Napisano 26 Marzec 201411 l Witam, Przeskoczyłem z blendera na 3ds max'a, jako iż jestem początkujący, proszę o poradę. Czy sam program na początek mi wystarczy? Posiadam wersję 3ds Max 2010. Powinienem coś do niego dograć? Jeżeli tak, to proszę o podanie nazwy programów i czemu służą. Najlepiej bezpłatne wersje ;) nie testowe. Z góry bardzo dziękuję i przepraszam jeżeli postawiłem pytanie nie na miejscu. ;)
Napisano 26 Marzec 201411 l 3ds Max to program do którego znajdziesz "milion" skryptów, do wszystkiego! Jeśli zależy Ci na ułatwianiu sobie pracy powinieneś się tym zainteresowac, jest wiele darmowych skryptów wartych uwagi. Proponuję abyś powoli budował sobie bazę skryptów, mówiąc powoli mam na myśli to, że warto abyś podczas nauki szukał skryptu do tego co aktualnie wykonujesz. Modelujesz, szukaj skryptów do modelowania, animujesz do animacji itd. Na start bankowo przyda Ci się Outliner, skrypt ten służy do zarządzania sceną, to bardzo przydatny skrypt, którego odpowiednik pojawił się dopiero teraz w 3ds Max 2015. Przy jego pomocy posegregujesz sobie wszystko co mieści się w scenie, łatwo i przyjemnie! http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/outliner Na powyższej stronie znajdziesz więcej skryptów. A tutaj znajdziesz kilka innych, które warto znac >>> http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=92567
Napisano 26 Marzec 201411 l Na prawdę chciałbyś nowszego maxa. w 2010 jest jeszcze koszmarny unwrap ;/
Napisano 26 Marzec 201411 l Do samej animacji nie polecam 3ds max ponieważ chcąc zrobić naprawdę coś ładnego trzeba mieć dobrego kompa. powód - rendering takiej animacji 25 fps Przykład, powiedzmy że 1 klatka renderuje się 30 sekund x 25 klatek to masz ok 12 min renderingu 1 sekundy animacji, x 30 sekund animacji tj prawie 6,5 h renderingu a jak użyjesz V-ray to już jest koszmar przy słabych kompach. Statyczne rzeczy, architektura, budowa obj , jak najbardziej
Napisano 26 Marzec 201411 l Do samej animacji nie polecam 3ds max ponieważ chcąc zrobić naprawdę coś ładnego trzeba mieć dobrego kompa. powód - rendering takiej animacji 25 fps Przykład, powiedzmy że 1 klatka renderuje się 30 sekund x 25 klatek to masz ok 12 min renderingu 1 sekundy animacji, x 30 sekund animacji tj prawie 6,5 h renderingu a jak użyjesz V-ray to już jest koszmar przy słabych kompach. Statyczne rzeczy, architektura, budowa obj , jak najbardziej W takim razie co polecasz do animacji? 12 min to chyba czas renderingu jednej klatki :) ja przynajmniej ostatnio miałem coś blisko tego. Wtedy render liczy się troszkę dłużej niż 6,5h 12 * 25 * 30 = 150 godzin... ale ręcznie i tak nie byłoby szybciej ;)
Napisano 26 Marzec 201411 l Dobrym softem do animowania jest Maya. Tylko wielu, włącznie ze mną, nie lubi w niej modelować. A czas renderingu zależy od Twoich ustawień i renderera którego użyjesz. Jedne są szybkie z natury (Renderman, Arnold), a inne koszmarnie się ślimaczą (Mental Ray). Tak na prawdę niech się zastanowi chłopak czego chce. Chameleonik jest nowicjuszem w 3d, więc na początek musi się nauczyć modelować. Do animacji jeszcze dojdzie, a ta która oferuje max jest ok. (W razie czego nie ma problemu żeby przerzucić model maxmaya).
Napisano 26 Marzec 201411 l Do samej animacji nie polecam 3ds max ponieważ chcąc zrobić naprawdę coś ładnego trzeba mieć dobrego kompa. powód - rendering takiej animacji 25 fps Przykład, powiedzmy że 1 klatka renderuje się 30 sekund x 25 klatek to masz ok 12 min renderingu 1 sekundy animacji, x 30 sekund animacji tj prawie 6,5 h renderingu a jak użyjesz V-ray to już jest koszmar przy słabych kompach. Statyczne rzeczy, architektura, budowa obj , jak najbardziej Ludzie...wypisujecie takie glupoty, ze az glowa boli. Mam wrazenie, ze niektorzy skonczyli dopiero przedszkole, a juz staraja sie pouczac innych.
Napisano 26 Marzec 201411 l Nie mówię, że się z Tobą nie zgadzam. Wręcz przeciwnie. Chodziło mi tylko o to, że jesteś pewnie jednym z najbardziej zaawansowanych ludzi tutaj, a nic dla młodego usera nie dodałeś.
Napisano 26 Marzec 201411 l To w czym kolega chce animowac to tylko kwestia gustu - tego jaki soft mu bardziej lezy w rece. Niemalze w kazdym programie do animacji trzeba tak samo dobrze znac zasady samego animowania, i mozna w nim tak samo dobrze animowac. Segregowanie ma sens przy super zaawansowanych projektach ktore wymagaja niuansow technicznych. Segregowanie typu Maya do tego, Max do tego, na naszym poziomie jest zwyklym biciem piany, i nie ma zadnego znaczenia.
Napisano 26 Marzec 201411 l Zobaczyłem TEZE i pomimo, że gowno widac bardzo mi się podobało! Kupa dobrej roboty! :> Nie mam pojęcia o animacji, ale Katedra Tomasz Bagińskiego wykonana przecież za pomocą 3ds Max nadal wygląda świetnie.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto