Lubasz Napisano 24 Luty 2014 Napisano 24 Luty 2014 Witam, mam problem z wyrenderowaniem animacji w 3Ds Maxie w jakości HD bądź full HD, w renderze ustawiam HDTV (video) width 1920 height 1080, podczas renderingu wszystko elegancko wygląda jednak po zrenderowaniu jakość animacji dosyć mocno spada a we właściwościach widnieje jedynie 480p. Renderuje przy pomocy mental rayu. Proszę o pomoc i pozdrawiam!
Adder Napisano 24 Luty 2014 Napisano 24 Luty 2014 Powiedz, że renderujesz oddzielne klatki bitmap, a nie od razu film.
Lubasz Napisano 24 Luty 2014 Autor Napisano 24 Luty 2014 Nie bardzo wiem o co chodzi ponieważ, jestem zielony w renderowaniu. Format zapisu wybieram avi, więc jest to od razu film, a w jeśli miałbym renderować oddzielnie klatki to w jaki sposób? Miałbym każdą klatkę oddzielnie a potem je musiał łączyć?
Adder Napisano 24 Luty 2014 Napisano 24 Luty 2014 Powiem Ci tak.. nie wiem co mogło spowodować Twój problem ze spadkiem jakości. Prawdopodobnie wybrany sposób kompresji, albo jakości.. Co jest ważne: nie renderuj animacji do avi. Powód pierwszy z brzegu. Jak przy avi Ci się sypnie max po powiedzmy 2 dniach renderu to idzie się powiesić. Jak przy klatkach, to masz to gdzieś bo po każdej jest zapis do pliku i wznowisz gdzie skończyłeś. Złączyć to potem można nawet w Virtual Dubie. Darmowy sofcik. Jedyną zmianą jaką musisz zrobić, żeby robił do oddzielnych klatek to w formacie pliku zamiast avi wybrać obrazki na przykład PNG czy Jpg. Pamiętaj mu tylko podać miejsce docelowe gdzie zapisywać. (po każdej wyrenderowanej klatce zobaczysz ją skończoną w folderze, więc odrazu będziesz wiedział czy wszystko ok.) Po renderze wszystkie obrazki mają przy nazwie numer. Virtual dub to rozumie, więc potem tylko odpalasz go i otwierasz w nim te obrazki. Na końcu wybierzesz sobie kodeki kompresje i zapisujesz.