Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Siema,

czy ktoś z Was może mi podpowiedzieć jakiej różnicy w czasie renderingu moge się spodziewać po zakupie GeForce GTX TITAN 6GB NTITAN ?

 

Dokładnie chodzi mi o przejście z CPU na GPU.

Planuje jedną taką kartę. (na początek ;))

Teraz smaże na i7 3930k bez kręcenia procka.

 

 

Chodzi mi o różnice jaka będzie przy powiedzmy sobie takich "lekkich" ustawieniach w wizkach inter i exter przy

dome hdri, BF na jakieś 32, LC a ze 3000 noise na 0,001/0,002

no i jeszcze może niech będzie DOF ze 32.

 

 

Endżin - VRAY 2,0

soft 3ds

 

 

Wiadomo że będzie na to miała wpływ scena ale tu przyjmuje wszystko na high, od drzew po trawe : )

 

Nie wiem jak się odnieść proporcjonalnie ustawieniami do GPU ale z tego co widziałem jakość wynika z przeliczeń KP.

 

W tej chwili taki obrazek smaży się z 12 godzin przy 3500px.

 

 

Jak Wam się wydaje ile szybciej będzie przy GPU? raz ? dwa ? czy może tak samo i tylko więcej zapłace za prąd i szybciutko upłynnie

ponad 4k na karte?

 

 

Dzięki za opinie.

  • Odpowiedzi 24
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Generalnie Vray na GPU jest dość słaby więc jakiś tutaj rewelacji bym nie oczekiwał. Natomiast jeśli byś renderował na Octane/cycles to osiągi będą 4-5 krotnie szybsze.

 

 

[video=youtube;aBfG_7Co-rA]

Napisano

sam vray nie renderuje przez gpu zasadniczo chyba miałeś na myśli vray rt który do finalnych renderów nie za bardzo się nadaje, jeśli nie zamierzasz się przestawić na renderer mający wsparcie gpu to pakowanie się w kartę typu titan mija się z celem lepiej tą kasę przeznaczyć na renderfarme i odciążenia komputera :)

Napisano

Nie będe ukrywał że myślałem o RT, nie korzystam z niego i do tego wygląda że troche pobieżnie zorientowałem się w temacie Vray-a i GPU. A po tym jak zobaczyłem kilka m-cy temu video które wrzucił też teraz Azbesty z 4xTi to troche się tym zachłysnąłem. Z kolei przejście na Octana to nauka materiałów od nowa (przynajmniej takie mam pierwsze wrażenie bo nie odpalałem go nigdy). No i teraz pytanie jak się ma Octane do Vray-a z materiałami ?? Często korzystam ze zblędowanych blendów w vrayu, wiadomo to dosyć złożone materiały z wielu warstw jest jakieś podobieństwo w Octanie? do tego reszta .. vdirt vsun vlight .. tego jest cała masa : )

 

Azbesty dzięki za video. Robi robote : )

Skalpel, właśnie o te finalne chodzi. Musze coś wymyślić żeby trwało to krócej bo nawet jak ładuje z plików IR i LC z mniejszych na większe rozdzielczości to i tak jest kosmos, a przy farmach tak czy siak trzeba to przeliczyć i uploadować bo jak dzieli prace na kilka na pc to są różnice w przeliczeniu oświetlenia.

 

Btw. Pewnie słyszeliście o Coronie testował to może już ktoś na GPU ? odpalałem ten silnik i dosyć szybko znalazłem podobieństwo z vr, tyle tylko że na mojej karcie ciężko znaleźć jakiekolwiek gpu i temat powędrował do szafy.

Napisano

Coronan jest CPU only.

 

Octane jest path tracerem pełnym.. więc trochę inaczej do tego się podchodzi.. do robienia scen nie trzeba tyle fakeować, materiały robi się wygodniej nawet bym powiedział bo masz real time podgląd.... no i na nodach :)

 

nie zastanawiasz się nad ustawieniami nad każdym materiałem a ile dać tu subdivów a ile tam. nie po prostu odpalasz render i tyle :)

 

 

Co najfaniejsze Octane jest na wszystkich aplikacjach do 3D więć.. to jest spory +

Napisano

nie chciał bym być stronniczy ale tak przeglądam prace z Octana i na stronie i na googlach i kurde no lepiej wypada vray. Wiadomo wszystko zależy od umiejętności ale troche obawiam się tej prostoty (choć może to dziwnie zabrzmieć) związanej z materiałami w Octanie.

Azbesty po kilku latach to takie parametry jedzie się z automatu : ) Nie powiem że zawsze ale jest coś takiego że większość jest intuicyjna zresztą jest też opcja w DMC image sampler gdzie nie trzeba pamiętać czy się dało 8 czy 64 sub : ) zawsze też można robić wszystko na default 8 i dać global sub multipler 3 lub wyżej i też będzie git ale to już tam takie tam, wszystko ma swoje plusy ujemne i plusy dodatnie ; )

 

Może Vray 3.0 przyniesie coś lepszego .. summa summarum upgrade do VR 3.0 = 300 ojro. Thea = 320 ojro. Octane = 359 ojro.

Troche wydaje mi sie to być technologią przyszłości jeszcze i chyba Skalpel twój pomysł z farmą jest w tej chwili najlepszym rozwiązaniem na przyśpieszenie pracy. Zawsze karta czyli jakieś 4000 + 1200 silnik to są dwa kolejne pudełka z i7 czyli "teoretycznie" 3 razy szybciej.

Jak by było mało to TITAN 6GB potrzebuje do pracy zasilacz 600 W to przy pełnym obciążeniu pewnie swoje zje a i7 ma 130 W to w trzech pudełkach daje +/- 400 W.

 

Dzięki bo mocno rozjaśniliście mi temat z RT i zostaje przy CPU.

Zobaczymy co będzie za rok : )

Napisano

vray 3 niczego genialnego nie przyniósł, niby jest szybszy przy tych samych ustawieniach co vray 2.4 tylko ze odbija się to na jakości, pojawianiu się szumów tam gdzie ich przy tych samych parametrach nie było w poprzedniku czyli zasadniczo kończy się na podbijaniu parametrów a co za tym idzie różnice czasowe też nie są już takie super :) Natomiast co mu trzeba przyznać to to że lepiej sobie radzi z GI i cieniowaniem. RT w vrayu jest super sprawą jeśli chodzi o proces tworzenia samej sceny ustawienie oświetlenia, czy szybki podgląd w trakcie dopracowywania shaderów ale do tego wystarczy ci zwykła karta z cuda a nie titan :)

Napisano

Skalpel to teraz po tym co napisałeś to tym bardziej pieniądze przeznacze na kolejne PC i zostane przy sprawdzonym V-Rayu. Patrzyłem kiedyś na wizki Bertranda B. jak robił jakiś test Vraya 3 i zauważyłem właśnie duży szum którego wcześniej nie było a że on wie jak robić dobre wizki to tak mi to troche nie zagrało : )

 

Ja zrobiłem tylko jeden wielki błąd jak składałem kompa jakiś czas temu bo zabrakło funduszy i wsadziłem karte za stopare złotych pomimo że na forum pisaliście że to spowolni kompa. No i tak się stało : ) Ogólnie to jest porażka wielka bo przy i7 i 64 GB ramu jak zamykam okienko z Framebuffera to musze czekać ;) No i nagminny komunikat o błedzie sterownika karty, czarne viewporty i wszystko w wireframe : D

 

Zastanawiam się nad GeForce GTX 780 na viewportach w 3ds 2014 wypada całkiem dobrze przynajmniej w recenzjach, nie moge się doszukac maxa 2012 na którym pracuje i pewnie się nie doszukam. Cena karty na tą chwile to jakieś 1800 zł, może macie jakieś inne propozycje tak nie przekraczając 2k bo ten upgrade musze zrobić w pierwszej kolejności ?!

Napisano

na pewno jeśli chodzi o gtx 780 nie zawiedziesz się a na dodatek jest to w sumie jedna z trzech kart które bardzo dobrze wypadaj w renderach przez gpu: Titan, gtx 780 i gtx 580 ( tej niestety zasadniczo nie ma już w sklepach może gdzieś na magazynach jeszcze można ja dopaść ) poniżęj wrzuciłem obrazek bieżąco robiony na obu wersjach vray jedyna różnica w ustawieniach to to ze na vray 3 dałem światło na 32 (dwójka szła na 16) żeby się pozbyć szumów

vray 2.4

TJTitM2.jpg

vray 3

TJTitM2.jpg

Napisano

Karta jedzie będzie jutro : ) Asus GTX780-3GD5. Komfort pracy wzrośnie na pewno : ) Troche już za późno na zastanawianie się czy dobrze zrobiłem ale nie daje mi spokoju jedna rzecz..

 

Asus wyprodukował kolejne wersje tej karty.

Ja zakupiłem tą (czy tam tę :)):

https://www.asus.com/Graphics_Cards/GTX7803GD5/

Kolejne wersje zasadniczo różnią się konstrukcją i chyba przede wszystkim chłodzeniem.

Mam nadzieje że nie będzie jakiś numerów w stylu przegrzewania się karty i spadku wydajności .. do gier bardziej praktykuje konsole ale GPU napewno sprawdze i żeby tutaj nie pojawił się jakiś zonk !?

Napisano

obrazki dałem dwa rożne zapewne mały format jest przyczyna ze nie widać tych delikatnych różnic wrzuciłem linki do ujęć reflektorów samochodowych na zbliżeniu cieniowanie w vray 3 jest lekko jaśniejsze i lepsza głębia odbić powstaje:

vray 2: http://i.imgur.com/ihQ5dNO.jpg

vray 3: http://i.imgur.com/GbdWLGx.jpg?1

Co do karty graficznej to na pewno nie bedziesz miał żadnych z nią problemów co do różnic z innymi modelami to np ja posiadam tą https://www.asus.com/Graphics_Cards/GTX780TIDC2OC3GD5/ zasadnicza różnica miedzy twoim modelem to jest posiadanie literek TI - co oznacza ze karty które posiadaj takie oznaczenie mają wydajność zbliżona do modelu wyższego lub po prostu wykazują się odrobinę lepszą wydajnością od podstawowej karty z tym samym numerkiem. DirectCU II jest to system chłodzenie asusa jak do tej pory wiatraki nigdy mi się nie uruchomiły nawet na 20% możliwości na co dzień chodzi na 10% swojej prędkości. Od kilkunastu lat używam produktów asusa i nigdy nie było kłopotów z przegrzewaniem się :)

Napisano

Tu przy reflektorach widać już różnice .. jest subtelna ale trójka wypada lepiej. Rzeczywiście powierzchnie są lepiej doświetlone w tylnej części.

Podobne wrażenie z jaśniejszym wnętrzem szafki i ścianą w tylnym lewym rogu miałem w pierwszej chwili w poprzednich jpgach ale jak wrzuciłem w szope to naprawde niedoszukałem się pixela różnicy : )

Dziękuje Ci bardzo za informacje o karcie, uspokoiłeś mnie : ).

 

Wieczorem jak uda się wygospodarować chwile przepuszcze też coś przez tójke i wrzuce, ciekawe ile szybciej będzie.

Napisano

Ja sobie chwale GPU w blenderze i cyclesie, kumpel sie przerzucil na octana i tez zadowlony.

Mysle ze GPU to fajna sprawa, zwlaszcza do szybkich renderow, jednak jesli chodzi o fotorealizm czysto z renderera, to vray nie ma sobie rownych wg mnie. Jesli czujesz sie komfortowo w vray'u i masz na niego kase to jak najbardziej jest to dobra opcja.

Bolaczka GPU jest limit RAMU grafiki, glosniejsza praca kompa (wiatraki GPU sa glosniejsze niz CPU zazwyczaj, a taki titan to chodzi jak odkurzacz) no i przy obciazeniu zmulenie kompa jest takie, ze nie wiele mozna zrobic. Renderujac na CPU mozna chociz posurfowac :P

Plusem GPU jest faktycznie predkosc w podgldzie i renderowaniu. W cyclesie wielkim plusem jest prostota ustawien, chociaz przy np interiorach moze to nie byc juz takie oczywiste. Nie wiem czy sie nie myle, ale GPU zle sobie radzi z SSS np. Ale za to DOF w cyclesie jest sliczny, czysty i niesamowidzie szybki.

 

Tutaj probka DOF'a np ktory praktycznie nie spowalnial renderu:

attachment.php?attachmentid=297946&stc=1&thumb=1&d=1395653375

Napisano

ptaszek to cycles na gpu tak muli kompa? vray przy ustawionym low tread priority umożliwia spokojną pracę na photoshopie czy autocadzie lub w kolejnym maxie :) podczas renderingu :)

Napisano

Tak skalpel3d, U mnie w domu na cyclesie i GPU nie da sie za wiele zrobic (gtx670 4GB ram)

W pracy na innym sofcie GPU jesli renderuje to mam tak samo na WIN (2x titan)

Na CPU jest ok.

Napisano

ptaszek rili najs ten dof czyściutki a bokeh jest z automatu i tak wychodzi przy dofie czy jest jak w Vrayu jako dodatkowa opcja ?

 

- - - Updated - - -

 

myśle że świata nie zwojuje jednym gtxem ale paznokcie już poobgryzałem : P

Napisano

Bokeh z automatu, nic nie zmianialem wlasciwie tylko point of focus i moc dof'a

Tutaj mozna zobaczyc jak przyjemnie sie renderowalo i ustawialo swiatlo na GPU wlasnie:

Render tez wlasciwie na 2k sampli bez szumu w 7k, ale kilka godzin sie wypalalo.

Napisano
no i przy obciazeniu zmulenie kompa jest takie, ze nie wiele mozna zrobic. Renderujac na CPU mozna chociz posurfowac :P

 

Wystarczy dokupic 2 karte nawet cos b. taniego i mozna spokojnie dzialac dalej. Zdarza mi sie pracowac z jedna scena odpalona w vrayu, druga w cyclesie a trzecia na drugiej karcie gdzie spokojnie ja modeluje.

Napisano

ptaszek, wszystko to sprawia wrażenie że mocno zmarnowałem dużo cennego czasu : ) Gratuluje fajnego renderka. Widze że ten upgrade to będzie dobry level up w czasie pracy nad projektami.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności