Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

 

jak wiadomo displacement sluzy do tworzenia realnych nierownosci za pomoca textury. no wiec probuje sobie zrobic cos ala nadbudowki na burtach statku kosmicznego za pomoca mapy displacement wzietej z map w maxie.

po wyrenderowaniu w mentolowym ryju z maxa 6 powierzchnie sie odksztalcaja w gore lub w dol (zgodnie z oczekiwaniami) ale o dziwo program nie dorabia bocznych scianek ?!?! czyli jakby inaczej wytlumaczyc, renderuje sie daszek bez scianek.

wartosc odksztalcen nic tu nie daje przy 100 i 10 jest tak samo. rowniez wlaczony 2 side cosma tam w map editorze tez nic nie zmienia.

 

czy wie ktos moze o co tu chodzi

  • Odpowiedzi 10
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

cuduju i probuje i nicz tego nie wychodzi. zamieszczam ponizej rendery zebyscie wiedzili o co chodzi.

jak widac uzylem tez vraya i jego diplacement ale wyszlo cos zupelnie innego niz chcialem (wyglada to tak jakby obiekt sie rozdymal w zaleznosci od wartosci displacement). co do metala to widac o jakie dziury mi chodzi.

prosilbym o pomoc jak to zrobic aby bylo dobrze

Napisano

Pokaz jeszcze jak wygląda mapka displacement.

Przy Vray'u ustaw "keep continuity" - powinno zapobiec "rozdymaniu"

Napisano
  • Autor

kurde gdzie znajde te keep continuity ??? nigdzie nie moge znalezc

 

a co do mapki to plik "fx3_Panels_4.jpg: z katslogu map/space

Napisano
  • Autor

ok znalazlem w modyfikatorach "VrayDisplacementMod" tyle ze po zaznaczeniu nic to nie pomoglo.

 

natomiat zauwaylem ze mentalu jak ustawie wartosc displacemnet na 1 - 3 to praktycznie nie ma albo nie widac tych ... dziur ale to za malo.

 

tu jeszcze jeden render z vraya

Napisano

Mam ten sam problem wiec jakby ktos umiał na to odp. też bede wdzieczny ;)

Napisano

VRay na pewno da radę, właśnie tak jak pisał Klicek. Modyfikator VRaydisplacement, Czasami trzeba zwiększyć liczbę podziału ścinaki jak model jest prosty. No i za dużo dałeś tego displac'a w Vray'u. I jeszcze jedno nie dawać displac'a w materiale tylko na obiekcie modyfikatorem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności