kowalskikamil Napisano 22 Luty 2014 Napisano 22 Luty 2014 Witam was drodzy koledzy, męczę się pół dnia z tym czymś i nie mogę sobie poradzić, otóż zaimportowałem plik z Archicada niestety po zaimportowaniu, jak widać na załączonych obrazkach model w widoku perspective ma postrzępione face'y, część z nich poznikała, Natomiast wracając do widoku Orto już wszystko jest w porządku. Czy ktoś zna jakiś sposób jak się pozbyć tego problemu ?
stormwind Napisano 22 Luty 2014 Napisano 22 Luty 2014 Importowałeś do pustej sceny? Wygląda na złą skalę modelu, nieprawidłowo ustawione jednostki w stosunku do modelu lub bardzo duża odległość modelu od punktu 0,0,0.
kowalskikamil Napisano 22 Luty 2014 Autor Napisano 22 Luty 2014 Importowałem do pustej sceny, zauważyłem że podobnie stało się z modelem wyexportowanym ze sketchupa do formatu *.3ds . Próbowałem mergować scenę patrzyłem wtedy na jednostki też także w odpowiednich się wstawiło na pewno. Kolejna sprawa to poprzesuwałem wszystko to pktu 0,0,0 i to również nic nie dało, szukałem w poszczególnych obiektach czy jakiś vertex nie jest na "końcu świata" ale wszystko było w porządku, Dodam jescze, że np kiedy włącze viewport clipping to nawet w widoku ortogonalnym pojawia się ten sam problem, natomiast gdy go odznaczę, to Orto jest w porządku, natomiast Perspective bez zmian. Brakuje mi pomysłów co tu jeszcze zrobić, stery od grafiki aktualizowałem 4 dni temu. więc to też raczej nie źródło błędu...
Juzwa Napisano 22 Luty 2014 Napisano 22 Luty 2014 Witam, Tez mialem podobny problem. Co ciekawe nie raz i to z plikami kupionymi na turbosquid. W moim przypadku nic nie pomoglo. Probowales wrzucic na obiekty multires? Czasami jak normale sie zwala na obiektach to zawsze dziala. Nic wiecej mi nie przychodzi do glowy.
kowalskikamil Napisano 22 Luty 2014 Autor Napisano 22 Luty 2014 Właśnie probowałem z multiresem, ale nic nie działa. Czyli mamy kolejny nierozwiązywalny problem w Maxie... ?
mateusz_s Napisano 24 Luty 2014 Napisano 24 Luty 2014 Moje rady: 1. Utwórz nowy obiekt np. box, zamień go na editable poly, następnie poprzez attach dołącz do niego twoje obiekty. 2. czy właczenie w perspective viewport clipping też nie pomaga? 3. weź nową scenę i utwórz boxa np. 10x10x10, zaimportuj swoje obiekty przeskaluj je tak żeby calosc nie była kosmicznie za mała ani za duża w stosunku do boxa, tylko podobna, nastepnie zrób tak jak w punkcie pierwszym.
kowalskikamil Napisano 11 Marzec 2014 Autor Napisano 11 Marzec 2014 mateusz_s Przy attachowaniu niestety potem tracę kontrolę nad poszczególnymi obiektami raczej tak? Próbowałem attachować problem pozostaje być może jest trochę mniejszy. Przy włączonym viewport clipping problem pojawia się również w widoku ORTO, gdy opcja ta jest wyłączona tylko w widoku ORTO nie ma tego dziwnego defektu ginących face'ów...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się