Skocz do zawartości

Problem z Displacement map


Zibi1970

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

jak wiadomo displacement sluzy do tworzenia realnych nierownosci za pomoca textury. no wiec probuje sobie zrobic cos ala nadbudowki na burtach statku kosmicznego za pomoca mapy displacement wzietej z map w maxie.

po wyrenderowaniu w mentolowym ryju z maxa 6 powierzchnie sie odksztalcaja w gore lub w dol (zgodnie z oczekiwaniami) ale o dziwo program nie dorabia bocznych scianek ?!?! czyli jakby inaczej wytlumaczyc, renderuje sie daszek bez scianek.

wartosc odksztalcen nic tu nie daje przy 100 i 10 jest tak samo. rowniez wlaczony 2 side cosma tam w map editorze tez nic nie zmienia.

 

czy wie ktos moze o co tu chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

jak sie nie myle to vray ma bardzo fajny displays i raczej warto sie w nego zaopatrzyc.

Jezeli chodzi o twoj dsp to sprobuj ustawic duza gestosc siatki dodaj dispapprox w modifiers0rs list i sprobuj zrenderowac , mam nadzieje ze pomoze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cuduju i probuje i nicz tego nie wychodzi. zamieszczam ponizej rendery zebyscie wiedzili o co chodzi.

jak widac uzylem tez vraya i jego diplacement ale wyszlo cos zupelnie innego niz chcialem (wyglada to tak jakby obiekt sie rozdymal w zaleznosci od wartosci displacement). co do metala to widac o jakie dziury mi chodzi.

prosilbym o pomoc jak to zrobic aby bylo dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok znalazlem w modyfikatorach "VrayDisplacementMod" tyle ze po zaznaczeniu nic to nie pomoglo.

 

natomiat zauwaylem ze mentalu jak ustawie wartosc displacemnet na 1 - 3 to praktycznie nie ma albo nie widac tych ... dziur ale to za malo.

 

tu jeszcze jeden render z vraya

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VRay na pewno da radę, właśnie tak jak pisał Klicek. Modyfikator VRaydisplacement, Czasami trzeba zwiększyć liczbę podziału ścinaki jak model jest prosty. No i za dużo dałeś tego displac'a w Vray'u. I jeszcze jedno nie dawać displac'a w materiale tylko na obiekcie modyfikatorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności