Fadzu Napisano 7 Luty 2014 Napisano 7 Luty 2014 Witajcie Od 1,5 orku robie modele 3D do gier. Zawsze odstawiałem to na drugi plan bo chcialem się wyskilowac ich modelowaniu i rzeźbieniu. Teraz potrzebuje nadrobić tworzenie tekstur do tych modeli coś jak na poziomie Skyrime. Macie jakieś poradniki, rady albo zasady jakie obowiązują w tym dziale graficznym? Czekam na odpowiedz :) Enojy!
patq2012 Napisano 9 Marzec 2014 Napisano 9 Marzec 2014 Witam Ciebie,zależy czy od samych podstaw chcesz coś robić,czy z urzyciem foto-textur.Ja tworzę i od podstaw w miarę realistyczne,i potem na nie w photoshopie nakładam różne maski foto-textur.Ostatnio wpadłem na zrobienie dużego toporu dwuręcznego,model robiłem 2h,a textury szly już 6h.A jeśli chodzi o techniki,to najlepiej nie jest odrazu zcalać wszystkie warstwy,tylko je zachowywać,bo wtedy można np.wyciągnięte rysy ponownie użyć.Mi osobiście nikt nigdy nie zapodał żadnych technik dotyczących tworzenia textur.W ogole tutoriali odnośnie modelownia jest od licha,natomiast odnośnie textur,ubogo,i cienko.
MariushO Napisano 9 Marzec 2014 Napisano 9 Marzec 2014 Jak to cienko? Jest tego multum, trzeba tylko wiedziec czego szukac.
Reynevan Napisano 9 Marzec 2014 Napisano 9 Marzec 2014 Jakies linki mozesz podac? Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Reynevan Napisano 9 Marzec 2014 Napisano 9 Marzec 2014 Pisales, ze trzeba wiedziec CZEGO szukac:thumbup: Ja nie wiem... Gdybym tylko wiedzial nie robil bym spamu. Do tej pory nie zajmowalem sie zbytnio teksturami, wystarczaly mi bumpy i speculary. Nie mam pojecia od czego zaczac. Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
MariushO Napisano 9 Marzec 2014 Napisano 9 Marzec 2014 Na przyklad w GOOGLE wpisujesz "texturing tutorials" i masz! Ludzie, czy wam sie mózgi skurczyły? I wy młodzieży macie rządzic krajem? Macie chyba przesyt technologiczny, jak w dobie dostepu do wszelakich informacji nie potraficie znaleźć tej odpowiedniej.
patq2012 Napisano 9 Marzec 2014 Napisano 9 Marzec 2014 He,MariushO,nie mylmy pojęć,jak dla mnie jest tego mało.Na dysku mam dokładnie zapisanych 719 tutoriali,z czego marna część,a dokładniej ok 30,konkretnie uczy tworzyć textury od podstaw z użyciem photoshopa,jedynie photoshopa.Natomiast liczba tutoriali jaką znalazłem dotyczyących textur,a dokładniej pod 3d,no,to jest z tym cienitko.Mówiąc pod 3d, tworząc na płótnie w Photoshopie,bo o mudboxie i Zbrushu to fakt,sporo tego,choć osobiście,jakoś obejżałem setki tutoriali o malowaniu w mudboxie,i nic z tego nie skumałem,w zupełnym przeciwieńsatwie do photoshopa,gdzie wszystko idzie jak po maśle idzie. Dodam od siebie,że tworzenie textur od samych,czystych podstaw,zupełnie różni się od tworzenia z różnych zdięć,bynajmniej dla mnie,bo przy mieszaniu różnorakich warstw z Foto-textur,używa się innych technik.To tak,jakby chodować roślinkę,a potem z niej wywar ugotować. Zresztą mógł bym nawet zapodać kilkanaście tutoriali,jakie mi pomogły,licząc się z tym że komuś nie muszą wszystkiego rozwiązać.
MariushO Napisano 9 Marzec 2014 Napisano 9 Marzec 2014 @patq2012 jak napisalem wczesniej, przesyt informacji. Masz jej tyle, ze nawet nie wiesz za co sie zabrac. Moja rada, poczytaj najpierw helpa programu, w ktorym pracujesz.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się