pim_pon Napisano 23 Kwiecień 2014 Napisano 23 Kwiecień 2014 (edytowane) Witam wszystkich, Pierwsze kroki w 3D stawiałem z 3Ds Max. Aktualnie pracuję w SolidWorks`ie choć zazdrosnym okiem spoglądam na Blendera. Szybkość w jakim się rozwija potrafi wprawić w osłupienie. Model to świeżutki lego: Hot Rod 08/14 Proszę o pomoc w ulepszeniu poniższego renderu. Chciałbym aby efekt był "wooow", a użytkownicy tego forum mają niezłego skilla i wierzę, że ktoś będzie w stanie mi pomóc:P Może jakaś inna scena? Kolory? Ustawienie modelu? Model: SolidWorks (część po części) Render: PhotoView360 (zintegrowany SW) Leciutkie post: Photoshop (m.in. korekcja kontrastu i jasności) Edytowane 25 Kwiecień 2014 przez pim_pon
Jedaith Napisano 23 Kwiecień 2014 Napisano 23 Kwiecień 2014 Na pierwszy rzut oka na pewno materiał opon do poprawy - "są za mało gumowe" Nie myślałeś żeby umieścić autka na drodze lego?
pim_pon Napisano 23 Kwiecień 2014 Autor Napisano 23 Kwiecień 2014 Właśnie z materiałem opony miałem nie lada zagwozdkę. Na początku chciałem oddać miękką gumę ale później postanowiłem wzorować się na obrazku z instrukcji modelu: Zastanawiałem się również nad sceną lego ale mam wrażenie, że wstawiając ten model w scenę "brick" render nada efekt zabawki i nie będzie odbierany poważnie:/
ikkiz Napisano 23 Kwiecień 2014 Napisano 23 Kwiecień 2014 Klocki lego, zwłaszcza nowe, a na pewno w twoim modelu są na wyoki połysk i zwłaszcza jak zadziała fresnel, czyli pod dużym kątem powino się tam coś innego odbijać, niż szarość ... Jakaś enviroment map do samych odbić zatem by się przydała, bo taki render gdy odbija się sam specular lamp, to zaraz czuć ordynarne CG. Enviroment map też dał by jakiś kolor, czy wariację do oświetlenia, które też jest barco jednorodne, więc sztuczne w odbiorze. Mam też wrażenie bardzo długiej ogniskowej, prawie rzut prostokątny (?) i nie ma na renderze śladu głębi ostrości, rozmycia tego co jest troszkę poza nią. Nie wiem jak, ale pozbądź się też paskowania na tle, bo jest okropne jak w corelu gradient. W oprogramowaniu na które patrzysz zazdrosnym okiem to jest jeden suwaczek przy renderze: dither w sekcji postpro.
pim_pon Napisano 24 Kwiecień 2014 Autor Napisano 24 Kwiecień 2014 (edytowane) ikkiz dziękuję za szczegółową odpowiedź;) Wprowadzone zmiany: Enviroment map: mapka hdri z hdri pack_2_by_zbyg Tło: gradient z photoshopa, nie ma pasów Ogniskowa kamery zmniejszona do 55mm, lekkie domalówki rozmycia w photoshopie Jak to teraz wygląda? Cóż jeszcze mogę zmienić? Edytowane 24 Kwiecień 2014 przez pim_pon
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się