analizować.

Napisano

a widzisz - krok po kroczku i znajduje się rozwiązanie

 

proble zaczyna się gdy włączam w Vray rendererze indirect ilumination (na standardowych ustawieniach) przed tym obiekt redneruje się jak nalezy - może w exteriorze indirect nie jest konieczne? Lub może wymaga innych ustawień niż standardowe? przeźroczsty jest i na light cache i na brute forcie.

Napisano

Powiem więcej ostatni widziałem tutka na YT I GOŚĆ zrobił to samo i mu się podobało nawet, trzeba próbować z mental. Rayem może, a o vrayu trochę jednak więcej poczytać helpy i guidy. Swoją drogą ktoś na forum pewnie robił camera matcha, wiec może ktoś napotkał podobny problem, było by miło gdyby się podzielił spostrzeżeniami.

Napisano

No ja jak widziałem tutorial, zrobiłem idealnie to samo co gościu, tyle że u niego nie było tego przeźroczystego tła, a u mnie tak. pod tutkiem pojawiały się jakieś komentarz odnośnie tej sytuacji, ale nikt nie odpowiedział niestety jakie jest rozwiązanie tego problemu;/;/ mam nadzieję że ktoś to ogarnął i pomoże.

Napisano (edytowane)

ja robiłem na podstawie tego

 

 

 

a to efekt tutka, no i ten niechciany efekt przeźroczystości

[ATTACH=CONFIG]93901[/ATTACH]

Edytowane przez madejowy
Napisano

Ten to tez trochę inna bajka, bo on się docelowo do post pro z cieniami przenosi a mi chodzi raczej żeby finalny obraz z maxa uzyskać do ewentualnego lekkiego ulepszenia

Napisano

Sporo tutków, to widziałem na mental raya tut ek od autodeska, może ten pokaże to lepiej, jest w ponad pięciu częściach, wiec pewnie jest obszernie, wiec może da się coś z tego wynieść i na metalu robić, ale lektura dopiero po weekendzie. Skalpel oczywiście szacun za Francesco, może po przeczytaniu coś się rozjaśni więcej.

Napisano

Bawiłem się swojego czasu osadzaniem samochodów na lokacjach i zupełnie nie rozumiem tutaj zastosowania GI przy którym właśnie wyłazi taki efekt przezroczystości obiektu, zasadniczo zawsze się to robiło z wyłączonym GI

Napisano

Skalpel masz rację z wyłączonym gi wychodziło jasny lepiej, ale podglądanie wszystkiego w Photoshopie jak we wspomnianym tutku, tez może mieć sens

Napisano

@skalpel

faktycznie z wyłączonym GI nie było problemu, nic nie prześwitywało - ALE ! - wystarczyło że dodałem do materiału lekkie odbicie no i problem z prześwitywaniem znowu się pojawił ;/

Napisano

Hehhe dokładnie jak u mnie, więc powiem Ci, że na ten stan mojej wiedzy to lepiej kombinować w zrobienie camera match po czym render obiektu, render cieni i poskładać to jak na tutku, który podałeś w Photoshopie i mieć spokój, a wówczas wrzucił sobie materiał jaki będziesz chciał, tylko zabawy trochę będzie też w Corel żeby edytować otrzymany render obiektu, żeby przeźroczyste tło nadać

Napisano

Próbowałem ze wszystkimi światłami chyba i Ciągle to samo. a męczy mnie to strasznie, dlaczego tak wychodzi;/ czy nikt, na prawdę nikt nie spotkał się z czymś takim. szukałem z wujkiem google, ale on też nie za bardzo mi pomógł ;/

Napisano

@madejowy i skalpel3d

niestety odpowiedź jest brutalnie prosta, a wskazuje ona jednoznacznie, że sporo jest jeszcze ustawień jakie są przede mną i madejowym w Vrayu do odkrycia i czas na poważnie poczytać knigę i helpa.

 

Otóż przy realizacji nieco innego projektu (dla odmiany interiora w zamkniętym studio zauważyłem tą samą rzecz, która powtórzyła się w obu projektach. W Vraymtl za odbicia nie tylko odpowiada kolor odbić (intensywność), ale też refl. glossiness.

 

Madejowy jak przestawisz refl. glossiness z 1,0 na np. 0,1 lub 0,0 to zauważysz, że mapka z environment przestanie się odbijać w materiale elementu 3d w tym ujęciu camera match!!

 

ot cały sukces i wówczas wychodzi element w 3d wpasowany w camera match z wszystkimi ustawieniami vray renderer z GI.

 

A skalpel3d małeś rację, gdyby dać wszystkie ustawienia wszystkiego to pewnie prędzej czy później byś się dopatrzył, co tu nie gra, ale wszystkim dzięki za pomoc w tym poście - bardzo ją doceniam, bo w tych warunkach zapytania daliście wszystkie możliwe wskazówki jakie Wam przyszły do głowy, aw sumie o to mi chodziło.

 

Pozdro i dzięx

 

Szosz

 

- - - Połączono posty - - -

 

W sumie stormwind podsunął odpowiedź, ale zbyt mało było wiedzy, żeby tą wskazówkę wykorzystać, dzięki Stormwind.

Napisano
@madejowy i skalpel3d

 

 

Madejowy jak przestawisz refl. glossiness z 1,0 na np. 0,1 lub 0,0 to zauważysz, że mapka z environment przestanie się odbijać w materiale elementu 3d w tym ujęciu camera match!!

 

ot cały sukces i wówczas wychodzi element w 3d wpasowany w camera match z wszystkimi ustawieniami vray renderer z GI.

 

 

U mnie takie zmiany nic nie dają w tej scenie którą mam

 

- - - Połączono posty - - -

 

poza tym weź pod uwagę, że tak mapka się nie odbija w obiekcie (wtedy to byłoby pół biedy jakby się odbijała ;P ) tylko wyraźnie obiekt prześwituje ;/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności