Zibi1970 Napisano 9 Wrzesień 2004 Napisano 9 Wrzesień 2004 Witam jak wiadomo displacement sluzy do tworzenia realnych nierownosci za pomoca textury. no wiec probuje sobie zrobic cos ala nadbudowki na burtach statku kosmicznego za pomoca mapy displacement wzietej z map w maxie. po wyrenderowaniu w mentolowym ryju z maxa 6 powierzchnie sie odksztalcaja w gore lub w dol (zgodnie z oczekiwaniami) ale o dziwo program nie dorabia bocznych scianek ?!?! czyli jakby inaczej wytlumaczyc, renderuje sie daszek bez scianek. wartosc odksztalcen nic tu nie daje przy 100 i 10 jest tak samo. rowniez wlaczony 2 side cosma tam w map editorze tez nic nie zmienia. czy wie ktos moze o co tu chodzi
KLICEK Napisano 9 Wrzesień 2004 Napisano 9 Wrzesień 2004 jak sie nie myle to vray ma bardzo fajny displays i raczej warto sie w nego zaopatrzyc. Jezeli chodzi o twoj dsp to sprobuj ustawic duza gestosc siatki dodaj dispapprox w modifiers0rs list i sprobuj zrenderowac , mam nadzieje ze pomoze
Zibi1970 Napisano 9 Wrzesień 2004 Autor Napisano 9 Wrzesień 2004 cuduju i probuje i nicz tego nie wychodzi. zamieszczam ponizej rendery zebyscie wiedzili o co chodzi. jak widac uzylem tez vraya i jego diplacement ale wyszlo cos zupelnie innego niz chcialem (wyglada to tak jakby obiekt sie rozdymal w zaleznosci od wartosci displacement). co do metala to widac o jakie dziury mi chodzi. prosilbym o pomoc jak to zrobic aby bylo dobrze
kozioo Napisano 9 Wrzesień 2004 Napisano 9 Wrzesień 2004 Pokaz jeszcze jak wygląda mapka displacement. Przy Vray'u ustaw "keep continuity" - powinno zapobiec "rozdymaniu"
Zibi1970 Napisano 9 Wrzesień 2004 Autor Napisano 9 Wrzesień 2004 kurde gdzie znajde te keep continuity ??? nigdzie nie moge znalezc a co do mapki to plik "fx3_Panels_4.jpg: z katslogu map/space
KLICEK Napisano 9 Wrzesień 2004 Napisano 9 Wrzesień 2004 ;o nie wiem ale to sie chyba zwalo vraydisplay cos tam costam w liscie modyfikatorow sory za nie dokladnosc ale maxa mialem odpalonego ostatnio jakies 6 miechow temu
Zibi1970 Napisano 9 Wrzesień 2004 Autor Napisano 9 Wrzesień 2004 ok znalazlem w modyfikatorach "VrayDisplacementMod" tyle ze po zaznaczeniu nic to nie pomoglo. natomiat zauwaylem ze mentalu jak ustawie wartosc displacemnet na 1 - 3 to praktycznie nie ma albo nie widac tych ... dziur ale to za malo. tu jeszcze jeden render z vraya
Ebor Napisano 10 Wrzesień 2004 Napisano 10 Wrzesień 2004 Mam ten sam problem wiec jakby ktos umiał na to odp. też bede wdzieczny ;)
Bacry Napisano 20 Wrzesień 2004 Napisano 20 Wrzesień 2004 VRay na pewno da radę, właśnie tak jak pisał Klicek. Modyfikator VRaydisplacement, Czasami trzeba zwiększyć liczbę podziału ścinaki jak model jest prosty. No i za dużo dałeś tego displac'a w Vray'u. I jeszcze jedno nie dawać displac'a w materiale tylko na obiekcie modyfikatorem.
Krzysztof Kucharz Napisano 20 Wrzesień 2004 Napisano 20 Wrzesień 2004 Nie znam sie dobrze na vrayu, ale czy sprawdziles jak "układa się" displacement map na modelu? Czy nie rozjezdza sie jakos? Moze to tego kwestia?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się