albinoski1989 Napisano 26 Marzec 2014 Napisano 26 Marzec 2014 Witam. Mam problem z eksportem modeli do Unreal Engine 4. Nowszą wersję obsługuje UE4. Wyeksportowany model dobrze wygląda. Tak jak powinien, ale nie działają na nim kolizje, mimo włączenia. Podobnie jest problem wielkości modelu, gdy sobie komponujemy w material. W przypadku eksportu z Maya, ten model prawdopodobnie byłby normalnej wielkości. Widziałem to na filmiku którymś. Po prostu nie sposób przybliżyć tego modelu z Blendera. Co zrobić, by fbx blendera był w nowszej wersji? Ten sam model wyeksportowałem do 3DMax, a później do UE4 i było jeszcze gorzej. Rozwiązaniem jest używanie chyba najnowszej Maya. No ale mnie na nią nie stać, a edukacyjna mnie nie interesuje, ze względu na komercyjność projektu.
diabelt Napisano 26 Marzec 2014 Napisano 26 Marzec 2014 A w maxie miałeś prawidłową skalę? Jaki FBX masz w maxie? Jak stary to ściągnij nowszą wersję FBX'a. Zobacz też tu: https://answers.unrealengine.com/questions/8991/skeletal-mesh-scale.html Piszą że UE4 ma takie same jednostki jak max generic. Tyle że w maxie masz standardowo mały grid i obiekt może się wydawać większy niż w rzeczywistości. Sprawdź jakie masz jednostki ustawione w blenderze i w maxie.
albinoski1989 Napisano 26 Marzec 2014 Autor Napisano 26 Marzec 2014 ech poczekam na nowsze wersje blendera, bo póki co nie ma do ściągnięcia pluginu do blendera 7.3 fbx. - - - Połączono posty - - - ech poczekam na nowsze wersje blendera, bo póki co nie ma do ściągnięcia pluginu do blendera 7.3 fbx. Problem kolizji w ten sposób postanowiłem rozwiązać
albinoski1989 Napisano 26 Marzec 2014 Autor Napisano 26 Marzec 2014 Ok udało się, są kolizje i skalowanie teraz też jest git! Rozwiązanie: W Blenderze wciskamy N. View>Clip>End: 100000 Display: Lines: 10 Scale: 100.000 Te zmiany wystarczy wprowadzić by skalowanie modeli było ok w UE4. Kolizje w UE4 trzeba włączyć tu.
Azbesty Napisano 26 Marzec 2014 Napisano 26 Marzec 2014 yy lol? a co ma clipping viewportu do exportu modeli? + co ma ustawienie grida, do exportu modeli? Oo
albinoski1989 Napisano 26 Marzec 2014 Autor Napisano 26 Marzec 2014 A no ma;) Bez tych ustawień, modele Blendera są małe. A tak teraz wrzucam do UE4 i nie mam mrówkowych drzewek. Wchodzę w material i mam model normalnej wielkośći, co mi umożliwia zabawę. Mam podgląd na żywo jak wygląda tekstura na modelu, a nie na cubie.
Azbesty Napisano 27 Marzec 2014 Napisano 27 Marzec 2014 Strasznie pokraczny sposób. Scale do exportu ustawiasz podczas exportu z prawym dolnym rogu. :P
albinoski1989 Napisano 27 Marzec 2014 Autor Napisano 27 Marzec 2014 (edytowane) ustawiałem:P Sypie się coś po drodze, UE4 nie wczytuję. Bo nie wiadomo jaką wartość wpisać. Dużo zabawy za nim się dojdzie jaką wartość wpisać. A tu na filmiku mamy wielkość modelu, którym sobie chodzimy w świecie UE4. Dołączam filmik dla niedowiarków Jest w odwrotny sposób, ale dzięki temu znalazł odpowiednią skalę dla obiektów. Edytowane 27 Marzec 2014 przez albinoski1989
Monio Napisano 27 Marzec 2014 Napisano 27 Marzec 2014 Nie, grid nie ma nic wspólnego z poprawnym eksportem. Zobacz jaką ten gość z tutka ma skale cuba kiedy go dodaje, radius 100 jednostek blendera czyli wymiary 200x200x200 jednostek co przekłada się na sześcian o boku 200 cm w UE4.
szczuro Napisano 27 Marzec 2014 Napisano 27 Marzec 2014 (edytowane) tak czy inaczej exportując z blendera często trzeba przeskalowac 100x w górę :) jak ustawi grida 100x to model zrobi tez 100x :) sposób działa wiec koniec tematu :P edit:\\ ten sposób może nawet jest lepszy. Przy zmiane skali przy exporcie trzeba, za każdym razem skalować albo zrobić preseta i z każdym otwarciem blendera go wybierać. Tu wystarczy zapisać jako domyślne i masz na zawsze, Edytowane 27 Marzec 2014 przez szczuro
diabelt Napisano 27 Marzec 2014 Napisano 27 Marzec 2014 Pewnie że lepiej ustawić grida, jak działa to w czym problem:D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się