Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

 

Czy jest jakiś sposób aby przestawić opcje tak, aby po obrocie np. w Top View nie włączał się orthographic view a perspective?

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

W Maxie z tego co kojarzę nie można zmienić w programie z Ortographic na Perspective w przypadku ALT + ŚPM na viewporcie, w Mayi taka opcja jest.

 

Są dwa wyjścia z tej sytuacji:

 

1. Jeśli masz defaultowe hotkeye to za każdym razem jak obracasz i zmienia Ci się na Ortographic to klikasz P (Perspective View), potem klikasz Z (Zoom Extents All), jednak może to być irytujące na dłuższą metę, z uwagi na to, że musisz pamiętać o dwóch przyciskach, więc może opcja nr 2.

 

2. Skrypt w Maxie, pod jednym klawiszem masz zbindowane zmianę na Perspective + Zoom Extents Selected (jeśli chcesz Zoom Extents All to po prostu zamień w skrypcie max zoomext sel na max zoomext sel all

 

  Cytat
macroscript perspective_switcher

category:"Max3d.pl"

tooltip:"Zmienia widok na Perspectve + Zoom Extents"

(

max vpt persp user

max zoomext sel

)

 

Zapisz skrypt w folderze Scripts -> Startup.

Odpal Maxa.

Wejdź do Customize -> Customize User Interface

W zakładce Keyboard, wybierz kategorię "Max3d.pl"

Kliknij "Zmienia widok..."

Wpisz w polu Hotkey np. P i kliknij Assign

 

Pozdrawiam

Napisano

Rozumiem, że masz problem z uciekającym modelem, obracaniem kamery wokół modelu w trybie orthographic.

 

Spróbuj korzystac z "Orbit SubObject", albo "Orbit Selected" do obracania modelu.

Ja korzystam z "Orbit SubObject", i tak najczęściej masz wczytana jakąś selekcję.

Wtedy tryb orthographic nie jest taki irytujący podczas modelowania.

Napisano
  • Autor

Podobnego skryptu używam już od jakiegoś czasu ustawionego pod spacje / shift-spacja (bliżej ręki = szybciej :) ). Myślałem, że znajdzie się coś w opcjach. Dzięki za rady i uświadomienie mnie, że czegoś takiego nie ma - straciłbym więcej czasu na poszukiwania.

Napisano
  • Autor

Mam jeszcze jedno pytanie podchodzące pod poprzednie - czy jest jakaś opcja do zaznaczenia aby 3ds max "pamiętał" ostatnią pozycję kamery obserwatora w danym viewporcie. Dokładniej - przełączając widok z perspective do left i później wracając do perspective kamera ustawiona jest podobnie jak w widoku Left - czy da się ustawić aby wracało do ostatniej pozycji w perspective przed przełączeniem?

Napisano

Nie, ale możesz zrobić z widoku perspektywy kamerę skrótem:

Kroki:

- ctrl+c -> robi kamerę

- przechodzisz na inny widok

- naciskasz C i wybierasz z listy kamerę z ostatnim numerkiem:)

Napisano
  • Autor

hmmm...w sumie mozna napisac skrypt zeby tworzylo kamere przy przejsciu i przy wybraniu powrotu wracalo do niej i kasowalo ja ;) dzieki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności