Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam was,

mam problem z normal mapą wyświetlaną na renderze przez v-ray'a. Powstaje dziwna granica w odcieniu od miejsca przecięcia siatki(flip?). Obrazek lepiej zobrazuje to, o co mi chodzi. Po wyłączeniu normal mapy problem znika.

 

2a3lef.jpg

33kdapd.jpg

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Wydaje mi się, że tak właśnie działa normal mapa.

 

Może pomogłoby lekkie rozmazanie normal mapy przy tamtej krawędzi ? Albo przynajmniej zmniejszyło by ten efekt ?

 

Tylko strzelam :P

 

Pozdrawiam.

Napisano

A skąd, nie powinno być seamów. I nic nie rozmazuj:D. Pokaż jak wygląda w viewporcie ten obiekt z samą normal map.

Napisano
  • Autor

Może to zabrzmi dziwnie, ale po przełączeniu przy bitmapie z tangent na local xyz problem zniknął, ale to chyba nie jest poprawne rozwiązanie? W viewporcie jest ok. Sprawdzałem nawet w Marmosecie i tam cały model był wyświetlany ok.

Napisano
  • Autor

Teraz sprawdzałem inny obiekt. W marmosecie normal mapa wypalone z xNormal'a wygląda dobrze. Po wrzuceniu do maxa dzieją się też cuda. Flip na green wcale mi nie pomaga. Albo normal mapa przestaje być czytelna/zanika detal, albo dalej jest widoczny brzydki flip na seamie.

Do tego widać quady, a jest smooth shading.

max:

 

x43bbo.jpg

 

mapka:

 

2chktxt.jpg

 

marmoset:

 

2lvbj35.jpg

Edytowane przez dR. Mahoney

Napisano

Zaczytujesz mape z gamma override 1.0? Masz ja w png? Wrzucasz w slot bump poprezez normalmap node?

Napisano
  • Autor
  deshu napisał:
Zaczytujesz mape z gamma override 1.0? Masz ja w png? Wrzucasz w slot bump poprezez normalmap node?

 

Hmm, nie wiem gdzie ustawić gamma override. Normalka jest w png, wrzucona w slot bump jako normal bump.

Napisano

Powiem Ci tak, miałem dokładnie ten sam problem. To co ja wtedy znalazłem nie pomogło i sam założyłem temat na polycouncie(jest usunięty o tym później) Napisze Ci to co mi radzili, tylko po polskiemu. Cały problem rodzi się z gamma correction w maxie.

 

1> Zmień gamma correction na standardowe.(1.0 z 2.2 >Customize>Preference>Gamma and LUT)

2> Max ma X+Y-Z+ taka mapke wypluj z xnormala. Jak to tak samo nie da nic to flip na green.

Edytowane przez ch3steros

Napisano

Przy wybieraniu pliku w nodzie bitmap, na dole mass opcje gamma override (juz po wybraniu pliku, przed kliknięciem ok).

 

Nie stosuj tego co napisal kolega wyzej bo tylko soe oddalisz od rozwiazania problemu. Vray obsługuje normalnie vray mape, tylko trzeba zaczytac ja w gammie 1.0 i odwrocic kanal.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności