pakapp Napisano 10 Kwiecień 2014 Napisano 10 Kwiecień 2014 Witam próbuje zrobić tutorial z videocopilot http://www.videocopilot.net/tutorial/meteor_crash_3d_p1/ i mam tam problem z wyrenderowaniem obrazu kanalu alpha w pliku png. Potrzebuje zrenderowac obiekt i cien, a zamiast cienia mam zarys podlogi. Wyglada to takjak na zdjeciu.Nie mam pojecia jak sobie z tym poradzic. Uzywam domyslnego Scanline - tak wiem ze mozna to zrobic w vray, mental ray, ale ciekawi mnie co robie zle, ze nie chce mi to wyjsc w scanline :)
pakapp Napisano 11 Kwiecień 2014 Autor Napisano 11 Kwiecień 2014 Problem w tym, ze jest przypisany :)
skalpel3d Napisano 11 Kwiecień 2014 Napisano 11 Kwiecień 2014 nie masz przypadkiem w mate/shadows zaznaczonego mate-opaque alpha? bo wtedy będzie ci się wyświetlał kanał alfa razem z plajnem
Adder Napisano 11 Kwiecień 2014 Napisano 11 Kwiecień 2014 Mały obrazek, ale wydaje mi się, że ja tam widzę cień. Może to kwestia delikatnego światła.
pakapp Napisano 11 Kwiecień 2014 Autor Napisano 11 Kwiecień 2014 Z opcja mate-opaque alpha jak bede w domu zobacze, ale cos mi sie wydaje, ze to tez zmienialem. Co do lewego obrazka to oczywiscie cienie pojawiaja sie poprawnie - na tym przykladzie dalem za slabe swiatlo. Interesuje mnie tylko zeby w kanale alfa byla figura i cien, bez podlogi :)
jacekszy0 Napisano 11 Kwiecień 2014 Napisano 11 Kwiecień 2014 Nie pamiętam scanline ale na render element - alpha nigdy nie będziesz miał cienia tylko maski. Do cieni to chyba inny render element musisz sobie dorzucić.
pakapp Napisano 11 Kwiecień 2014 Autor Napisano 11 Kwiecień 2014 Niestety funkcja mate-opaque nic nie daje. Już nie mam pomysłów co może być nie tak.
Traitor Napisano 11 Kwiecień 2014 Napisano 11 Kwiecień 2014 Sa cienie i geometria bez podlogi. Wyglada to inaczej niz na twoim obrazku - http://www.cechowski.com/x.jpg
skalpel3d Napisano 11 Kwiecień 2014 Napisano 11 Kwiecień 2014 popieram Tomka tu masz ustawione jak trzeba no może tylko to światło jest nędzne
pakapp Napisano 11 Kwiecień 2014 Autor Napisano 11 Kwiecień 2014 w 3ds max 11 po wczytaniu pliku pyta mnie zostawic wlaczona gamma and lut. Jak dam na wylaczona to w 3ds 11 wszystko jest poprawne. Cienie bez podlogi. W 3ds 14 niestety wl/wyl gamma i lut dalej jest ten problem :/
Traitor Napisano 11 Kwiecień 2014 Napisano 11 Kwiecień 2014 Ja ten plik uruchamialem na r2014 z gamma 2.2 (tak jak bylo w pliku). Po wylaczeniu gammy, po prostu cienie sa mniej rozproszone, i nadal wszystko gra.
pakapp Napisano 11 Kwiecień 2014 Autor Napisano 11 Kwiecień 2014 ZNALAZŁEM :) W Preference w zakładce Rendering była włączona opcja Background filter. Po wylaczeniu jest juz ok :)
skalpel3d Napisano 11 Kwiecień 2014 Napisano 11 Kwiecień 2014 Jak wyżej tez otworzyłem pod 2014 i nie ma najmniejszego problemu
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się