Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Potrzebuje pomocy - zastanawiam się czy jest jakiś plugin, skrypt cokolwiek do 3ds max, który pozwoli mi mieć np. 1 materiał w którym mam wiele map diffuse, reflect ale każda musi być przypisana odpowiednio do obiektu o konkretnej nazwie? Przykładowo mam wiele desek o już zrobionych przeze mnie długościach i teraz konkretnie potrzebuje plik diffuse np.: IMAG251 przypisać do modelu 251 itd.

 

Wiem, że jest floor generator z którego korzystam często ale on i multitexture chyba nie pozwalają mi na sztywno tak przypisać konkretnych map do konkretnego obj. tylko random co nie do końca się sprawdzi. A nie bardzo mi się uśmiecha np. kopiować 20materiałów i podmieniać ręcznie mapy (bo reszta param. zostaje taka sama). A mam pustkę w głowie jak to fajnie rozwiązać innaczej.

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

To chyba tylko odpowiednie mapowanie i przesuwanie gizma UVW na poszczególnych obiektach. Jedna mapa. Przy płaskich powierzchniach niezbyt skomplikowane i czasochłonne. Już tak robiłem właśnie po to żeby uniknąć "sterty" identycznych materiałów.

Napisano

No jest to jakieś wyjście. W sensie połączyć sobie teksturki w jedną dużą a potem tylko mapowaniem przesunąć. Chyba faktycznie wrzucenie wszystkiego w photoshopa będzie szybsze. Dzięki Dynamico pomysł całkiem spoko - wypróbuje.

 

Chociaż jak ktoś zna inne też rozwiązanie to chętnie sprawdzę ;)

Napisano

można jeszcze użyć różnych kanałów mapowania, wtedy dla każdej mapy możesz przypisać inne mapowanie (ustawiając odpowiednie kanały mapowania) i połączyć je przez mapy mix.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności