Jump to content

Rozmieszczenie obiektów w kielichu - problem.


GutekPL
 Share

Recommended Posts

Cześć,

 

Mam wykonany obiekt kielicha i za pomocą Rayfire chcę wewnątrz kielicha rozmieścić obiekty np. sphere.

W pierwszej wersji kiedy obiekt kielicha nie ma nadanego modyfikatora TurboSmoth to obiekty rozmieszczają się prawidłowo.

Natomiast kiedy tylko nałożę modyfikator TurboSmoth to obiekty przelatują przez kielich. Nie mam już pomysłu co mogę robić źle ?

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Spronuj collision tolerance zmniejszyc. Mozesz tez kombinowac z substeps, gravity i time scale.

 

Domyslam sie ze chodzi o to ze w jednym momencie obiekty sa po JEDNEJ stronie a w nastepnej klatce po DRUGIEJ. To normalne bo dopoki obiekt nie bedzie mial kolizji w danej klatce z obiektem to bedzie traktowany ze nie ma zadnej kolizji. Czyli obiekty ktore maja duza predkosc beda normalnie przekatywaly przez obiekt.

Link to comment
Share on other sites

"Szosz" - Próbowałem już tego wcześniej połączyłem modyfikatory do editable poly jak i mesh i było to samo.

Kiedy wczytałem stary plik z tym obiektem jeszcze bez turbo smootha to obiekty ładnie się rozmieściły w kielichu.

 

"Juzwa" - Mam przeczucie że to będzie to czego szukałem. Jutro sprawdzę jak zachowują się obiekty po zmianie tych parametrów.

 

Dzięki wielkie za podpowiedzi.

Link to comment
Share on other sites

Cześć, wczoraj sprawdziłem jak zachowają się obiekty po zmianie collision tolerance. Jest o niebo lepiej

tj. większość kostek lodu ładnie się rozmieściła w kielichu ale część jeszcze przeleciała. Zmieniłem jeszcze pozostałe parametry wg

propozycji kolegi "Juzwa" i doszedłem do tego że tylko dwie kostki przelatują przez kielich. Jeszcze będę próbował tak ustawić te parametry

żeby wszystkie kostki rozmieściły się w kielichu.

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Czy MassFX to jest to samo co PhysX w 3d max. Chodzi mi o to że przeglądałem tutoriale na temat MassFX i u nich w 3d maxie nazwy paska narzędziowego i bocznego menu są nazwane jako MassFX Toolbar i MassFX Tools a u mnie odpowiednio PhysX Toolbars i PhysX Tools. I dlatego zastanawiam się czy to jest to samo czy muszę zainstalować oddzielnie MassFX. Poniżej zrzut ekranu:

 

W1G2g2s.jpg

 

"Juzwa" Czy możesz mnie trochę naprowadzić gdzie szukać ustawień w MassFX podobnych w działaniu jak w RF collision tolerance ?

Zrobiłem test i dostałem podobny efekt jak na początku w RF tj. tylko 3 kostki lodu zatrzymują się w kielichu a reszta przelatuje.

 

Dzięki za ewentualną podpowiedź.

Link to comment
Share on other sites

Gdy coś dziwnego dzieje się w maxie - a w ostatnich wersjach to często - stosuje pewną metodę, a mianowicie:

1. Utwórz nową scene (reset)

2. zaimportuj do niej obiekty ze starej sceny

3. zrób boxa, np. 10x10x10

4. jeżeli twoje obiekty są mniej więcej podobej wielkości to ok, ewentualnie je pomniejsz/powiększ

5. zrób z boxa editable poly a nastęnie poprzez attach dołacz swój obiekt, potem usuń element box

( po prostu ten zabieg eliminuje wszystkie ewentualne błędy w transformacji obiektu przyjmując wszystkie właściwości

nowego obiektu box )

 

dużo zalezy też od jednostek (zwaszcza w symulatorach takich jak RF, Mass FX, czy Cloth)

 

Inaczej zachowają się obiekty/ciuchy/ciecze/ciała stałe jeżeli symulator traktuje je np. jakby miały 1 cm x 1 cm a inaczej jak będą miały 10m x 10x

 

Dlatego taka scenka po resecie i utworzenie obiektu, defaultowego może służyć jako referencja,

 

Ja ogólnie zwykle pracuję w jednostkach metrycznych, ale często napotykam na dziwne akcje w maxie..

Link to comment
Share on other sites

"mateusz_s" - Dzięki za radę. Zrobiłem tak jak napisałeś ale efekt jest podobny (sprawdzone w RF i MassFX)

kostki przelatują przez kielich. Jedynie co pomogło to zmiana parametru collision tolerance - 70% kostek zatrzymało się w kielichu

a reszta przeleciała. Ale takie porady są cenne i warte zapamiętania dzięki.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy