Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam wszystkich,

Pierwsze kroki w 3D stawiałem z 3Ds Max. Aktualnie pracuję w SolidWorks`ie choć zazdrosnym okiem spoglądam na Blendera. Szybkość w jakim się rozwija potrafi wprawić w osłupienie.

Model to świeżutki lego: Hot Rod 08/14

Proszę o pomoc w ulepszeniu poniższego renderu. Chciałbym aby efekt był "wooow", a użytkownicy tego forum mają niezłego skilla i wierzę, że ktoś będzie w stanie mi pomóc:P

 

Może jakaś inna scena? Kolory? Ustawienie modelu?

 

Model: SolidWorks (część po części)

Render: PhotoView360 (zintegrowany SW)

Leciutkie post: Photoshop (m.in. korekcja kontrastu i jasności)

 

Final_Hot_Rod.png

Edytowane przez pim_pon
  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Właśnie z materiałem opony miałem nie lada zagwozdkę. Na początku chciałem oddać miękką gumę ale później postanowiłem wzorować się na obrazku z instrukcji modelu:

Opona.png

 

Zastanawiałem się również nad sceną lego ale mam wrażenie, że wstawiając ten model w scenę "brick" render nada efekt zabawki i nie będzie odbierany poważnie:/

Napisano

Klocki lego, zwłaszcza nowe, a na pewno w twoim modelu są na wyoki połysk i zwłaszcza jak zadziała fresnel, czyli pod dużym kątem powino się tam coś innego odbijać, niż szarość ... Jakaś enviroment map do samych odbić zatem by się przydała, bo taki render gdy odbija się sam specular lamp, to zaraz czuć ordynarne CG. Enviroment map też dał by jakiś kolor, czy wariację do oświetlenia, które też jest barco jednorodne, więc sztuczne w odbiorze.

Mam też wrażenie bardzo długiej ogniskowej, prawie rzut prostokątny (?) i nie ma na renderze śladu głębi ostrości, rozmycia tego co jest troszkę poza nią.

 

Nie wiem jak, ale pozbądź się też paskowania na tle, bo jest okropne jak w corelu gradient. W oprogramowaniu na które patrzysz zazdrosnym okiem to jest jeden suwaczek przy renderze: dither w sekcji postpro.

Napisano (edytowane)

ikkiz dziękuję za szczegółową odpowiedź;)

Wprowadzone zmiany:

Enviroment map: mapka hdri z hdri pack_2_by_zbyg

Tło: gradient z photoshopa, nie ma pasów

Ogniskowa kamery zmniejszona do 55mm, lekkie domalówki rozmycia w photoshopie

 

Jak to teraz wygląda? Cóż jeszcze mogę zmienić?

5postpro.png

Edytowane przez pim_pon

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności