Napisano 23 Marzec 201411 l Potrzebuje pomocy - zastanawiam się czy jest jakiś plugin, skrypt cokolwiek do 3ds max, który pozwoli mi mieć np. 1 materiał w którym mam wiele map diffuse, reflect ale każda musi być przypisana odpowiednio do obiektu o konkretnej nazwie? Przykładowo mam wiele desek o już zrobionych przeze mnie długościach i teraz konkretnie potrzebuje plik diffuse np.: IMAG251 przypisać do modelu 251 itd. Wiem, że jest floor generator z którego korzystam często ale on i multitexture chyba nie pozwalają mi na sztywno tak przypisać konkretnych map do konkretnego obj. tylko random co nie do końca się sprawdzi. A nie bardzo mi się uśmiecha np. kopiować 20materiałów i podmieniać ręcznie mapy (bo reszta param. zostaje taka sama). A mam pustkę w głowie jak to fajnie rozwiązać innaczej.
Napisano 23 Marzec 201411 l To chyba tylko odpowiednie mapowanie i przesuwanie gizma UVW na poszczególnych obiektach. Jedna mapa. Przy płaskich powierzchniach niezbyt skomplikowane i czasochłonne. Już tak robiłem właśnie po to żeby uniknąć "sterty" identycznych materiałów.
Napisano 23 Marzec 201411 l Autor No jest to jakieś wyjście. W sensie połączyć sobie teksturki w jedną dużą a potem tylko mapowaniem przesunąć. Chyba faktycznie wrzucenie wszystkiego w photoshopa będzie szybsze. Dzięki Dynamico pomysł całkiem spoko - wypróbuje. Chociaż jak ktoś zna inne też rozwiązanie to chętnie sprawdzę ;)
Napisano 23 Marzec 201411 l można jeszcze użyć różnych kanałów mapowania, wtedy dla każdej mapy możesz przypisać inne mapowanie (ustawiając odpowiednie kanały mapowania) i połączyć je przez mapy mix.
Napisano 1 Kwiecień 201411 l Jak używasz mental ray-a to moźesz skorzystać z szejdera Multi/Sub-Map. Nie wiem czy moźna go uźywać z innymi render silnikami, ale robi to co potrzebujesz.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto