Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, jestem nowy na forum i chciałem wszystkich powitać. Grafiką 3d zajmuję się hobbystycznie od około 2 lat. Mam prośbę do osób dobrze znających się na Zbrush. Chodzi mi o pomoc w rozplanowaniu modelu postaci (postać ma być przeznaczona do animacji więc chciałbym wypalić mapy AO i normal.)

Poniżej zamieszczam plik referencyjny:

vpa3sue4qfpq_t.jpg

Chodzi o rozplanowanie tego pancerza. Chciałem zrobić to maskami a następnie extract. problem pojawia się ponieważ maski na low poly są poszarpane, a na wysokim poziomie podziału, extract ma zbyt dużo poligonów. Pomocne były by też wskazówki, jak zrobić te zakładki (jedna część pancerza zachodzi na inną.) Z góry dziękuję za wszystkie porady :)

• Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Co do opcji extract- Robisz ją na wysokim subdivie i kopiujesz nowo powstałego toola. Potem robisz Zremesh do żądanej ilości poly i następnie robisz projekcje detalu (ostrych krawędzi) ze starej siatki na nową po zremeshu, starą kasujesz. Taka projekcja to dosyć podstawowy workflow więc polecam sobie przyswoić.

http://docs.pixologic.com/user-guide/3d-modeling/topology/zremesher/

http://docs.pixologic.com/user-guide/3d-modeling/topology/zremesher/transferring-detail/

http://docs.pixologic.com/reference-guide/tool/polymesh/subtool/ (szukaj Project All)

Jeśli ten gość ma być całościowo modelem i nie będzie robiona symulacja tkanin to sprawa jest prosta. Nakładanie warst to kwestia dobrej kolejności ich tworzenia/dodawania. Żeby warstwy się ładnie nachodziły musisz dopasować wszystko move brushami, głównie move topological. Polecam używać ich również z ALTem bo wtedy przesuwasz po osi normalnej do powierzchni dzięki czemu nie musisz ustawiać odpowiednio kamery żeby coś poprzesuwać. Jak przetestujesz to załapiesz idee.

Na modelowaniu pod symulacje się nie znam.

Napisano