ropuch81 Napisano 29 Październik 2014 Autor Napisano 29 Październik 2014 Morano, bardzo dziękuję za wizytę i komentarz. Mam nadzieję, że również wiele innych osób też go przeczyta i skorzysta, bo są tam bardzo ważne, wręcz fundamentalne informacje dla tych, którzy się uczą, obojętnie na jakim są etapie. Ja przeczytałem już go kilka razy i na pewno będę co jakiś czas do tego wracał. To wspaniałe jaką moc ma słowo. Czas wracać do pracy. Na celowniku martwa natura.
ropuch81 Napisano 15 Listopad 2014 Autor Napisano 15 Listopad 2014 Czas na wrzutkę. Na początku szkice markerami i cienkopisem - uczę się tej techniki, wszystkich doświadczonych proszę o krytykę. - - - Połączono posty - - - Bazgroły w tej technice z wyobraźni.
ropuch81 Napisano 15 Listopad 2014 Autor Napisano 15 Listopad 2014 Szybkie szkice ludzi na przystanku. - - - Połączono posty - - - No i martwa natura. Godzina lub dwie na jedną. Proszę o komentarz lub krytykę.
ropuch81 Napisano 29 Listopad 2014 Autor Napisano 29 Listopad 2014 Wrzuta! Jedni wolą Hampton'a, a ja wolę Loomis'a. Zamieszczam kilka prac związanych ze studium postaci. Drugi obrazek to pierwsze ćwiczenia z książki Figure Drawing. Bardzo przystępnie napisana, będę się dzielił wrażeniami. W gratisie martwa, zaczynam zwykle od szarości i na tej bazie buduję nasycenie, podoba mi się ten sposób. Wiem, że elipsa siadła, ale jestem zadowolony. Panie, panowie, krytykować, komentować, zapraszam!
ropuch81 Napisano 25 Styczeń 2015 Autor Napisano 25 Styczeń 2015 (edytowane) Projekt na podstawie referencji. Fotka http://postimg.org/image/4rxiluuud/ WIP I końcówka. Poniżej inne ćwiczenie. Zmieniłem sposób podejścia do Refek. Fotka http://postimg.org/image/oqddo8fj9/ I efekty. Fotka http://postimg.org/image/tetdjf4px/ Efekty A tutaj dalsze ćwiczenia z książką Anderw Loomis'a. Podstawowa konstrukcja, a potem ogólny zarys mas mięśniowych. Takie podejście bardziej mi się podoba, niż u Hampton'a. Aktualnie ćwiczę postać kobiety, bo jak widać jeszcze jej nie opanowałem. Dalszy ciąg niebawem. Proszę o komentarze, będę bardzo wdzięczny. Edytowane 25 Styczeń 2015 przez ropuch81
ropuch81 Napisano 15 Luty 2015 Autor Napisano 15 Luty 2015 Następne ćwiczenia z książką. Doszedłem do kolejnego etapu. Przy okazji polecam dodatkowe źródła materiałów do nauki anatomii. Drawsh Sporo jest na Pinterest.
ropuch81 Napisano 7 Marzec 2015 Autor Napisano 7 Marzec 2015 Dalej klepię Loomis'a i czasem bazgroły cienkopisem, ale z tych na razie nic ciekawego, więc wrzucam ćwiczenia. Może też komuś się przydadzą przy nauce anatomii :)
ropuch81 Napisano 23 Marzec 2015 Autor Napisano 23 Marzec 2015 Reszta sylwetki. Teraz czas na ćwiczenia, a potem kolejny rozdział książki.
biglebowsky Napisano 23 Marzec 2015 Napisano 23 Marzec 2015 Dobra robota z tym mięśniami, sam dociekałeś co jak na czym czy to z tej książki Anatomy For Sculptors? Kiedyś sobie sam rozgryzałem nogi w ten sposób z ambitnym planem zrobienia tego samego z resztą ciała ale wymiękłem:)
wwysocki Napisano 24 Marzec 2015 Napisano 24 Marzec 2015 ffuuuuck. twoja teka to jest taniec, to jest życie =D bardzo dobra robota z anatomią, iście tytaniczna! pamiętaj tylko by od czasu do czasu cisnąć coś z pamięci (o ile już tego nie robisz), tak wiesz by się utrwaliło ;) pozdrawiam!
ropuch81 Napisano 26 Marzec 2015 Autor Napisano 26 Marzec 2015 Cześć chłopaki :) #biglebowsky Na początku była Figure Drawing Loomisa, a potem żeby mieć lepszy wgląd w szczegóły anatomii zacząłem korzystać z innych książek. Oprócz tych dwóch, które linkowałem wcześniej przydały mi się tez: - Anatomia dla artystów; - Artistic Anatomy - Paul Richer; - Atlas of Human Anatomy for the Artist; - Gottfried Bammes; Część mam na półce, ale wszystko jest w sieci. A jak nie mogłem znaleźć detali jakiegoś mięśnia, to wpisywałem po prostu w Google grafika. Chcę jeszcze poćwiczyć to czego się nauczyłem - powiedzmy 10h, a potem przechodzę do kolejnego działu Loomisa. W tym będę sobie pomagał prawdopodobnie książką Color and Light i takimi tutkami jak TEN Co do mięśni to po przejściu tego całego materiału dochodzę do wniosku, że najlepiej w miarę dobrze nauczyć się szkieletu, a potem gdzie który mięsień jest przyczepiony. Jak się to ogarnie, to potem jest już dużo łatwiej. #wwysocki Na razie korzystam głównie z fotek, ale na zasadzie referencji. Część z tym postaci, które zamieściłem jest z wyobraźni. Jest tam nabazgrolone w jednym miejscu ;) Póki co walczę z czasem, bo nie mogę wycisnąć więcej, niż 10h w tygodniu. Sporo obowiązków, ale niedługo powinno się zrobić okienko na stałe, to podniosę limit do 20. No i trzeba wrócić do modela z natury, bo bez tego spore braki. Dzięki za wizytę.
ropuch81 Napisano 2 Kwiecień 2015 Autor Napisano 2 Kwiecień 2015 Obiecane ćwiczenia. Tracing bardzo pomaga. Jeśli zna się układ mięśni, to można chwilowo zapomnieć o proporcjach, kompozycji i skoncentrować się na samych mięśniach. Łatwiej wchodzi do głowy. Efekty widać - na pierwszym obrazku kilka postaci z wyobraźni, potem tracing i znowu wyobraźni(na drugim, góra). Różnica kilku godzin, a postęp jest. Teraz czas na kolejny rozdział książki.
ropuch81 Napisano 25 Kwiecień 2015 Autor Napisano 25 Kwiecień 2015 Ciąg dalszy ćwiczeń z książką Figure Drawing. Tym razem rozdział na temat Block, Froms, Light. Wymyśliłem do tego ćwiczenie, efekty poniżej. Te ćwiczenia dają mi w kość, ale chcę przerobić książkę do końca. Do tej pory spędziłem z tą lekturą 140 godzin. 98% to ćwiczenia :) Zapraszam do komentowania, bo bardzo jestem ciekaw, co o tym wszystkim sądzicie.
ropuch81 Napisano 16 Maj 2015 Autor Napisano 16 Maj 2015 Aktualizacja. Załączam ćwiczenia ze studium światła, wg tego co dowiedziałem się z książki. Głowy z lusterka, reszta z fotek. Zdecydowałem, że opuszczę ostatnie rozdziały Figure drawing (m.in. postać w ruchu, postać siedząca, leżąca, głowa). Na pewno wrócę do tego materiału w przyszłości, kiedy podciągnę się w bardziej fundamentalnych obszarach. Teraz zaczynam Creative illustration Loomisa. Będę tak samo przerabiał kolejne rozdziały, posiłkował się innymi materiałami i zamieszczał ćwiczenia. Zmienię metodę działania, tak żeby szło to w stronę skończonej, bardziej zamkniętej, wykończonej pracy. Zapraszam do komentowania! ;)
sebel Napisano 21 Maj 2015 Napisano 21 Maj 2015 Bardzo fajne ćwiczenia, szczególnie podobają mi się te z zmienianiem postaci w proste bryły. Na twoim miejscu jednak bym uważał aby nie zabrnąć z tym zbyt daleko. Pamiętaj też o geście, aby Twoje postacie nie wyglądały jak kukły. Czasami kilka lini potrafi więcej przekazać niż wyrenderowany obrazek :). Poniżej masz kilka przykładów z neta o co dokładnie mi chodzi: Gesture1 Gesture2 Gesture3 Gesture4 Pozdro i powodzenia w dalszych ćwiczeniach :)
ropuch81 Napisano 3 Czerwiec 2015 Autor Napisano 3 Czerwiec 2015 Cześć #sebel, dziękuję za komentarz. Oczywiście pamiętam o geście, kilka postów wcześniej jest tego dosyć sporo. Ćwiczyłem to bardzo intensywnie, bo bardzo lubię ten aspekt postaci. Dziękuję za linki, super krecha. Poniżej zamieszczam efekty przechodzenia przez pierwszy rozdział Creative Illustration, dotyczący linii i jej roli w konstruowaniu kompozycji. Wziąłem na warsztat swoje wcześniejsze miniatury i starałem się je udoskonalić stosując nieformalny podział, opisany przez Andrew Loomis'a. Do tego doszła jeszcze kwestia równowagi ciężaru obiektów i umieszczenia horyzontu. W planie mam dalsze ćwiczenia w tym temacie, ale będę wzbogacał o kolejne, ważne elementy kompozycji. Wspomagam się też polską książką 'Perspektywa i kompozycja', z bardzo dobrej serii 'Podręcznik malarstwa' - polecam!
ropuch81 Napisano 24 Lipiec 2015 Autor Napisano 24 Lipiec 2015 (edytowane) Ciąg dalszy ćwiczeń z książką Creative Illustration. Przy okazji. Wiecie, że Figure Drawing została wydana po polsku? W maju :) Przerabiałem rozdział, w którym autor opisuje planowanie kompozycji, za pomocą 4 bazowych zestawów walorów. Efekty poniżej. Najpierw postać z referencji, a następnie tematy ze FB Spitpaint, z wyobraźni. Każdy szkic zaczynam od podziału liniami prostymi, na zasadach opisanych przez Andrew Loomisa, potem szkic obiektów, a następnie rozmieszczenie walorów. Co o tym myślicie, sprawdza się? Wcześniej myślałem o tym, żeby ciągnąć szkice dalej, czyli przejść do koloru i detalu, zamknąć ilustrację, ale po przemyśleniach podczas lektury stwierdzam, że to na razie nie ma sensu. Do tych obszarów dojdę za jakiś czas, a wg mnie bez dobrej kompozycji obrazek się nie obroni i kończyć go nie ma sensu. To tak jakby budować dom, koncentrując się na meblach i wystroju wnętrz, kiedy jeszcze nie ma fundamentów, ścian, drzwi i okien, albo startować na olimpiadzie bez żmudnie wypracowanej kondycji, siły, szybkości. - - - Połączono posty - - - W międzyczasie szkicuje gesty ze zdjęć. Zamieszczam 1 i 2 minutowe. Edytowane 24 Lipiec 2015 przez ropuch81
demenu Napisano 24 Lipiec 2015 Napisano 24 Lipiec 2015 Ciekawe są te ćwiczenia w ograniczonym walorze ale widzę że skupiles się mocno na aktach głównie z centralną kompozycja, kiedy natomiast twoje szkice z głowy przedstawiają bardziej skomplikowane sceny z wieloma bohaterami lub elementami fantastycznymi. Nie zaszkodziło by pocwiczyc na klatkach filmowych o bardziej nietypowej kompozycji i perspektywie. Cheers
ropuch81 Napisano 25 Lipiec 2015 Autor Napisano 25 Lipiec 2015 Dziękuję #demenu ! Bardzo trafna diagnoza i wspaniały pomysł. Tak mi się spodobał, że zabrałem się dzisiaj to ćwiczenie. Pierwsza seria poniżej.
DPFantasy Napisano 26 Lipiec 2015 Napisano 26 Lipiec 2015 Super ćwiczenia :) strasznie mi się podobają postaci z mięśniami :) i gestowe
Tomasz G Napisano 26 Lipiec 2015 Napisano 26 Lipiec 2015 fajne laseczki na zdjęciach;). Klepanie Loomisa i szybkie szkice ludzi na przystanku z poprzedniej strony najbardziej mi się podobają
ropuch81 Napisano 8 Sierpień 2015 Autor Napisano 8 Sierpień 2015 #Tomasz Gr, #DPFantasy Dziękuję :) Poniżej kilka serii ćwiczeń z analizy kompozycji. Zauważyłem, że po tych ćwiczeniach pojawia się tendencja do odnajdywania kierunków, linii (przeważnie skosów) w otoczeniu lub np. zdjęciach. Plan na kolejny tydzień: szkice gestów, skończyć rozdział Creative Illustration o kolorze i zacząć ćwiczenia, bazujące na tym rozdziale.
DAGOO Napisano 9 Sierpień 2015 Napisano 9 Sierpień 2015 Wow, jesteś tytanem pracy. Z ogromną przyjemnością obejrzałam sobie od początku do końca Twoją teczkę. Niesamowite są szkice anatomiczne, na bardzo wysokim poziomie. Mógłbyś dawac lekcje :) Zastanawia mnie ile godzin pracujesz dziennie, aby osiągnąć takie rezultaty? Pozdro!
ropuch81 Napisano 25 Sierpień 2015 Autor Napisano 25 Sierpień 2015 #DAGOO, cieszę się, że Ci się podoba. Aktualnie rysuję średnio 10 godzin w tygodniu. Na razie nie mogę więcej, ale za jakiś czas to zmienię. Chcę ten czas przynajmniej podwoić. Poniżej ćwiczenia na bazie movie stills z dodatkową opcją analizy kolorystycznej. Zgodnie z tym, co pisze Andrew Loomis w swojej książce - wybierałem 3 podstawowe kolory, a potem budowałem obraz z wykorzystaniem ich pochodnych. Może za jakiś czas umieszczę tu notatki, które spisywałem podczas przerabiania tej lektury. Na pewno się komuś przydadzą. Dorzucam jeszcze szkice - tusz/ołówek. Na miesiąc odkładam książki i ćwiczenia. Czas rozpędzić wyobraźnię i nabrać dodatkowych nawyków rysowania.
ropuch81 Napisano 2 Wrzesień 2015 Autor Napisano 2 Wrzesień 2015 Jak pisałem wcześniej, zarzuciłem ćwiczenia i teorie a zabrałem się za praktykę, z wyobraźni, na razie bez referencji. Poniżej dwa obrazki i WIP dla każdego. Po zrobieniu pierwszego stwierdziłem, że nie tędy droga i spróbuję inaczej. Zrobiłem drugi, ale w inny sposób. Szczegóły widać na wip'ach. Dalej mam problem z kolorem, główkowałem nad tym, po czym stwierdziłem, że muszę po prostu więcej malować z natury, najlepiej farbami, a oprócz tego studium ołówkowe z naciskiem na walor. Czyli odwieczna prawda - klepanie podstaw. Liczę na Waszą pomoc, sugestie. Co jest nie tak, co zmienić, jak poprawić pracę z kolorem i efekty? Z góry dziękuję. Dodatkowo kilka rysunków z grupy Art Cafe na FB, założonej przez Maćka Kuciarę.
ropuch81 Napisano 3 Wrzesień 2015 Autor Napisano 3 Wrzesień 2015 Kilka szkiców na grupę Art Cafe. Eksperymenty z pędzlami i szukaniem formy, kształtu zaczynając od abstrakcyjnych pociągnięć pędzlami.
ropuch81 Napisano 4 Wrzesień 2015 Autor Napisano 4 Wrzesień 2015 (edytowane) Miało nie być ćwiczeń, ale te to moje ulubione i traktuję je jako przygotowanie do kolejnej sesji eksperymentów z pędzlami i formą. 2-3 minuty na każdy. Edytowane 4 Wrzesień 2015 przez ropuch81
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się