jacekszy0 Napisano 23 Marzec 2014 Napisano 23 Marzec 2014 Potrzebuje pomocy - zastanawiam się czy jest jakiś plugin, skrypt cokolwiek do 3ds max, który pozwoli mi mieć np. 1 materiał w którym mam wiele map diffuse, reflect ale każda musi być przypisana odpowiednio do obiektu o konkretnej nazwie? Przykładowo mam wiele desek o już zrobionych przeze mnie długościach i teraz konkretnie potrzebuje plik diffuse np.: IMAG251 przypisać do modelu 251 itd. Wiem, że jest floor generator z którego korzystam często ale on i multitexture chyba nie pozwalają mi na sztywno tak przypisać konkretnych map do konkretnego obj. tylko random co nie do końca się sprawdzi. A nie bardzo mi się uśmiecha np. kopiować 20materiałów i podmieniać ręcznie mapy (bo reszta param. zostaje taka sama). A mam pustkę w głowie jak to fajnie rozwiązać innaczej.
Dynamico Napisano 23 Marzec 2014 Napisano 23 Marzec 2014 To chyba tylko odpowiednie mapowanie i przesuwanie gizma UVW na poszczególnych obiektach. Jedna mapa. Przy płaskich powierzchniach niezbyt skomplikowane i czasochłonne. Już tak robiłem właśnie po to żeby uniknąć "sterty" identycznych materiałów.
jacekszy0 Napisano 23 Marzec 2014 Autor Napisano 23 Marzec 2014 No jest to jakieś wyjście. W sensie połączyć sobie teksturki w jedną dużą a potem tylko mapowaniem przesunąć. Chyba faktycznie wrzucenie wszystkiego w photoshopa będzie szybsze. Dzięki Dynamico pomysł całkiem spoko - wypróbuje. Chociaż jak ktoś zna inne też rozwiązanie to chętnie sprawdzę ;)
Bacry Napisano 23 Marzec 2014 Napisano 23 Marzec 2014 można jeszcze użyć różnych kanałów mapowania, wtedy dla każdej mapy możesz przypisać inne mapowanie (ustawiając odpowiednie kanały mapowania) i połączyć je przez mapy mix.
Konstantin Kireev Napisano 1 Kwiecień 2014 Napisano 1 Kwiecień 2014 Jak używasz mental ray-a to moźesz skorzystać z szejdera Multi/Sub-Map. Nie wiem czy moźna go uźywać z innymi render silnikami, ale robi to co potrzebujesz.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się