Napisano 9 Wrzesień 200420 l Witam jak wiadomo displacement sluzy do tworzenia realnych nierownosci za pomoca textury. no wiec probuje sobie zrobic cos ala nadbudowki na burtach statku kosmicznego za pomoca mapy displacement wzietej z map w maxie. po wyrenderowaniu w mentolowym ryju z maxa 6 powierzchnie sie odksztalcaja w gore lub w dol (zgodnie z oczekiwaniami) ale o dziwo program nie dorabia bocznych scianek ?!?! czyli jakby inaczej wytlumaczyc, renderuje sie daszek bez scianek. wartosc odksztalcen nic tu nie daje przy 100 i 10 jest tak samo. rowniez wlaczony 2 side cosma tam w map editorze tez nic nie zmienia. czy wie ktos moze o co tu chodzi
Napisano 9 Wrzesień 200420 l jak sie nie myle to vray ma bardzo fajny displays i raczej warto sie w nego zaopatrzyc. Jezeli chodzi o twoj dsp to sprobuj ustawic duza gestosc siatki dodaj dispapprox w modifiers0rs list i sprobuj zrenderowac , mam nadzieje ze pomoze
Napisano 9 Wrzesień 200420 l Autor cuduju i probuje i nicz tego nie wychodzi. zamieszczam ponizej rendery zebyscie wiedzili o co chodzi. jak widac uzylem tez vraya i jego diplacement ale wyszlo cos zupelnie innego niz chcialem (wyglada to tak jakby obiekt sie rozdymal w zaleznosci od wartosci displacement). co do metala to widac o jakie dziury mi chodzi. prosilbym o pomoc jak to zrobic aby bylo dobrze
Napisano 9 Wrzesień 200420 l Pokaz jeszcze jak wygląda mapka displacement. Przy Vray'u ustaw "keep continuity" - powinno zapobiec "rozdymaniu"
Napisano 9 Wrzesień 200420 l Autor kurde gdzie znajde te keep continuity ??? nigdzie nie moge znalezc a co do mapki to plik "fx3_Panels_4.jpg: z katslogu map/space
Napisano 9 Wrzesień 200420 l ;o nie wiem ale to sie chyba zwalo vraydisplay cos tam costam w liscie modyfikatorow sory za nie dokladnosc ale maxa mialem odpalonego ostatnio jakies 6 miechow temu
Napisano 9 Wrzesień 200420 l Autor ok znalazlem w modyfikatorach "VrayDisplacementMod" tyle ze po zaznaczeniu nic to nie pomoglo. natomiat zauwaylem ze mentalu jak ustawie wartosc displacemnet na 1 - 3 to praktycznie nie ma albo nie widac tych ... dziur ale to za malo. tu jeszcze jeden render z vraya
Napisano 10 Wrzesień 200420 l Mam ten sam problem wiec jakby ktos umiał na to odp. też bede wdzieczny ;)
Napisano 20 Wrzesień 200420 l VRay na pewno da radę, właśnie tak jak pisał Klicek. Modyfikator VRaydisplacement, Czasami trzeba zwiększyć liczbę podziału ścinaki jak model jest prosty. No i za dużo dałeś tego displac'a w Vray'u. I jeszcze jedno nie dawać displac'a w materiale tylko na obiekcie modyfikatorem.
Napisano 20 Wrzesień 200420 l Nie znam sie dobrze na vrayu, ale czy sprawdziles jak "układa się" displacement map na modelu? Czy nie rozjezdza sie jakos? Moze to tego kwestia?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto