Skocz do zawartości

Obrót orthographic / perspective


Drathir

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

W Maxie z tego co kojarzę nie można zmienić w programie z Ortographic na Perspective w przypadku ALT + ŚPM na viewporcie, w Mayi taka opcja jest.

 

Są dwa wyjścia z tej sytuacji:

 

1. Jeśli masz defaultowe hotkeye to za każdym razem jak obracasz i zmienia Ci się na Ortographic to klikasz P (Perspective View), potem klikasz Z (Zoom Extents All), jednak może to być irytujące na dłuższą metę, z uwagi na to, że musisz pamiętać o dwóch przyciskach, więc może opcja nr 2.

 

2. Skrypt w Maxie, pod jednym klawiszem masz zbindowane zmianę na Perspective + Zoom Extents Selected (jeśli chcesz Zoom Extents All to po prostu zamień w skrypcie max zoomext sel na max zoomext sel all

 

macroscript perspective_switcher

category:"Max3d.pl"

tooltip:"Zmienia widok na Perspectve + Zoom Extents"

(

max vpt persp user

max zoomext sel

)

 

Zapisz skrypt w folderze Scripts -> Startup.

Odpal Maxa.

Wejdź do Customize -> Customize User Interface

W zakładce Keyboard, wybierz kategorię "Max3d.pl"

Kliknij "Zmienia widok..."

Wpisz w polu Hotkey np. P i kliknij Assign

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że masz problem z uciekającym modelem, obracaniem kamery wokół modelu w trybie orthographic.

 

Spróbuj korzystac z "Orbit SubObject", albo "Orbit Selected" do obracania modelu.

Ja korzystam z "Orbit SubObject", i tak najczęściej masz wczytana jakąś selekcję.

Wtedy tryb orthographic nie jest taki irytujący podczas modelowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnego skryptu używam już od jakiegoś czasu ustawionego pod spacje / shift-spacja (bliżej ręki = szybciej :) ). Myślałem, że znajdzie się coś w opcjach. Dzięki za rady i uświadomienie mnie, że czegoś takiego nie ma - straciłbym więcej czasu na poszukiwania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanie podchodzące pod poprzednie - czy jest jakaś opcja do zaznaczenia aby 3ds max "pamiętał" ostatnią pozycję kamery obserwatora w danym viewporcie. Dokładniej - przełączając widok z perspective do left i później wracając do perspective kamera ustawiona jest podobnie jak w widoku Left - czy da się ustawić aby wracało do ostatniej pozycji w perspective przed przełączeniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności