Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Potrzebuje pomocy - zastanawiam się czy jest jakiś plugin, skrypt cokolwiek do 3ds max, który pozwoli mi mieć np. 1 materiał w którym mam wiele map diffuse, reflect ale każda musi być przypisana odpowiednio do obiektu o konkretnej nazwie? Przykładowo mam wiele desek o już zrobionych przeze mnie długościach i teraz konkretnie potrzebuje plik diffuse np.: IMAG251 przypisać do modelu 251 itd.

 

Wiem, że jest floor generator z którego korzystam często ale on i multitexture chyba nie pozwalają mi na sztywno tak przypisać konkretnych map do konkretnego obj. tylko random co nie do końca się sprawdzi. A nie bardzo mi się uśmiecha np. kopiować 20materiałów i podmieniać ręcznie mapy (bo reszta param. zostaje taka sama). A mam pustkę w głowie jak to fajnie rozwiązać innaczej.

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 867
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

To chyba tylko odpowiednie mapowanie i przesuwanie gizma UVW na poszczególnych obiektach. Jedna mapa. Przy płaskich powierzchniach niezbyt skomplikowane i czasochłonne. Już tak robiłem właśnie po to żeby uniknąć "sterty" identycznych materiałów.

Napisano
  • Autor

No jest to jakieś wyjście. W sensie połączyć sobie teksturki w jedną dużą a potem tylko mapowaniem przesunąć. Chyba faktycznie wrzucenie wszystkiego w photoshopa będzie szybsze. Dzięki Dynamico pomysł całkiem spoko - wypróbuje.

 

Chociaż jak ktoś zna inne też rozwiązanie to chętnie sprawdzę ;)

Napisano

można jeszcze użyć różnych kanałów mapowania, wtedy dla każdej mapy możesz przypisać inne mapowanie (ustawiając odpowiednie kanały mapowania) i połączyć je przez mapy mix.

Napisano

Jak używasz mental ray-a to moźesz skorzystać z szejdera Multi/Sub-Map. Nie wiem czy moźna go uźywać z innymi render silnikami, ale robi to co potrzebujesz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.