Jump to content

V-Ray i normal map - flip na seamie?


dR. Mahoney
 Share

Recommended Posts

Teraz sprawdzałem inny obiekt. W marmosecie normal mapa wypalone z xNormal'a wygląda dobrze. Po wrzuceniu do maxa dzieją się też cuda. Flip na green wcale mi nie pomaga. Albo normal mapa przestaje być czytelna/zanika detal, albo dalej jest widoczny brzydki flip na seamie.

Do tego widać quady, a jest smooth shading.

max:

 

x43bbo.jpg

 

mapka:

 

2chktxt.jpg

 

marmoset:

 

2lvbj35.jpg

Edited by dR. Mahoney
Link to comment
Share on other sites

Powiem Ci tak, miałem dokładnie ten sam problem. To co ja wtedy znalazłem nie pomogło i sam założyłem temat na polycouncie(jest usunięty o tym później) Napisze Ci to co mi radzili, tylko po polskiemu. Cały problem rodzi się z gamma correction w maxie.

 

1> Zmień gamma correction na standardowe.(1.0 z 2.2 >Customize>Preference>Gamma and LUT)

2> Max ma X+Y-Z+ taka mapke wypluj z xnormala. Jak to tak samo nie da nic to flip na green.

Edited by ch3steros
Link to comment
Share on other sites

Przy wybieraniu pliku w nodzie bitmap, na dole mass opcje gamma override (juz po wybraniu pliku, przed kliknięciem ok).

 

Nie stosuj tego co napisal kolega wyzej bo tylko soe oddalisz od rozwiazania problemu. Vray obsługuje normalnie vray mape, tylko trzeba zaczytac ja w gammie 1.0 i odwrocic kanal.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy