Napisano 19 Luty 201411 l Witam serdecznie, dawno mnie tu nie było bo jako tako nigdy się 3d nie zajmowałem. Postanowiłem to zmienić i na pracę inżynierską wybrałem właśnie animacje 3d, w końcu trzeba się nauczyć Maxa :) Tak czy siak ten wstęp ma na celu zaznaczenie, że jestem bardzo bardzo początkującym. Co do problemu: Tworzę animację w której polygony są widoczne (od takie założenie coś ala low poly). Do tej pory szło mi w miarę dobrze ale ta scena przysporzyła mi wiele problemów chodzi o to że podczas renderu cienie wewnątrz pojazdu zachowują się kompletnie nieprzewidywanie. Dla przykładu dodam 2 klatki ale nie ma to znaczenia bo każda kolejna jest inna. Co próbowałem zrobić do tej pory: Zwiększyć ustawienia FG - bez rezultatu Włączyć/Wyłączyć GI - bez rezultatu Renderować sam pojazd (w tej scenie z tej kamery) - bez rezultatu Obliczać FG osobno: co 10 klatek oraz wszystkie klatki z dodawaniem zmian tylko - bez rezultatu Zapewne mój problem jest trywialny ale nie potrafię sobie z nim poradzić od 3 dni. Proszę więc o wyrozumiałość jeżeli to jest oczywiste :) Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelkie wskazówki. ps. Max 2014 i MentalRay.
Napisano 19 Luty 201411 l Jeśli masz taką możliwość spróbuj świecić FG+UserIBL(nie wiem czy jest dla Maxa, ale od 2k13 jest w Mayce)
Napisano 19 Luty 201411 l Autor A co to jest UserIBL ? Ja użyłem IBL-a przy pomocy tego narzędzia Swoją drogą zmiany ustawień nie wpływają w żaden sposób na te akurat cienie. Więc nie upatrywał bym winy w tym, ale być może nie mam racji. Ja obstawiam że chodzi o jakieś liczenie cieni albo dalej o FG. Tak czy siak dzięki za odpowiedź :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto