Napisano 24 Luty 201411 l Witam, mam problem z wyrenderowaniem animacji w 3Ds Maxie w jakości HD bądź full HD, w renderze ustawiam HDTV (video) width 1920 height 1080, podczas renderingu wszystko elegancko wygląda jednak po zrenderowaniu jakość animacji dosyć mocno spada a we właściwościach widnieje jedynie 480p. Renderuje przy pomocy mental rayu. Proszę o pomoc i pozdrawiam!
Napisano 24 Luty 201411 l Autor Nie bardzo wiem o co chodzi ponieważ, jestem zielony w renderowaniu. Format zapisu wybieram avi, więc jest to od razu film, a w jeśli miałbym renderować oddzielnie klatki to w jaki sposób? Miałbym każdą klatkę oddzielnie a potem je musiał łączyć?
Napisano 24 Luty 201411 l Powiem Ci tak.. nie wiem co mogło spowodować Twój problem ze spadkiem jakości. Prawdopodobnie wybrany sposób kompresji, albo jakości.. Co jest ważne: nie renderuj animacji do avi. Powód pierwszy z brzegu. Jak przy avi Ci się sypnie max po powiedzmy 2 dniach renderu to idzie się powiesić. Jak przy klatkach, to masz to gdzieś bo po każdej jest zapis do pliku i wznowisz gdzie skończyłeś. Złączyć to potem można nawet w Virtual Dubie. Darmowy sofcik. Jedyną zmianą jaką musisz zrobić, żeby robił do oddzielnych klatek to w formacie pliku zamiast avi wybrać obrazki na przykład PNG czy Jpg. Pamiętaj mu tylko podać miejsce docelowe gdzie zapisywać. (po każdej wyrenderowanej klatce zobaczysz ją skończoną w folderze, więc odrazu będziesz wiedział czy wszystko ok.) Po renderze wszystkie obrazki mają przy nazwie numer. Virtual dub to rozumie, więc potem tylko odpalasz go i otwierasz w nim te obrazki. Na końcu wybierzesz sobie kodeki kompresje i zapisujesz.
Napisano 24 Luty 201411 l Przypomina mi się, że jak na początku mojej zabawy z maxem, miałem ten sam problem, ale przestałem się tym przejmować gdy właśnie mi się max wysypał po długim renderze animki i przeszedłem na renderowanie do klatek.
Napisano 24 Luty 201411 l Autor Dzięki wielkie za pomoc, teraz już będę wiedział co i jak :) Jeszcze ostatnie pytanie, lepiej renderować do png czy jpg? Jakaś znaczna różnica jest między tymi dwoma formatami ?
Napisano 24 Luty 201411 l Przeogromna różnica. O tym już lepiej poczytaj w necie. Wszystko sprowadza się do kompresji stratnych i bezstratnych. Jpeg to format ze stratną kompresją. PNG bezstratna. (BMP też bezstratna, ale png chociaż kompresuje). Więc lepiej PNG. Po co masz odrazu na zapisie tracić informacje. Tylko uważaj na jedną rzecz. Jak będziesz wybierał format, max zapyta o ilość bitów i czy na renderze ma być alfa czy ma jej nie być. To jest bardzo przydatne, ale można zgłupieć jak się nie wie, albo zapomni. Jak na przykład wyrenderujesz coś z mgłą, a zapis będzie z włączoną przezroczystością. Potem odpalasz taki render na przykład windowsową przeglądarką, ten ma brak tła (więc białe) i zastanawiasz się gdzie ta mgła. Ale jak już w jakimś graficznym sofcie sam dodasz tło to wszystko jest piękne. Z drugiej strony, po co ma się renderować czarność. Wszystko według uznania. I nie ma za co. Pytaj dalej w razie problemów.
Napisano 25 Luty 201411 l Autor Mógłbyś jeszcze powiedzieć jak ustawiasz VirtualDuba? Ponieważ gdy konwertuje do avi bez zmiany ustawień to standardowo ma 10 bądź 15 fpsów, po wrzuceniu do vegasa i przyśpieszeniu wygląda dosyć ładnie, jednak gdy ustawiam zapis na 30 fpsów w VirtualDub to film bardzo dziwnie się przycina i trochę klatkuje.
Napisano 25 Luty 201411 l Pamiętaj fpsy ustawić takie jakie miałeś na animacji w maxie. Zgaduje, że klatkuje bo dużo waży, a dużo waży bo pewnie nie wybrałeś żadnego codeca ? (w Virtial Dubie: Video-> compression)
Napisano 25 Luty 201411 l Autor Super, teraz naprawdę fajnie to wygląda, tylko trochę kolory wyblakły ponieważ użyłem jakiegoś kodeku z microsofta. Jakie kodeki pobrać aby uzyskać jak najlepszy efekt? DivX?
Napisano 25 Luty 201411 l Nie mam pojęcia. Wybacz.. Nie bawiłem od wieków tymi rzeczami. Przetestuj te które masz, albo poczytaj o nich w necie. Z takich które ja mam u siebie użył bym MPEG-4 albo x264, ale to takie zgadywanie bo po prostu nazwy mi się kojarzą :P
Napisano 25 Luty 201411 l Ja tylko słówko. Jeśli i tak później wrzucasz to do Vegasa, to w ogóle nie potrzebujesz łączyć w VirtualDubie. Po prostu po wyrenderowaniu do sekwencji obrazów w vegasie wybierasz File/Import->Media, zaznaczasz pierwszą wyrenderowaną klatkę, zaznaczasz w oknie wyboru pliku opcję "Open sequence", i gotowe. W Project Media pojawi się widok pierwszej klatki, ale jak ją wciągniesz na timeline, to będziesz tam miał całą animację. I możesz z nią robić wszystko to, co z normalnymi plikami wideo w Vegasie. Nie trzeba osobno kodować, nie potrzeba kodeków itp.
Napisano 26 Luty 201411 l Autor Mhm, jeśli wrzucę klatki od razu do vegasa to śmiga aż miło, dzięki wam za pomoc Pozdrawiam!
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto